fredag 24 februari 2012

Tema fredag: ”Dropp”

Sinneskatten vill se ”dropp” idag. Då jag spontant förknippar dropp med sjukdom – och den tanken vill jag då inte ens tänka klart - väljer jag att lägga upp två minst sagt annorlunda droppar, som jag tycker att ni kan förvänta er av den här bloggen;-) Såg dessa godbitar på Northern Light Fair för två veckor sedan och måste bara dela med mig till er.

Höjdarvecka
Det är ju fredag och det har hänt en del under veckan. Jag tänker då inte bara på födseln av prinsessan Estelle. Personligen tycker jag förresten att tilltalsnamnet är kanooooon och resterande namn helt godkända. Estelle är ett franskt namn och motsvarar det latinska ”Stella” som betyder "stjärna". Nej jag tänker då på min egen vecka som inte kan beskrivas som annat än en succé. Veckans absoluta höjdpunkt för mig var ett långt efterlängtat besök i tisdags som var helt underbart:-)

Fler droppar hittar ni här.

21 kommentarer:

sinneskatten sa...

Det är spännande att man kan tolka ett ord på så många olika sätt.

Pumita sa...

Tänkte precis som du, BP. Dropp har inte så positiva vibbar hos mig, droppe hade varit en annan sak.

Blir glad när jag läser om din höjdarvecka! Prinsessnamnet har jag däremot inga synpunkter på, inte riktigt min grej att engagera mig i kungligheter.

Freja sa...

Vilka coola droppar!

4U2 sa...

Håller med, dropp ger man till sjuka ... och din blogg är något helt annat än sjuk så dina bilder är mycket passande och BRA! Nu blev jag nyfiken på vad som var höjdarpunkten!!!

Anonym sa...

Grüße an den Baumarkt und aus München

Marit Johansson sa...

Din tolkning gillar jag men det var ruskigt fula lampor, hoppas du inte köpte dom!
Hoppas däremot du får en lika trevlig helg som du haft vecka!

Bildgatan sa...

Jag tänkte inte ens på droppet som man får på sjukhus när jag läste ordet, konstigt.

Ditt dropp är verkligen annorlunda och så himla läckert. Tänk att äga ett sådant, vad häftigt.

Vad du hade för efterlängtat besök i tisdags har jag missat eller så är jag bara glömsk, eller så ... har du inte skrivit om det.

Att du hade en underbar torsdag kommer jag ihåg. =) Annars vore det nog dags att undersöka om jag behöver någon bromsmedicin.

Min vecka har varit ganska normalt utan större händelser, och det kan också vara bra ibland.

Precis som du gillar jag också namnet Estelle, de andra har jag ingen åsikt om förutom att både min mor och jag bär ett av dem. Och jag precis som en prinsessa som ett andra namn. Kanske är jag också en fördold sådan, får lägga en ärta i sängen och kontrollera.

Godnatt och en bra helg till dig.

Pialotta sa...

Gillar din droppteknik.. riktigt häftigt.. inte likt något annat, vilket jag tycker är så speciellt :)

Monica sa...

Annorlunda som vanligt, gillar bordslampan den skulle passa hos oss;-)
Ha en skön helg;-)))

Anonym sa...

Sån lampa vill jag ha!!!

Rantamor sa...

Måste säga att jag inte ens tänkte på dropp som man får på sjukhuset...konstigt ???
Dina droppar, lampor var ju verkligen annorlunda.
Har ju förstått att du just gillar det lite annorlunda.
Jag är också annorlunda, i huvet iallafall. Brukar sällan tycka som andra bara för att behaga, därför är jag lite obekväm om inte annat så i familjen i Finland...
men d struntar jag i.
Primitivt tänkande kan jag vara utan.

Jasså du har haft gobesök i veckan..härlig.
D hade jag också när lill John Vilde kom på besök. Lilla söta palten. Nu är dom ända upp i Piteå å ska åka hem på måndag då ska jag bju dom på middag innan dom kör vidare hemöver...
då få jag snusa en skvätt igen och fylla på kärleksdepån...

Ha nu en underbar helg med långe mannen.
Tjingtjong.

Jane sa...

Vilken läcker lampa, fasen att man inte hinner vara mer kreativ .... det finns ju tydligen pengar att tjäna ;))
Jag antar att besöket kanske har med den fina boken att göra, eller?!? ;)) Glömde gratulera till den förra gången jag skrev men gör det nu istället. Det måste kännas kanon att få vara med i hela processen och sedan se slutprodukten!

cat sa...

Din tolkning är som vanligt en härlig BP-tolkning och bilderna är mycket intressanta att titta på.

Ama de casa sa...

Häftig droppe - och ett häftigt tilltalsnamn som överraskade alla :-)

Petra sa...

Urläcker lampa och visst har det varit en höjdarvecka. Min höjdardag var igår.
Kram fina BP

Lennart sa...

Vilka härligt sköna och underliga lampor! Den svart/vita sladden får mig att tänka på min gamla brödrost som en gång sa Frrrpst! och spottade ur sig två eldsflammor rakt upp i luften och slutade sen fungera.

Erik Semlan sa...

Vilka lustiga lampor.
Kul design. :-)
Perfekt present till en rörmokare kanske? ;-)
Förstår att du gillar dessa lampor.

Olga T sa...

Men oj vad det hänt saker här på några dagar! Salutering, fantastisk prinsessbakelse, boksläpp!!! och så denna dropplampa. Jag har haft kul och läst i kapp mej här och ja, jag blir aldrig besviken hos dej :)

Hörni sa...

Vilken rolig lampa! Häftig. Och rolig tolkning, som alltid här hos dig. :)

Jag gillar också Estelle. Mest för att Daniel och Victoria gått utanför ramarna för det förväntade.

Malla sa...

vilka ideér folk får alltså! imponerande :D

Anonym sa...

Vet du, jag har mejlat dem men inget hört, kom jag på nu!
Får "ta tag i det" på måndag.
Kollade ALLA deras lampor, hittade inte favoriten att hänga på väggen. Känner paniken komma drypande...

PS: både mejl OCH paket är på väg, mejlet kommer, om jag inte glömmer det, redan under natten!?