måndag 7 februari 2011

Varför?

Nej jag lider inte av bloggtorka och det är inget (fysiskt) fel på mig heller. Anledningen till att ni får klara er utan den här konstiga bloggen ett tag är en händelse idag som jag kände till, såg konsekvenserna av, förstod men inte förstod alls, som jag borde ha slagit larm om – ja jag borde ha gjort någonting. Men jag agerade inte. Jag anklagar (ja, jag vet att det är ett hårt ord) mig själv för att jag inte reagerade – nu är det för sent.
En sak ska ni mina gulliga arbetskamrater veta:

- Du kunde ju inte veta, du bla, bla, bla, bla…

Ni menar väl men just nu hjälper det inte ett jävligaste dugg, inte ett skit faktiskt (sorry för språkbruket).

En tanke till er som kanske saknar (riktiga) vänner: var inte ledsna för det! Ni slipper svika en människa som ni gillar, tycker om eller älskar. Ett sådant svek gör ont, tro mig och ni vill inte uppleva det.

PS. Ska skingra tankarna och kommentera hos er även under avbrottet – annars klarar jag nog inte situationen. Nu vet ni hur mycket jag värdesätter er. DS

46 kommentarer:

Petra sa...

Menvännen. Gör ont i mig när du skriver såhär. Stor och varm kram.

Susanne sa...

Ojjj, vilket tungt inlägg.
Många bamsekramar till dig, hoppas att du snart är tbx igen med dina roliga inlägg.
Du ska veta att jag längtar efter att läsa dina inlägg, de gör mig så himla glad.
Ännu en gång massor med bamsekramar

Pumita sa...

Det är lätt att vara efterklok men du är inte mer än människa du heller. Ibland felar man. Hoppas att allt ordnar upp sig. Sköt om dig!

anne sa...

Men Beate....Det här låter otroligt tråkigt! Antagligen är du för hård mot dig själv, men vad f-n hjälper det om någon säger så.

Försvinn nu inte bara helt!!!

Lova!!!!

Olga T sa...

Men vad har hänt?? Beate, inte likt dej alls. Jag blir orolig. Kommer att sakna dej massor och jag hoppas att det inte tar lång tid innan du är tillbaka. Kramar och tankar i massor!

Pysselfarmor sa...

Nämen nämen Beate...vad har hänt. Någon varit dum mot dig...? Åh hoppas du kommer över det hela...kom tillbaka...

pstt...du har ju min mailadress

Olga T sa...

Har ett inlägg nu utan ord men som är speciellt för dej. Jag väntar på att du tittar fram igen!

Jess sa...

Hej vännen!
Förstår att det som hänt gör ont, men anklaga dig inte för mycket. Du bär säkert inte ensam ansvar för det som hänt. Stor kram till dig fina Beate!!
/Jess

Hörni sa...

Men oj, fy vad tråkigt att något hemskt har hänt! Förstår att det inte hjälper just nu, men jag måste ändå säga, var inte så hård mot dig själv, ibland förstår man inte vad man borde ha gjort förrän efteråt, det kan hända vem som helst. Massa kramar till dig.

Malla sa...

Låter inte alls kul :( Hoppas att du på ngt vis känner dig bättre snart!
Stora, varma kramar från mig!

Jane sa...

Beate, var inte för hård mot dig själv - man är bara människa och det finns alltid saker man skulle kunna ha gjort annorlunda.
Du får se det som en tillfällig formsvacka, man kan ju inte alltid vara på topp *blink, blink* ... skämt åsido, vi i cyberrymden är kvar och väntar på dig närhelst du känner att du orkar och vill komma "tillbaka". Stoooor kram!!!

du har min mail :)

LissenTo sa...

Men vännen, sänder här massor av styrkekramar.

Imorgon är en ny dag, då du säkert fått mer perspektiv.
Det låter bra att du har fina arbetskamrater som stödjer dej.........

Kram kram...............

Marita sa...

Älska, glömma och förlåta gäller både för dig själv och för andra och vise versa. Tittat in till dig var dag så jag hoppas att du inte är borta allt för länge.

SoF sa...

Nä, men va....!?

