fredag 3 februari 2012

Tema fredag: ”Historia vi inte glömmer”

Historia vi inte glömmer är fototemat idag. Sinneskatten vill att vi tänker både framåt och bakåt. Himla kul idé faktiskt!

Blogger.com
Kan tala om för er att min snart 4-åriga blogg höll på att bli historia igår kväll vid klockan 22:45. Den bara försvann och ett elakt meddelande från Blogger talade om för mig att jag själv tagit bort den. Det hade jag då verkligen inte gjort. Efter ett antal verifikationskoder fram och tillbaka på bussen imorse så är bloggen som tur är igång igen, även om jag betvivlar att den kommer at gå till historien. Monicas kommentar nedan, värmde verkligen:

Inte skrämmas så, i morse stod det att din blogg var borttagen när jag skulle in och läsa;-((( Skönt att du är tillbaka;-)))

Betonggalleriet
Besökte Betonggalleriet på Liljeholmen idag. Går fortfarande runt med ett saligt leende på läpparna. Ja kolla själv! Om ni gillar betong i alla dess former så skulle det förvåna mig om ni inte också ler nu. Verken ni ser på bilderna (och några till) kommer att ställas ut på mitt jobb under våren. Visst är jag lyckligt lottad:-)
Konstnärerna Lars Olsson (bild 1), Johan Forsberg (bild 2) och Frank Olsson (bild 3) kommer garanterat att gå till historien.

Fler bildrag till temat hittar i här.

25 kommentarer:

Jess sa...

Vilken tur att jag inte märkte att din blogg hade försvunnit, jag hade ju fått krupp på direkten! :)

Den översta bilden tycker jag är stark, så många tankar man hinner tänka när man tittar på den!

Benita sa...

Jag gillar också din första bild.

Vilken tur att du fick igång din blogg igen.

Olga T sa...

Vad hemskt att bloggen bara kan försvinna sådär! Tur att du fick tillbaka den. Cool bilder!
Jag gillar kropparna utan huvud och faktiskt den grön rumpan :))

Jane sa...

Åhhh, vad läckert!!! Fantastiskt material att jobba med, man blir riktigt sugen.
En himla tur att du fick ordning på bloggen igen, "vete sjutton" vad jag skulle gjort annars :))

Freja sa...

Coolt! Sådan konst har vi aldrig på vårt jobb, vi kanske har något fruktstilleben nån gång emellanåt, med kompletterande bananflugor....

4U2 sa...

Lyckost! Men tre män, inga kvinnor? Jag ser så många som håller på med vackra betongskapelser ... :)
Nu, nu vet jag varför jag såg förra inläggets bild igår men inte hade kommenterat! (Mina piller är inte bra för mig för nu minns jag att jag fick ju det där meddelandet men jag tolkade som att de menade att ja tagit bort dig från min lista samtidigt som det inte gick att gå in till dig någonstans ifrån... Ja, angående "historia" är jag en sån som gör en kort historia lång vilket enerverar omgivningen *ler*)

SoF sa...

Perfekt inlägg på Konst eller Konstigt-bloggen.

Jag gillar alla tre.

Glad fredagskväll Beate och Trevlig helg!

Jess sa...

sv: Jag tackar för erbjudandet om maken! :)
Plockar han inte undan efter sig? Det gör inte min heller särskilt bra men han säger gladeligen till barnen om de inte gör det! ;)

Pumita sa...

BP´s blogg somnar in... det låter som en ond dröm. Låt den aldrig bli verklighet! Den där övre bilden, undrar vad den ska föreställa... eller är det "bara konst". Riktigt snygg sådan iaf!

Suzan sa...

Wow, riktigt coolt!! Gillar de nedersta!

Bildgatan sa...

Jag älskar och då menar jag älskar dessa vackra betongskulpturer. Skulle verkligen vilja äga de flesta av dem. Även om jag har trångt så skulle jag absolut finna plats någonstans för dem.

Angående min uggla så har jag inte målat den. Sambo "samlar" på ugglor men inte överdrivet har några stycken, bara några. Denna har jag köpt till honom och det är en Pajalauggla som finns i många olika storlekar, detta är en av de minsta. Har haft en bild på den tidigare för länge sedan.

