torsdag 24 oktober 2019

Det omöjliga gör vi på en gång, mirakel tar lite längre tid


Spänningen är oliiiidlig! Ligger osten i lådan?


Osten har bevisligen gjort en mellanlandning i Umeå under 2019, frågan är bara när?


Sådana snacks som utseendemässigt dessutom påminner om bläckfisk är helt i min smak:-)


"Ostbågar" som består av "riktig" och rökt ost är faktiskt en delikatess.

Ungefär så. Trodde det var i det närmaste omöjligt att få ett helt och ilsket land emot sig, men det lyckades PostNord alldeles utmärkt ända sedan starten 2015. Men företaget verkar åstadkomma mirakel också. Som tur är råkade jag ut för två stycken de senaste veckorna. Ankis karljohansvamp tog tio dagar att komma fram. För Åsas ost tog det 11 dagar… Åt andra sidan ligger Norrköping bara knappt 20 mil bort, medan det är drygt 60 mil till Åsele, så en extra "resdag" är väl helt okej - NOT!!!

En delikatess
Å vilken tur att denna delikatess hade klarat sig alldeles utmärkt under den långa resan från Lapplands Mejeri i Åsele till Täby. Hade aldrig hört talas om rökt Sulguniost, än mindre ätit den förut. Hur den tillverkas kan ni läsa här. Det var en helt ny smakupplevelse kan jag säga. Guuuu så gott – ”snacks” när dom är som bäst! Du gissade helt rätt Åsa, den osten gillar jag skarpt. Tusen tack tjejen:-)

PS. Vet att det är Tråktorsdag som KajsaLisa uppfunnit. De enda tråkiga i det här inlägget är ju det som handlar om eländiga PostNord, så inlägget får väl duga som bidrag. DS.

10 kommentarer:

Susjos sa...

Men oj, så roligt att osten äntligen kom fram!!! Å vilken ost sen...den ser väldigt spännande ut!
JAg måste rusa vidare mot jobbet...har ju försovit mig! Häpp!

Geddfish ♥ sa...

Så kul att osten kom fram överhuvudtaget!
Uttrycket "Säkert som ett brev på posten" har ju gått hädan för länge sen.
Post är inte viktig längre. Man får vara glad att den kommer alls.
Nu får du smaka på Lappland, kul!

PS. Långa naglar är aldrig riktigt hygieniska. Du får skrubba dem under och över mycket mer. Jag vill alltid ha korta, men klart de växer på tio veckor. DS

Paula sa...

På något gott väntar man aldrig för länge, eller? Himla trist när man inte kan lita på postgången, det måste jag säga. Jag har inte minsta förtroende för Postnord...
Men glad för din skull att du fick det goda snackset. Jag brukar ibland köpa rökt ost, dock inte i de annorlunda formerna som du fick!

nalta norrland sa...

Halleluja :D

Kul Du gillade osten :)

Emma, Sol som sol? sa...

De ser inte särskilt mumsiga ut där i plasten. Men man ska inte alltid äta med ögonen. Roligt att det föll dig i smaken. Och attans tur att det höll sig.

Ditte sa...

Så bra att osten kom fram. Men vilken tid post nord tog på sig för att leverera den. Märkligt. Och helt bedrövligt. Undrar hur de skulle kunna förklara detta. Och att även Ankis svamp tog så god tid på sig är anmärkningsvärt.
Men jag förstår att du nu var glad över osten. Jag hade heller aldrig hört talas om sulguniost och har läst på via länken. Har aldrig testat detta innan men kanske får jag vid tillfälle chansen.
Och som du skriver så är det Post Nord som får stå för det tråkiga denna torsdag.

KajsaLisa sa...

Ha ha, det vore nog enklare om vi promenerade med breven till rätt adress än att anlita dom.
Tack för länken. Testat rökt ost och det är jättegott.

Anki sa...

Hurra! Ännu en leverans som trots allt kom fram! Ser spännande ut med denna delikatess - så bra att den föll i smaken! Bra gjort av bästa Åse att skicka ett smakprov!

Ama de casa sa...

Som vi sa hemmavid på den tid det begav sig: Den som väntar på nåt gott blir oftast övervänt :-D
Men det slutade ju lyckligt i alla fall - trots Post Nord :-)

Monica sa...

Har mer problem med Bring än PostNord här
ute hos oss, allt försvinner fakturor,
deklarationer mm.
Rökt ost har jag provat men det var ingen
höjdare men den här kanske är det.
Hade 15 mail i skräpposten tittar inte igenom
dom längre Telia släpper fram riktiga lurendrejare
här undrar hur dom prioriterar.
Slipper läsglasögon sedan jag blev av med
starren efter linsbytet, så skönt
Ha en skön helg:-)