fredag 5 augusti 2022

Äntligen!


Så jag har skrutit de senaste månaderna – skrutit över finvädret här i nollåttaland alltså. Men i samband med SMHIs varningar för Västra Götaland, Dalarna, Hälsingland och Medelpad fick också vi i Östra Svealand vår beskärda del av regn idag. Närmare bestämt elva millimeter på 6 timmar. Gissar att många utbrast i ett ”äntligen”. Jämfört med andra delar av landet kom vi dock väldigt lindrigt undan.

Misstänker att den mystiska koden är ett frimärke, eller!?

Grattis
Nu är jag ju extremt ovan vid gråväder den här sommaren, så ett orange kuvert försett med en mystisk kod och som inte innehöll årsbeskedet för allmän pension utan ett himla roligt Grattiskort var extremt humörhöjande. Och inte bara det. Kortets text och innehåll var spännande också. Fyller nämligen inte år idag;-) LillaSyster du är oslagbar:-)

Världens fräckaste 3D-grattiskort:-)

Cliffhanger
Vad kuvertet och kortet innehöll får ni veta imorgon. Börjar bli riktigt bra på cliffhangers;-)

14 kommentarer:

byblixtra sa...

Härligt med ett svalkande regn även om det kom i mängder. Jo, såg på nyheterna att det varit ett riktigt oväder söderut och det var ju mindre härligt.
Roligt med ett Grattiskort i posten trots att det inte är din födelsedag. Blir spännande att se vad det innehöll.

nalta norrland sa...

Så fint kort 🤩
Härligt med regn 😜
Vi har haft sommar idag, +18 och sol, blå himmel.
Tyvärr inget jag kunde njuta av.
Vädret i Umeå var nämligen inte riktigt lika bra som här hemma.

Susjos sa...

Jo,nog behövdes det regn, nu ska jag bara skynda mej att cykla till jobbet innan nästa regnskur kommer!
Tack för all info om Sumpans surströmming, jag hade kollat in lite redan, och nu vill jag inte missa detta tillfälle!
Spännande cliffhanger du bjuder på....
Ha en fin fredagkväll!

Geddfish ♥ sa...

Du fpr så mycket roligt i posten🤗 Spännande! Ett bokmärke kanske? Kortet i sig är underbart. Koden är ett frimärke.

Vi fick allt eländes regn igår kväll plus åska, men det var nog värre på andra håll.
Trevlig fredag!

LillaSyster sa...

Så bra att det kom fram=) Det stod ju BP på kortet/kuvertet som legat till sig i kortasken ett tag. Jo, nya tidens porto köper man ju numera i postnord- appen som en bokstavs/sifferkombination. (Morfar vänder sig nog i graven av detta påhitt för att inte tala om att det är slut med lördagsutdelningar och varannandags utdelning ska vi inte tala om.... Han delade minsann ut post alla veckans dagar förutom söndag då. Fast på söndagar kunde postväskan på styret agera taxi till små barnbarn =) Gick alldeles utmärkt att åka där i)
Bara 5mm regn i eftermiddag.

femfemman sa...

Visst är det gott med regn ibland. Här kom vi lindrigt undan. Ingen åska, inget ösregn. Bara lite välkommen trädgårdsvattning!
Fin bild! Fortsatte att läsa kommentarer..och undrar om lillasyster lurad. Kod som porto? Har väl aldrig hört på maken!

Guldkryckan sa...

Grattis till regnet skulle jag ju kunna skriva, men jag är inte sådan. ;)
Här fick vi väl 49 mm på några timmar igår men jag bor många meter över vattenytan så det var helt ok.
I stan vad det annorlunda tydligen såg jag på nyheterna, det kan de ha de stackarna. ;)

Jodå, ser ut som ett frimärke i skrift, vart är världen på väg...hujeda mej. ;)

Ser fram emot upplösningen efter detta inlägg på din blogg imorgon.

Ha det bäst Bp.

Anni sa...

Vi fick också regn här på Gotland idag. Otroligt välbehövligt! Det var rent av läskigt att se skillnaden när vi kom ner förra helgen jämfört med när vi reste härifrån bara två veckor innan. Allt hade torkat!
Ser fram emot att din cliffhanger avslöjas. Så tråkigt och fult med en sifferkod på kuvertet! Jag har frimärken som räcker i all oändlighet efter att ha tömt föräldrahemmet. Hit kommer ingen sifferkod ...

Ditte sa...

Oj, så mycket regn! Vi fick en del i natt men sen inget mer förrän sent på em- Så här blev det en balkongdag mellan "projekten".
Vad roligt med detta kort från LillaSyster. Klart uppiggande kan jag förstå. Och visst ger jag mig gärna till tåls.
Dessutom är ju kortet så fint i sig.

Äventyret framtiden sa...

Ibland sitter ett rejält regnväder så bra och det tycks det ju göra också i nollåttaland :)
En mycket modernt frimärke, verkligen!
Jag förstår att jag inte ska gratulera till någon födelsedag men jag kan ju gratulera till ett fint födelsedagskort i alla fall!

Carita Liljendahl sa...

Vad roligt med ett riktigt kort! Sånt gör en glad.
Och regn, det får vi i dag under några timmar, helt välkommet.
Annars har sommaren varit fin just för att det aldrig regnat flera dagar i sträck.

Anki sa...

Skönt med lite regn :)
Att det inte är din födelsedag vet jag, men nu blev jag nyfiken på varför du fick ett så fint gratulationskort!

Hanneles bokparadis sa...

fint kort, tappa inte ögonen

Paula Merio sa...

Vilket underbart kort!