Hittade en länk på nätet - http://hem.passagen.se/webbrenata/minhtml/folder/site/sida22.htm

Mitt miniprojekt är skrattretande och "lite" konstigt. Det handlar om en ministudio. Fast egentligen ingen studio men gillar att kalla det så. =)

Ha en bra fortsatt fredagskväll.

Bildgatan sa...

Förresten, jag var uppe hos dig på förmiddagen och då såg allt ut som vanligt. tur att jag missade det meddelandet, då hade jag verkligen blivit orolig och funderat vad som hänt.

Kicki sa...

Gu' vad läskigt!!!
Gillar betongarbeten...mycket!:)

Bildgatan sa...

Nu väntar jag med spänning på morgondagen. Har mina aningar eftersom temperaturen spelar en stor roll i sammanhanget.

Kul att jag gav dig en idé och det borde ha med kyla att göra eftersom hela jag handlar om det för tillfället, -32 ser jag att det står på igoogle just nu.

Pialotta sa...

Det var ju samma för mig idag när jag skulle logga in... Din blogg är borttagen bla, bla, bla. Kunde verkligen inte förstå vad som hade hänt om jag gjort något emot deras Policy eller vad???? Som du beskriver.. efter många verifereringar så kom den tillbaka. Jag är verkligen inte glad i att lämna ut mobilnummer så här, men vad gör man. Såg ju en gul triangel i mobilen oxså att det inte gick att logga in på Google, men tänkte inte att det skulle gälla bloggen oxså.
Du har verkligen tur som får se de här coola grejerna ... riktigt finafina föremål ju :)

Monica sa...

Eftersom du har blogger blev jag inte så förvånad hade inte en tanke på att du var boven i dramat.
Betongkonsten var läcker, skon och kamerorna får första pris av oss.
Nu kallar snöskyffeln igen;-(ha en bra dag;-)

cat sa...

Det där är cool konst! Vilken tur att du fick tillbaka din blogg!!! Vad skulle vi stackars läsare ha gjort annars?

Guldkryckan sa...

Ja jäddrar....man vet ju aldrig vad som händer...ska kolla om det går att köra backup på min blogg om det går.
Hade en sida på Zoomin förr som hade den funktionen om jag inte minns fel..!

Första bilden där gillar jag...
som nåt som blivit stående längst in i städskrubben de sista
30 åren i morföräldrarnas hus..bortglömt men nu åter upphittat.

Ha de fint.

Rantamor sa...

Men jösses om din blogg hade bara försvunnit då hade jag nog gått till poliskansliet här i Nordmaling och efterlyst den...
öppet varja dag två timmar tror jag...
lite nyfiken att se hur det ser ut där, undrar om man kan låtsas gå fel ????
Spärrar dom in mig då ???
Tror jag förbreder något...

Din visade betongkont är underbar...
ettan så skön...

Ha en finfin lördag här har Rantamor-30 ute.....

Ama de casa sa...

Fy vad läskigt! Tur att den inte var försvunnen... På metrobloggen en gång så försvann ett par månaders inlägg bara sådär. Men dom kom också tillbaka efter att supporten hade pillat lite.
:-)
Häftig utställning!

Susanne sa...

Jag bara måste göra ett besök på betonggalleriet!!!

Anonym sa...

Men du, varför så blygsam?
SJÄLVKLART kommer både du OCH din blogg att "gå till historien", fattas bara!
Hmmm, jag borde kanske säkra mig en autograf redan nu? Typ.
Kan vi lösa det tror du?

Jah Hollis sa...

Det hade ju varit förfärligt om din blogg hade varit historia redan.
Beträffande konsten så kan jag identifiera mannen med pickadollen i mitten: Rip Kirby.
http://4.bp.blogspot.com/-IKMiHCGY2Ck/TaQu5bLk2ZI/AAAAAAAACNM/4jP5cEBQ75A/s1600/RipKirby121346.jpg

Cecilia Artista sa...

Det där är nog en riktigt häftig betongutställning! Den hade jag gärna velat se! Tack för att du visar oss lite smakprov.

Jag gick själv en kurs i betongskulptur för några år sedan. Riktigt kul!

Hörni sa...

Gud såna läckra konstverk! :)

Men FY så hemskt, tur att jag inte såg att din blogg var borta! Hade nog börjat gråta då..