måndag 13 februari 2012

Måndagstema: ”Sett utifrån”

Att ge bort presenter gillar jag och för att vara ärlig så har jag ingenting emot att få några heller;-) Med tanke på att det är Alla Hjärtans Dag imorgon tycker jag att detta konstaterande är på sin plats;-)
En hållbar present

Älgskit sett utifrån påsen
I julas gav jag bort Tant Marits älgskitar till mina bästisar på jobbet, ett lyckodrag visade det sig idag – åtminstone vad gäller kollegan Eva. Hon avslöjade nämligen att hon ätit en, max. två skitar till eftermiddagskaffet varje arbetsdag sedan julafton. Hon tycker att dom är lyxigt goda. Ja, det kallar jag för en hållbar julklapp. Sett utifrån ner i originalpåsen är det endast fyra älgskitar kvar och dom finns på bilden ovan;-)

Fler bidrag sett utifrån hittar ni här.

PS. Till er som har hållit tummarna för bästa vännen R förra onsdagen kan jag berätta att han ”idag börjat mogna till ett digitalt liv igen”. Han njöt av mina LEDade bilder från mässan förra veckan, vilket var meningen. Han ”gnäller” över att min blogg tar lång tid att ladda på Paddan – typ hela hans G3 månadsabonnemang går åt till min blogg just nu, vilket ju egentligen inte är meningen. Men R, första klass underhållning har sitt pris, väl värt att betala för;-)DS.

26 kommentarer:

Petra sa...

Käka skit? Hade nog hellre käkat myror. Kittlar gott i kistan :-)

Kram

Rantamor sa...

Så där ser inte dom älgskitar ut som jag hittar i naturen här uppe...
inte heller njuter jag dom till kaffet...
eller är det något vi missat ???
=D
Javisst är det allahjärtansdag imorron...
men det har vi varje dag Rantafar och jag...men vi har en liten flaska Pol Roger som vi fått av dotttern redan till nyår!!!
Undrar om vi inte delar den imorron...kanske till en varm bastu..
i relaxen...
mumsgott...

Tjingeling och ha en bra kväll och en trevlig hjärtedag...

Jess sa...

Var köper man de där tant Marits någonstans? Jag blir ju sugen!
Skönt att R är bättre!

Pumita sa...

Hm, det var skitigaste historian jag läst på länge... har inte bestämt mig för vad jag ska tycka om den ännu. Att den är sann får jag väl utgå ifrån för du brukar inte luras utan säger som det är men att äta skit... det måste vara en alldeles speciell sort. Du kanske har berättat för men det har gått mig spårlöst förbi. Inget man glömmer i första taget. ;)

Anitas Blogg - Malta sa...

Härligt läcker bild tagen rakt ner i påsen. Det var inte många kvar där inte. Har inte provat Tant Marits älgskitar själv men gett bort en hel del till mina systrar därhemma. De uppskattades så inga lär väl finnas kvar när jag nästa gång besöker Sverige. (När det nu blir)De skulle visst inte bara vara goda utan även väldigt hållbara ;-) Ähh.. här sitter jag och gör reklam för Tant Marits lilla presentbutik kan man ju tro ;-)

Inge sa...

Uhmmm kager.. :-)

4U2 sa...

Ja, jag håller mig till våra egenbakade pepparkakor (de blev över de vi for och ingen var hemma och åt. ;)
Alla hjärtans dag har vi nog aldrig firat, vi firar kanske annat mer ... för fira är kul :)

Unknown sa...

Förstår att älgskitarna varar länge - så länge de ligger riktigt kallt...

Susanne sa...

Skönt att höra om R.

Hörni sa...

Åh vad skönt att R mår bra! :)

Älgskit ser gott ut får jag lov att säga. kanske ska ut och plocka lite då.. ;)

*Pearls on a string** Dorthe sa...

Haps - dem snupper jeg!

:-) Dorthe

Bildgatan sa...

Tror ... att jag skulle gilla de där älgskitarna men då är jag ju som sagt uppvuxen med dem, de naturella, eller kanske mer som vuxen friluftsälskare.

Vad härligt att R nu mognat till det riktiga livet - det digitala. Att första klass har sitt pris vet vi sedan tidigare och det gäller nog också på bloggar. =)

Ha en fortsatt skön måndagskväll och jag har njutit av att få gå till jobbet och knappt hostat något alls, nu hade jag ju hutten med mig och kunde ta lite stärkande under dagen. =)

Pialotta sa...

VAD ..Du äter väl inte älgskitar på riktigt, nä det måste va något som är godis i sig eller har jag missat något?
I alla fall har du lyckats fota rakt ner bland dina älgskitar riktigt coolt :)

Skönt att höra att din vän R mår bra :)

Monica sa...

Älgskitar vilken läckerhet, mina hade varit slut för länge sedan;-)
Skönt att R är i farten igen;-)))

Kicki sa...

Ser hårda ut, inget för gamla gaddar heller! Skönt att höra att R mår bättre!
Missade du min Murrikka-brunch? Såg ingen kommentar:)

Pysselfarmor sa...

Ja de skitarna gör till 100% succé!! Jag köpte tror jag åtta påsar och gav bort bl.a. till några som är älgjägare. De skrattade gott åt teckningen på påsen och smakade direkt på läckerheterna...hummade förnöjt!

Bättre skit detta än i ditt inlägg om skit på balkongen! Bläääh!

Ama de casa sa...

Dom var säkert skitgoda! :-)

Anonym sa...

Kjempeherlig bilde! Ønsker deg en kjempefin tirsdag, og ei fortsatt riktig god og fin uke!:)

Ezter sa...

Ser ut som en vanlig småkaka :)

Ezter sa...

Sv: Nej det är ingen hackspett, det är en vanlig småfågel, typ blåmes eller nåt. Jag är tyvärr helt kass på fåglar och Maken, som kan lite, är på jobbet.

cat sa...

Nu blir jag ju väldigt nyfiken på vad sådana där älgskitar smakar, måste jag erkänna.

Skönt att R är på bättringsvägen och att han insett värdet av god underhållning :)

Anna sa...

Ha ha tack för tipset, blir nog en uppskattad present och ge bort :)

Freja sa...

Älgskit som lyx, jo jag tacka jag!

Sv: Jag ville både spy och yla jag med under/efter den resan, så maten var behövlig tröst!

Anonym sa...

Men hvorfor heter det älgskitar? :)

Annemor sa...

Elgskitt, ja,ja, sa vintapperen, han drakk da de andre sloss.
Ha en fin kveld.

Anonym sa...

*GAPSKRATTAR*
Det var den konstigaste och helt klart ROLIGASTE bilden på älgskitarna! Hmmm, får jag låna den och använda den i bloggen? NATURLIGTVIS länkar jag till DIG! :)

PS: vad underbart skönt att höra att R mår bättre och kan gnälla över kostnaderna för läsandet av denna emineta blog, höhö... (Känner du igen fjäsket när du hör det?)