onsdag 21 februari 2018

Onsdagsskratt


Förutom silvermedaljen i damernas sprintstafett idag (stort GRATTIS till Charlotte Kalla och Stina Nilsson) var det ju inte så mycket mera att skriva hem om. I herrarnas sprintstafett blev det en snöplig fjärdeplats, och att Tyskland besegrade Sverige i ishockey tycker jag är en skandal. Sveriges insats i detta OS är underkänd. Bäst när det gäller, var det inte så… Alltså tänker jag muntra upp er en aning och bjuder på några onsdagsskratt.

Tjuvtittat
Det är då en himla tur att favokollegan Yvonne som jag hade en lunchdejt med idag läser min blogg och vet att jag förvaltar Skyltsöndagen. Hon håller på med utrensning av bokhyllor hemma och upptäckte då boken Tjuvtittat. Den tyckte hon jag skulle få. Helt underbart! Tusen tack tjejen:-)

Tjuvtittat.se
Undrar om inte Pumita fick sin idé med Skyltsöndag från bloggen tjuvtittat.se, som funnits mellan 2010-2015. Bloggen blev till en bok som bjuder på otroligt roliga skyltar, arga lappar, ogenomtänkt reklam, underbara tankefel och mycket mera. Å även om det inte är Skyltsöndag så kan jag inte låta bli att ge er några smakprov och ett gott skratt redan idag. Enjoy!


Det läckra bokomslaget med utskuret nyckelhål.


IKEA Kalmar.


Denna drink som till och med är billigare än i Spanien hittades i Fruängen, Stockholm.


Röda Korset, Bollnäs.

PS. Bloggen Tjuvtittat har inte raderats. Så om ni vill få flera skratt är det bara att gå in här. DS.

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Tjuvtittat (och tjuvlyssnat) har hört till mina favoriter - kul med en bok! Ser fram emot fler smakprov :-D

christian sa...

Tyckte det var riktigt roligt med den tyska segern, dottern och jag tittade på det och tyckte redan att försnacket var aningen vilset, när Foppa på frågan varför Sverige kommer vinna svarade "för att vi vill vinna mer"?!? Ja tjena, Tyskland är nederlagstippad, har inte vunnit mot Sverige på 25 år.....
Det blev som det blev och en tysk "TV-puckshög!
Alltid kul när underdogs vinner tycker vi här hemma... (inte bara pga av vårt tyska påbrå)
:)

Geddfish ♥ sa...

RIKTIGT roligt inlägg!
Tjuvtittat och tjuvlyssnat har jag ägnat mig åt förr också, men det var nerdammat nu.
Knycker en bild därifrån för i morgon, hittade en från mitt närområde ;)

Ha en angenäm kväll!

nalta norrland sa...

Att vara missnöjd är en trist egenskap som jag numera är djupt allergisk mot så jag måste ju bara få säga/skriva att jag tycker tjejerna har gjort ett utomordentligt bra OS å dem jobbar på bra.

I morgon ska jag ta itu med Tele2 å jag hopas på goda chanser till gott avslut.

Gillar Din bok, ser fram mot att få fler smakprov :)

För övrigt har vi haft rejält kyligt men även sol och blå himmel :)

Ditte sa...

Tack för uppiggandet! Kul med dina "skyltar" och jag har även tittat in hos "Tjuvtittat" Kommer bli fler besök där.
Sista skylten fick mig att fnittra högt. Ja, de andra också. Boken i sig, Tjuvtittat, kan man nog läsa många gånger om och med stor behållning- Förstår att du uppskattade presenten.

Ja, OS idag vad gäller damernas sprintstafett var ju spännande och det är ju att vinna som gäller. Och det var nära, guld.

Men hockeyn? Puh! Laget borde ha lite Sarah Sjöströms tänk. Hom tävlar för att vinna. Kanske även herrarna som skidar kunde lära sig ett och annat där...Eller av de svenska tjejerna.

Susjos sa...

Tack för lite kvällsskratt så här på onsdagkvällen! Så roligt att det finns en bok också.
Jag vaknade lagom för att se Tyskland vinna över Sverige idag i ishockey..så trist!
Men så kul att tjejerna ser till att vinna lite medaljer!

Min schlagerkompis gillar också Tel Aviv apropå ditt förra inlägg, miljön och inte minst maten säger hon, som är halvitalienska!
Kram och sov gott!

KajsaLisa sa...

Att du inte sparade den här samlingen till Skyltsöndagen, den var ju suverän. Får hermelinerna böter om dom uppehåller sig i fel körfält under rusningen :)

Åke sa...

Den boken passar verkligen till dig :) Det finns mycket glädje och roande i skyltar, mina har börjat tina fram på ön... åkte en extra sväng måndag-onsdag som kommer på söndag :) Favoritskylten blir fanta och sprit ;)

nalta norrland sa...

svar Frost gillar rosa, det har han sagt :) han blir lycklig då han får på sig sin rosa sele.
Kanske inte direkt pga färgen... ;-)

Vårvinter, den femte årstiden, då nätterna kan vara riktigt kyliga, minus 20/25 är icke ovanligt, då dagarna är sol och blå himmel, då det är friskt å härligt att vara ute, då jag tankar energi.
Stockholm, ja nedanför Dalälven finns icke den femte årstiden.
Att njuta av sol som glittrar i kombination av blå himmel och vit snö, ja Norrland levererar :)

Anki sa...

Vilken kul bok! Dessutom som gjord för dig! :)
Ja visst har de svenska tjejerna höjt sig över killarna ... men i morse vann André Myhrer guld i slalom! Haja, heja!
Nu ska jag titta in på Tjuvtittats sida - tack för länken!

Annette sa...

Hahaha :)) Dagens andra gapskratt!

Carita Liljendahl sa...

Tänk att jag missat tjuvtittat.se helt!
En kul blogg var det - varför lades den ner måhända?

Anni sa...

Fanta och sprit, den var bra! :-)

Eva Trillian sa...

:) Lägga barnet i lådan ... ja, det är säkert någon som följt instruktionerna till punkt och pricka :)
Hmmmm .... hittade inte Marie i skrifvarstugans blogg ... vart jag än trycker är det "åtkomst nekad"