söndag 6 oktober 2019

Skyltsöndag #230

Är rätt så nöjd även med veckans skyltskörd, och då skippade jag till och med ”skyltningen” för skum(jul-)tomtar hos den lokala ICA. Tycker det är väl ändå aningen för tidigt att börja med jultomtar i början på oktober. Men resten av skyltarna är helt okej. Enjoy!


Espresso House är ju i blåsväder just nu. Skylten får vara med som varnande exempel för usla arbetsförhållanden som uppmärksammades i pressen i veckan. Är faktiskt rätt nöjd med mig själv här, för jag har gynnat företaget bara två gånger sedan det grundades 1996. Deras kaffé är lika usel som behandlingen av personalen.


Beijing 8 har ju öppnat i Täby Centrum. Maten är riktigt god (klart jag testade), men den är inte speciellt kinesisk, mera en blandning av vietnamesisk och thai skulle jag säga. Och visst är den orange grisen på ägarens t-shirt riktigt söt.


Veckans höjdare 1: Vet att man äter hund i Kina, men jag hoppas då verkligen att Beijing 8 inte serverar ”jyckemat” i Sverige.


Veckans höjdare 2: Jamen kolla! Här har vi en snack(-salig) salami;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

18 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Vad säger salamin?
Det är tomtar lite varstans nu.....och som sagt det är låååångt till jul. Ha en fin kväll!

nalta norrland sa...

Äta 🐕 Galet 😱
När jag går med The Dogs förbi där bärplockare från bl a Thailand är inkvarterade säger både Frost & Teddy att Nej Stopp de äter hund ⛔️‼️ Eller ja jag vet ju inte vad de säger men ingen av hundarna gillar ”bärplockare”.

Skumtomtar å andra tomtar, julsaker bör hålla sig undan till dess Halloween är avklarat 🎃

Klimakteriehäxan sa...

Det finns snart ett Espresso House i varje kvarter. Fattar inte att det kan löna sig med alla dessa fik och barer! Om de sen har usel personalpolitik dessutom ...

Åke sa...

Så kul att få nya butiker så här på hösten, självklar ska du hänga där... Snacksalami gillas starkt, tänk med ö en eller två det du ;) Jo då kan jag komma på besök ;)

Geddfish ♥ sa...

Bra skyltskörd som vanligt!

Sedan kan man ju ha åsikter om skyltarna, men det är en annan femma.
Jag behöver inget kaffe på stan, jag får min beskärda del här hemma på morgonen.
Jag äter inte på lokal för mig själv, lagar tillräckligt gott till mig själv.
Kram!

Mösstanten sa...

Det måste bli ett väldigt gafflande i kylskåpet om man köper tre såna där snackande salamis.
http://mosstanten.se/2019/october/skyltsondag-7-radiokalas.html

Paula sa...

Hej, snackpaprika hade jag hört talas om, nu finns även talande salamis. Säkert goda, fast jag föredrar när de är döda och tysta.,.
Espressohouse öppnade i Ludvika i somras, jag frekventerar inte fikaställen alls men ska jag välja något i stan så blir det något av de privata alternativen!
Jag blir lite tveksam till de söta djurskyltarna, nasse äts ju så det indikerar på att man valt bild på maten, huva!
Tittar på sista dagens VM, sorgligt att det är slut nu, man har blivit van att sitta vid burken och titta på sport varenda dag.

Emma, Sol som sol? sa...

Snacksalami ... ja, det var en nyhet för mig. Det är väl det som vi här hemma brukar kalla för småplocksmat.

Susjos sa...

Ja, Espresso House, vad ska man säga, vilken personalpolitik! Och som du skriver, kaffet smakar ingenting där.
å säga vad man vill om landstinget, men kollektivavtal har vi i alla fall!
Fina skyltar från nya restaurangen, och jul i oktober vill man inte ha, har faktiskt en skylt om detta i dag också!
Nu dags att åka till jobbet!

Ama de casa sa...

Härlig skyltning! Jag antar att jycketröjan kom med mest för att den kom i din favoritfärg :-D

Snacka med korven är lite överkurs, den är väl till för att ätas? ;-) :-D

Äventyret framtiden sa...

Till och med en salami är snacksalig! :)
Vet inte om jag skulle tycka om det riktigt när det kommer till kritan. Tänk om den pratar när jag ska bita av en bit?
Fina skyltar och tomtarna kan vänta lite, jag håller med om det!

KajsaLisa sa...

Läser man din blogg så börjar man nästan tro att alla i Täby går ner till Centrum och äter. Verkar ju finnar hur många restauranger som helst.
Nej jag fikar inte heller på Expressohouse gillar traditionella fik med påtår.
Länkar upp nu.

Guldkryckan sa...

Espresso där har jag missat totalt...men ofta är det ju dåliga arbetsförhållanden på cafeer av olika slag...har ju ungar som praktiserar på kneget varje år så man har ju lite koll.

Jakobsdal har bra grejer..har sökt jobb där en gång i tiden då det låg ganska nära spårvagnshållplatsen...ett av mina krav på en bra arbetsgivare ;)
Fast jag fick bara en kopp kaffe som belöning för det besöket tyvärr...skulle faktiskt ändå kunna tänka mig att arbeta där.

Ha det fint nu Bp.

byblixtra sa...

Snacksalami, den var bäst! :-D

Det var fina loggor på t-shirtsen men jag hoppas som du att de inte serverar hund.

Jag deltar inte i gårdagens Skyltsöndag, får bli nästa. :-)

Christian sa...

Hahaha...mycket skojigt denna gång!
Själv försöker jag undvika allt vad "amerikanskt" heter och även alla företag som är etablerade världen över!
Grisen är ju bara för söt å hundmat hoppas jag du slipper, men vem vet.... :)
Salamin är ju toppen, hoppas du fick dig ett litet snack med den :) :) :)

Mias Mix sa...

Ja du kan konsten att hitta bra skyltar! Espresso House har jag aldrig varit på och kommer inte gå dit heller nu efter alla skriverier som avslöjat en hel del.
Hund är man inte så sugen på. Inte att äta i alla fall :)

Anni sa...

Nog var figurerna på tröjorna söta, men de väcker onekligen också en del funderingar på vad som serveras.
Att Espresso House har en usel personalpolitik var ingen nyhet för mig, det har ungdomar berättat i flera år. Bra att det kommer upp till ytan till slut.

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Inser att jag måste googla detta om Espressohouse. Har helt missat att det är något där, men så läser jag inte tidningen eller tittar på nyheterna :-p