Nu förstår jag av din text att något riktigt riktigt jobbigt har hänt dig.

Du har all min sympati. Ta hand om dig och "slicka såren" eller hur man ska uttrycka det.

Du kommer tillbaka när tiden är mogen.

Nu får det faktiskt bli en BAMSE-kram!!!

Per-Anders sa...

Jodå, IRL pågår hos oss alla bakom bloggkulissen. Ibland måste konsekvenserna få bli lite bloggvila. Hoppas allt ordnar upp sig.

Bildgatan sa...

Beate, nu blir jag ledsen även om jag inte vet vad som hänt.

Det känns på något sätt lite allvarligare eftersom det är du som skriver och jag har aldrig läst något sådant hos dig, inte ens i dolda ordalag.

Förhoppningsvis så går det att ordna upp på något sätt och det brukar det mesta göra. Jag lovar att jag tänker på dig för det gör jag trots att jag egentligen inte vet mer än det jag luskat ut själv genom idogt detektivarbete. =) Lite kan du förhoppningsvis le.

Jag måste skriva att helt plötsligt så känns det tomt och själv satt jag för någon timme sedan och tänkte - ska jag sluta (som du vet har det ploppat upp mycket i min hjärna) men sedan tänkte jag på några av er och visste att jag inte kunde för då blir det lätt att jag inte ens besöker er.

Jag är dålig på att ta hand om mina vänner ibland och när jag läser här så fick jag en obehaglig känsla över något riktigt hemskt. Jag blev ledsen och läste ditt inlägg till sambo och då sade han det jag tänkte men inte sa. Jag hoppas att det inte är så. Det är inte alltid lätt att se det som vi i efterhand tycker att vi borde ha sett eller att agera annorlunda än vad vi tycker att vi borde ha gjort.

Jag hoppas att du får sova i natt sedan ska allt få ta den tid som behövs även om jag kommer att sakna dina inlägg oerhört mycket.

En riktigt varm kram från norr utan snö, is och kyla.

Tingeltangel sa...

Jag förstår inte vad som hänt men jag förstår så mycket som att det inträffat något som är verkligen jobbigt och svårt. Jag hoppas att det på något sätt ändå ordnar sig till det bästa. Vi är många som tänker på dig.

Ellis sa...

Men söta underbara Beate! Gör ont att läsa detta då jag varken förstår eller kan hjälpa dig just nu.

Hoppas de löser sig och du blir glad igen. <3
Kram

cat sa...

Men kära nån det här låter förfärligt!
Jag skickar mitt stöd genom bloggosfären och hoppas att allt snart ordnar sig till det bästa.
kramar från mig.

Monica sa...

Ja vad säger man, det är mycket här i världen som man inte rår över. Själv har jag ju gått allsköns krishanteringar pga jobbet där man fått se en massa elände, men vad hjälper det när eländet kryper nära inpå en;-(
Ta den tid du behöver du vet ju att vi finns här i rymden, själv har jag också fått ett svar i dag som jag kunde vara utan och måste bearbeta.
KRAMAR från oss alla och en nospuss från Argos.

Daniel sa...

Tråkigt att läsa. Du bär säkert inte ensam ansvar för det som hänt, takes 2 to tango.

Alla styrkekramar

Monica sa...

Ja det var som att få en snyting direkt i magen, inte väntat med andra ord. Vi får slicka våra sår och komma igen.

Den förra var dom säkra på att den inte var elakartad, så det blev inget skicka till lab

Maria Berg sa...

Stor KRAM till DIG!!!!
/MB

anne sa...

Sv. Visst var det det-han fyller 15 på torsdag.

Bra att du hör av dig.

Kram!

Hörni sa...

Sv: Ja, han är hemma och har massor att berätta. En otrolig resa har han gjort.

Skönt att höra av dig, har tänkt på dig idag. Kram!

Rantamor sa...

Men snälla lilla du vad är det som händer???
Du får inte sluta blogga, hör du d !!!!
Vem är det som varit så taskig mot dig...dom ska tamme gröningen få med mig att göra.
Skitmänniskor juh!!!!

Kramar till dig....

Jess sa...

Tittar in med en kram till!

Pysselfarmor sa...

