lördag 26 november 2022

Bokmärke med fotbollsnyheter



Och de fortsätter trilla in – bokmärkena som ni underbara läsare förser mig med. Så jag har bestämt mig att ni ska få turas om att få visa upp era bokmärken här. Hoppas det är okej för er. Dagens fejkade bokmärke är väldigt fint. Visade upp ett snarlikt märke i våras som innehöll frön - precis som det här.

Bokmärke med frön
Då delade jag upp märket och skickade ena halvan till LillaSyster som ju har gröna fingrar. Men hon lyckades inte att dra upp plantor. Vis av erfarenhet lät LillaSyster bli att plantera märket den här gången. Klokt! Märket gör sig betydligt bättre som bokmärke;-) Tusen tack tjejen:-)
 

Nytt från fotbolls-VM
Nej, fotbolls-VM är ingen succé så här långt, varken för arrangörslandet Qatar eller sporten som sådan. Fem supertråkiga 0-0 matcher, undermålig spelkvalitet av ”stornationer”, sviktande publiksiffror samt fega domare.
 

Överraskningar
De mest positiva överraskningarna så här långt är Saudiarabien, Kanada (trots 0-1 mot Belgien), Japan och Ecuador. Länder som Tyskland, Argentina, Qatar och Wales får tummen ner.
 

Fel på mig/oss?
Grannen och jag åkte på en ”utomhus-fika” på Starfish & Coffee idag. Infravärmen och tv:n stod på såklart. Grannen är totalt ointresserad av fotboll men tittade ändå med ena ögat på matchen Polen-Saudiarabien. Vid två riktigt bra målchanser för Saudiarabien skrek vi båda två. Då kan man fråga sig om det är fel på oss som ”led” när saudierna missade. Jag tycker inte det, inte alls. Dessutom unnar jag KSAs spelarna lyxbilen de fick efter 2-1 segern mot Argentina.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Vill Du se mitt bidrag till Lördag och bokmärkesdag så kolla in http://naltax2.blogspot.com/
Har även lagt ut lite bilder…

Nu ska jag läsa Ditt blogginlägg 👍

nalta norrland sa...

Om ett lag spelar bättre och man tycker det laget är bra så är det väl normalt man både hejjar och lider… i med och motgång ⚽️
Jag tänkte att tänk om det skulle bli nån form av knark… vem vet vad som skickas i sånna där påsar?
Knark sprids hejvilt överallt och speciellt i små orter tydligen.
I Vilhelmina är det hemskt 😞 men även häromkring 🥺

Hanneles bokparadis sa...

tittar lite sporadisk på fotbollen, ögnar rubriker i Göteborgs-Posten... och har samlat på mig ännu fler bokmärken på vår lokala Bokmässa idag!

LillaSyster sa...

Tack för länken, du delar ju upp bokmärkena som du vill=)
Man får väl heja som man vill i fotboll!
Bra att du fick gofika till matchen. Ha en bra kväll!

Geddfish ♥ sa...

Fantastiskt att du fått så många donatorer av bokmärken! Jag har väl några kvar från Lena, men sen ja jag får se vad det blir utav det.
Hos mig är det fullständigt fotbollsfritt. Men lilla Sally ville videoprata med farmor, så då hörde jag Lowe titta på fotboll och sen skulle de på fotbollsträning.
Ha det fint!

femfemman sa...

Jo, men det kan nog vara så att man unnar ett otippat land segern. Mycket roligare när underdog lyckas än när favoriterna briljerar.

Klimakteriehäxan sa...

Undrar om du såg min fråga om var du läste om mig och boken, i något Salming-sammanhang?

Ditte sa...

Bra med bokmärken som trillar in. Och om de är fejkade elle rinte spelar ju ingen roll- Tror inte att så många ändå används just som bokmärken.
Minns detta med plantorna och LillaSyster.
Har inte sett fotboll idag heller. Dagarna är fyllda av annat.
Men jag har läst mig till att Saudi är lite av en överraskning.
Och kul med bilarna och vinsten över Argentina-

Guldkryckan sa...

Har inte direkt hört något om fotbollen på skolan, inte ens kidzen verkar bry sig i år.
Eller så har mitt rätt så lilla intresse resulterat i att jag inte hör det.

Utomhusfika låter som ett trevligt arrangemang, en kaffe på vår skolgård blir det ju ibland, man rekommenderas att vara ute emellanåt och ha lite extra koll.

Ha nu en fin advent Bp.

Stefan Karlsson sa...

Saudiarabien har överraskat. Brasilien har imponerat mest. Den hittills mest spännande matchen spelas ikväll, Spanien - Tyskland. Vill det sig illa så är tyskarna bortspelade från vidare avancemang.

Gunnel sa...

Min man följer inte fotbollen lika slavsikt som förr om åren så jag började undra om VM:et var slut, men det såg jag i tidningen att så var det inte. Jag kunde klart frågat dig först. Ha en fin första advent.

Paula sa...

Så kul att ni kom ut o luftade er lite idag. Och visst kan man offra sig på lite fotboll om han har gott sällskap!