tisdag 27 juni 2017

Weekly photo challenge: Vecka 26 – Bad

Det sägs att det är sommar, så temat ”Bad” är ju perfekt tajmat. Det är bara som så att sommaren lyser med sin frånvaro i stor-Stockholm och temperaturen som ligger mellan 15 och 18 grader bjuder absolut inte på badväder. Vågar inte ens tänka på hur kallt det är i vattnet. Alltså får fotomappen Benidorm än en gång stå för mina bidrag.


Här ser ni den ena av två långa sandstränder i Benidorm där folk badar i Medelhavet. Nu är jag ingen strandliggare, då jag inte är så förtjust i sand mellan tårna. De flesta delar dock inte min inställning som ni ser på bilden.


Om jag tar ett bad ska vattentemperaturen vara minst 24 grader, och det får den gärna vara i en pool.


Åsså häller jag gärna upp ett skumbad i badkaret, speciellt under vintertid. Det snabbar på upptiningen.


Vill man varken bada i havet, poolen eller badkaret går det ju bra att ta sig ett solbad också.


Man kan bada sig i kvällssolen också, vilket såklart måste förevigas med en selfie.


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera badbidrag hittar ni här.


23 kommentarer:

Olga T sa...

Toppenbidrag till temat! Badkar saknar jag faktiskt.Skönt på vinterhalvåret!
Sv:tack för infon. Hade ingen aning om det.

Stare Ström sa...

Vilka bra varianter du kom på!

Days by Johanna sa...

Nej inget badväder direkt, idag har det varit varmt, men inte så jag ville bada :)

Ja de spelade i div 2, så rätt högt så de kan liksom inte skylla på de spela i de lägsta divisionerna, då är det uteslutning direkt vid WO, men de kanske inte hade koll på det? Kanske gick dåligt för dem? :

Emma, Sol som sol? sa...

Selfie? Haha, jag trodde hon hade en sådan där skattsökarmojäng i handen!

amo sin blogg sa...

Det ser flott ut på Benidormstranda. Eg har faktisk vore der ein gong for fleire år sidan. Fint tolka med bad i forskjelleg variantar.
Her lengta vi etter varme og sol.

God sommar vidare.

FREEDOMtravel sa...

Jag vill oxå att det ska vara varmt och skönt när jag badar. Förstår inte alls idén med att plåga sig alltså. Men vad trist att det inte är varmare i Stockholm! I Tjeckien (som vi hunnit till nu) är det riktigt riktigt varmt. Samtidigt skönt eftersom det ändå blir en aning svalare på nätterna.

Anneri sa...

Härliga badbilder! Håller med dig om badtemperaturen, 24 minst ska det vara!

KajsaLisa sa...

Fina badbilder och en kul kontrast i mitten. Problemet med sanden är att den ofta är så varm men dom i första bilden ser ju ut att trivas.
Jag tror att du fick en bättre bild på henne än hon på sig själv :)

Ditte sa...

Ja, inte är det badväder i Stoctstockholm inte...
Men det är trevligt att se lite badbilder från betydligt varmare trakter.
Och ett badkar är inte alls så dumt att tina upp sig i.
Fin tolkning av temat och bra fångade bilder.

Steve sa...

Inte heller den sommaraktiviteten ägnar jag mig åt numera. Och nån badkarsbadare har jag aldrig varit.

Helén sa...

Det är sannerligen inget badväder just nu så jag får njuta av dina badbilder från varmare länder. Själv älskar jag att bada utomhus och längtar mig halvt fördärvad tills vattnen värmts upp så det går att bada. Lite sand mellan tårna skulle jag också gärna känna men det verkar hemskt avlägset just nu.

Anki sa...

Klockrena bilder till temat! Jag är numer en riktig badkruka, så att bada utomhus är i det närmaste omöjligt! Favoritbilden blir den sista - den med "selfietjejen" :)

Ama de casa sa...

Jag hör till dom som är enig med dig om det där med att sand mellan tårna inte är så trevligt. Om den där sanden åtminstone kunde nöja sig med att leta sig in mellan tårna skulle det kanske inte vara så farligt, men den hittar ju in precis överallt... ;-)

Härliga badbilder! :-)

nalta norrland sa...

Är en badkruka, vägrar bada utomhus,
nöjer mig med glädje att ta mina bad i badkaret :)
Är allergisk mot klor så pool går helt bort.

Fina bilder, ser somrigt ut,
trevligt att se att det finns sol nånstans :)

Bevare mig väl sa...

Skön selfie :-)) Fler på stranden än i havet ser jag - poolbadande är det inget fel på :-) Ej heller karbad :-))

Days by Johanna sa...

Ja jag förstår ju att gubben mena att ja hade haft dålig koll på mitt barn eftersom han var blöt. Men jag orka inte låta honom förstöra en bra dag så sa bara det torkar, vilket det gör med, var en varm och solig dag! :)

Nej vi tar alltid med extra kläder om vi åker iväg långt hemifrån. Visst ett smustigt barn är ett lyckligt barn, men ibland går den gränsen med haha..

Anita Malta sa...

Gillar sand mellan tårna men är ingen strandliggare, till det har jag ingen ro, vilket många bevisligen har på din bild.
Nu har vi 24 + i medelhavet så nu kan du komma hit och ta ett dopp medan jag tittar på och inväntar att det ska stiga till 26 som är min smärtgräns :) Fast idag, med 36+ ute kanske jag gör ett undantag.

Håller med om pool som alternativ, där slipper man iallafall både maneter och vågor. Himla läcker bild på "din" pool !
Badkarets tid är förbi sen jag träffade maken då alla badkar åker ut var än vi bor. Ja, inte på hotell, det kan ju verka liite drastiskt :-)
Valet mellan damen på madrassen och tjejens val av bad så föredrar jag nog den senare, fast utan selfiepinne. Visst är det roligt att fota människor, det är du bra på !

Biggeros sa...

Min pappa skyller alltid på det med... Nämligen att han försöker undvika sand mellan tårna😁😆😁 Ska saken fram så är han nog en liten badkruka och badar inte i havet under 25 grader.
Så packade stränder ser man längs stränderna i Spanien. Lider man av Klaustrofobi så ska man söka sig till lite mindre folkmassa.
Dessutom gillar jag att bada i badkar där man kan få en lugn minut för sig själv=)
Lugn minut för mig själv har jag ofta....

Eva Trillian sa...

Den där vattenbilden är extra skön :) Som ett ögonbad så här på morgonen ;)

Sara Pepparkaka sa...

Det var äntligen lite badväder den här veckan här hos oss!

Carita Liljendahl sa...

Helt underbar poolbild! Så snygg!
Nej, här har jag inte badat ännu heller... i Finland alltså...
För en vecka sedan var vattnet +16... :-)

Shannara sa...

24 grader är exakt vad vår nya pool kommit upp i. Till och med jag har lyckats ta mej i. 🙃

Susanne ❤️ sa...

Jag är nog lika stor badkruka som dig haha, trots att vattnet och havet ligger på gångavstånd vägrar jag... men badkar med 40 tradigt vatten är mysigt och det unnar jag mig året runt :)
Tack för underbara bilder och underbara berättelser som vanligt
STOR KRAM OCH TACK