Tack för livsens tecknet hos mig...känns skönt att du inte är alldeles försvunnen...
jo jag håller med dig i din kommentar....förstod att det kanske tolkas som att jag är positiv till detta "måleri" men icke-sa-nicke...varken på hus- eller bergväggar. Bättre platser som du skriver och bättre "målare" behövs. Men det "vet" ju inte dessa utan vill väl på sitt sätt synas och inte bli bortglömda.

Hoppas det orndar upp sig för dig snart. Mången styrkekram nu ska jag bege mig till Shannara också för att se hur hon har det.

Hörni sa...

Sv: Jag vet ju inte vad som hänt dig, men jag vet hur det är att vara förtvivlad, må fruktansvärt dåligt, och behöva en livlina, så jag tycker inte det låter löjligt alls. Bloggvärlden kan dessutom vara ett stort stöd. Kram

Lysande ögonblick! sa...

Men kära du. Så tråkigt. Var snäll mot dig själv.

Skriv listor, du trycker på klar och sen är det sparat. Prova så får du se.

En stor kram och en klapp på kind!

Petra sa...

Tänker på dig. Kram

Monica sa...

Hoppas du mår bättre än vad jag gör, just nu nästan brinner det i hjärnan.
Kommer att låsa vissa inlägg men bara dom som handlar om lilla gubben, vill slippa förståsejpåarna som ju finns lite överallt.
KRAMEN

Kicki sa...

Det låter inget vidare...hoppas det löser sig och allt kommer att kännas bättre...Kram

WAS sa...

Hur går det vännen?

Varma styrkehälsningar!/SoF

4U2 sa...

Mystisk är du men jag sänder dig en varm kram, jag behöver inte veta!

Pysselfarmor sa...

Tack för snälla kommentaren - ja gården betyder väldigt mycket för mig.

Hoppas att det ordnar upp sig snart för dig...det känns så tomt här när du inte gjort något inlägg.

Styrkekramar i massor!

Unknown sa...

Sänder en bamsekram som jag hoppas ska ge dig lite extra styrka!
Hoppas att du känner hur saknad du här ute.
Sköt om dig vännen! /SA

Bildgatan sa...

Jag är inne här och tänker bara skicka en hälsning och varma tankar till dig.

Det där med tillbaka hade visst tankar på dig och det du genomgår just nu. En dag kanske ... det går att se tillbaka och ändå se något som inte ger känslan av att kunnat göra annorlunda.

LissenTo sa...

Styrkekramar till dej min vän.

4U2 sa...

Du fanns i mina tankar som inspiration när jag nu skrev mitt sista inlägg för idag. Kram

Susanne sa...

Sv: 1. Andreas är ifrån Luleå, funderar nu på att tillverka en till U oxå.
2.Tänk att det tar en 3-dagars-piff innan det syns ;)
3. Jag tycker om att kramas, hojta ifall du behöver ha fler
Hoppas att Livet innan liten tycker att mitt namn står på halsbandet
Sköt-om-dig-kramar

Ellis sa...

Åh Beate - kom tillbaka!!

sv: Magen pausade ett tag och igår exploderade smärtan.

KInden är densamma - tandfittläkaren har inte ringt ännu... fast han skulle..

Jane sa...

Blir så glad över dina kommentarer, men saknar dig här :))
Att kalla Gamla Stan för båthamn var bara en nödlösning för att få med bilden i temat ;) Jag börjar få ont om bilder så nu måste jag ut på en liten fotosafari fast jag egentligen inte har tid ... Du kanske får se fler "nödlösningar" men vad gör man inte för "konsten" :))
Skickar en cyberkram!

Monica sa...

Nä inte alls löjligt, alla har vi våra fobier.
Han skulle slå sej på botafobi branschen sa han Agge hihi
Har skickat lösen;-)

4U2 sa...

Vem har sagt att man måste känt varann länge för att förstå den andre? Så fungerar inte jag så varma kramar skickas! Många!

Chris sa...

Har tittat in här i bland nu på senare tid och funnit det trivsamt. Förstår att något hänt och hoppas verkligen det är något som blir bra igen. Tröstekramar skickar även jag