fredag 25 februari 2011

Kvinna överkörd i B-Huset


En allvarlig olycka inträffade vid lunchtid i B-Huset i centrala Stockholm.
En kvinna blev överkörd av en städmaskin just som hon skulle stiga ur hissen.
Platt som en rödspätta blev hon liggande på golvet i väntan på hjälp.

- Jag hade tur att jag överlevde och klarade mig så här lindrigt ur olyckan, kommenterade den skadade kvinnan händelsen.

Text och foto: X

.................................................................................

PS1. …och varför gör människan i hissen ingenting, undrar ni kanske. Personen är kollegan Eva som höll dörrknappen intryckt så att rödspättan inte skulle bli ännu plattare - den här gången på höjden... Det är förresten endast tack vare X som jag inte fick mina skor putsade idag om man säger så. PS2.

PS2. Tänk att ett fantastiskt glädjebesked från N, en städmaskin och en rolig "regissörskollega" kan få en BP att skratta för första gången på flera veckor. Tack X. DS2.

PS3. Då vi fick ännu ett toppen besked från vår vän N ikväll bestämde R och jag oss för att bli riktigt "mosiga" ikväll - mosigare än vanligt - om nu det är möjligt. Skål N :-) DS3.

22 kommentarer:

Susanne sa...

Hihihihi *ler stort*
Skål!!!!

anne sa...

En sådan dramatik!!!

Det gäller att se upp i city med andra ord!!!

Jane sa...

helt underbart, vilka kollegor :))
Lika underbart är det att höra ditt skratt ... jovisst hördes det ända hit ;)
"Mosa" på bara, det är ju freda´
Skål!

Hörni sa...

Åhhh vad härligt att du skrattar igen! Men så fantastisk du är som får andra att le (med din blogg) trots att du mått så dåligt själv. Stora kramen till dig!

Unknown sa...

Behövs nog mer än en skål efter den dramatiken.
Så skål på dig! /SA

Anonym sa...

Hoppas ni dricker masor av gin och tonic med citronskivor i!!! Eller rödvin... Och skålar för N och varandra och för att allt känns bättre! Hade gärna varit med vid olyckan. Men var hemma och jabbade ( vabba/jobba hemma). Skål! /malena

Rantamor sa...

Hahahahaha vilken historia...kollade aftonbladet men dom hade helt missat denna olycka, tänk ändå dom som är så välunderrättad alltid...
Undrade ett tag om jag skulle ringa och tipsa men jag tänkte att dom är väl på det där dansunderhållningsprogrammet på fyran och vill kolla vem som dansar bäst utan att spy eller sträcka en muskel.....


Skål nu ska jag leta reda på Rantafar......förresten hur har det gått med era kanaler...här har allt snöat inne, men till veckan ska det bli...????vaddå....

Per-Anders sa...

Okej..?

LissenTo sa...

Du låter riktigt uppåt Beate lilla.
Skål och må nu gott hela helgen.
Skönt att beskeden är så positiva

Lysande ögonblick! sa...

ooooh my. draaama. hihihihihi.

det gillar jag. :)

Jane sa...

SV: åh, jag som trodde att du skulle ta det direkt med din fantasi och sinne för konstiga saker ;)
Ett tips - bortse från att det är en blomma - vad ser du?

Jane sa...

Natti natti, ramla inte ur sängen bara ;))

PS. du är nära svaret - inne på rätt spår alltså :)

Pysselfarmor sa...

Hick ;-)

Svorskan sa...

Oj då! Haha. Det är farligt att leva. Nu tänker jag inte skåla med dig, det är för tidigt på morgonen, men i går kväll gjorde jag det. ;)

Monica sa...

Inte ett ljud på ABC men dom är ju aldrig på plats där det händer;-)
Du ligger väl fortfarande och trynar men hoppas huvudet inte är alltför tungt i dag.
Yes han är mysig lille Elton;-)

SoF sa...

Gläds med dig Beate!

Kram från SoF i (sport)tv-soffan.

cat sa...

Skål!

Shannara sa...

Härligt bruden och tack för alla skratt du bjuder mej på...

Ps. Jag önskar också att jag fått stanna på sjukan längre, men de kastade ju i princip ut mej... Ds.

Jess sa...

Hahaha! Jag bara älskar ditt inlägg! Tack för att du sprider så mycket glädje Beate!
Själv ligger jag och är magsjuk och behöver lite uppmuntran! ;)

Bildgatan sa...

Ha ha ha att jag inte besökte dig igår och fick skratta, men bättre sent än aldrig. Förlåt att jag skrattar men jag förstår att det inte var någon större olycka.

Överkörd av en städmaskin =)

Vad härligt att det känns positivt med N och även han blir nog glad när du fått skratta idag.

Jag skickar snart en skäl till dig.

Ellis sa...

Hahaha men vad fan.... Hur kan man bli platt av en sådan maskin? :O OCH ÖVERKÖRD? den är ju typ.. slickad mot marken?

Maria Berg sa...

Skönt att höra att du skrattat!! Och din man verkar allr go han med det rätta kommentarerna och jag vill definitivt ha rostbiff idag och sedan en sådan där ljusdusch! MB