onsdag 22 november 2017

Onsdagsblandning

Kan berätta att det var en tämligen grå onsdag i huvudstaden. Tänker dock inte klaga, då jag läst om varningarna som SMHI utfärdat för Norrland och Västsverige. Med detta i åtanke blev det en riktigt rolig och ”händelserik” dag här i Stockholm.

- Toppen lunchdejt med favo kollegan Yvonne.
- Ett kap hos Desigual, nej inget Black Friday fynd, men väl en ”hood” som fick följa med hem.
- Inköp av en rolig julklapp hos Designtorget.
- Kollade NK:s julskyltning som redan har kommit upp. Tänker visa er den efter den första advent…
- Besök hos frisören. Brukar ju gå till min favo frissa i Vasastan, men hade glömt att boka tid. Alltså droppade jag in hos Runy’s frisörer i Täby Centrum, där jag för första gången i mitt liv blev klippt av en kille. Å han behärskade till och med klippning med kniv. Bra där! Att sedan priset för den nya frisyren var dubbelt så högt som i innerstan får man väl stå ut med;-)

De dagsfärska bilderna jag lägger upp är ganska roliga tycker jag själv. Enjoy!


Sergelgatan mitt i Stockholm har i år fått en ny julbelysning i form av flätade julkulor. Nej, kulorna är inte svarta utan röda. Och det är inget svart-vitt foto heller;-)


Sergel Plattan. Fackmöte i duvfabriken. Tjejen har ingenting med mötet att göra. Hon bara fotade duvorna.


Yummie, yummie! Byggkranar vid Gallerian. Ja, jag vet de hade gjort sig bättre mot en blå himmel.


Här lyckades jag nästan med att få obelisken se ut som en del av byggkranen. Nästan som sagt;-)


Visst blir det ljusare med snö!!!???? I helvete heller;-)

20 kommentarer:

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! Älskar sista bilden med den klockrena kommentaren :-D

Men vad tusan håller dom på och bygger där vid Gallerian? Har inte varit i Stockholm på 3,5 år - snart dags för ett besök igen tror jag...

Det var verkligen en händelserik dag! :-)

Men dom röda kulorna såg inte särskilt röda ut ändå...

Anita Malta sa...

Hahaa.. vilket härligt inlägg!!
1. Första bilden är svartvit, iallafall i mina ögon ;-)
2. Men hjälp vad många duvor!!! Något måste hon väl ha som lockar dem att flockas för fackmöte just där!!
3. Som du vet är jag inte lika förtjust i byggkranar som dig men det här ser ut som en härlig röra och vid Gallerian dessutom!!
4. Nästan, men så nära! Hade du velat fuska så hade du gjort det men du fuskar uppenbarligen inte :-D
5. Hahaaa.. nej, jag är böjd att hålla med!

Comsi comsa sa...


Men hallå där, sista bilden..... Fy på dig. 😱:)
Du "glömde" skriva namnet på din frisör i Vasastan. :)

Kram ❤

Ditte sa...

Tack för uppiggande bilder och text även om vädret är grått. Nåja, lite grått i bilderna var det, men det passade liksom in. Julbelysningen i de röda kulorna kanske framträder en annan dag. Fackmötet i duvfabriken skrattade jag gott åt. God anslutning där.
Byggkranarna vid Gallerian har jag sett men du lyckades fånga dem. Och de ville vara med på bild.
Och att Obelisken nästan gick upp i kranen är en höjdare -på olika sätt.

Snön avstår jag ifrån.

Bra gjort att få till klippning utan att ha beställt tid och blev du nöjd så är ju priset ganska oväsentligt....

Skcikar hem lite sol idag igen med tillhörande blå himmel. Kanske lite uppiggandet.

nalta norrland sa...

Precis som övriga som har kommenterat ser första bilden mest svartvit ut. Men Du var ju där så Du vet ju bäst ;-)

Snö ska vara vit å lysa upp tillvaron.

Snökaos klass 1 & 2 varning i morgon över Västerbotten,
polisen uppmanar dem som inte behöver ge sig ut att stanna hemma.
Vi får se hur mycket snö det blir, sägs ska komma 2 - 3 dm.

Susjos sa...

Julgranskulorna blir nog snyggt röda när de tänds, sista bilden, ack ja..så fort det börjar töa så blir allt grått. Jösses va byggkranar du lyckats få med!
sv: Tror minsann att rehab -centret finns kvar bredvid Radisson i Frösundavik, såg en del rullstolar och ett gym i huset där bredvid!

Anonym sa...

Härliga foton - grått-svart gör allting mer dramatiskt,
i mitt tycke. Dina krankomposition är mer konst än konstiga.
En lyckad utflykt.

Betr. klippning - jag går till "Hair Cuttery", där det bara
är walk-in. Kostar 19 dollars inkl. shampoo och blow dry.
Vet att frisörer i Sthlm är väldigt dyra.

Thanksgiving i morron och långhelg.

Ha det så bra dukan, BP! Kram, Ruth i Virgina
-där solen skiner och vinden viner-

Geddfish ♥ sa...

Ett uppfriskande inlägg!
När jag läst alla kommentarer, så är mina överflödiga, allt är redan sagt!
Men, och jag vidhåller, sista bilden får högsta poäng, även texten, hahaha!

Nu smälter snön bort...

nalta norrland sa...

svar Jag vet faktiskt inte varför Bullen blev galen,
han har tidigare (självklart) stött på ren, men aldrig tidigare reagerat som idag.
Det är ju alltid ren här omkring oktober - maj å viss strö-ren blir kvar över sommaren.
Tror det var jaktinstinkten som slog över då de (renarna) kom springande mitt framför nosen på honom.

Mm jag har tänkt på det jag med, risken är stor att folk tror jag åkt på stryk :(

Jag har blåningar från lillfingret på höger hand upp till höger armbågen, samt båda knäna ser "förjävliga" ut.
Sedan pannan och näsan... blått är flott :)

BP sa...

Svar till Ruth:
Gud så billigt det är att klippa sig i USA!!! 172 kronor för tvätt, klippning och "blow dry". Inte ens killar kan klippa sig så billigt här längre. Okej då, för 10 år sedan då. USA priserna ligger på samma nivå som i Spanien faktiskt, men jag vågar inte klippa mig där, då min spanska inte precis är på topp;-)
Min frissa i Vasastan brukar ta 320 kronor (cirka 38 dollar) och det är extremt billigt. Nu fick jag betala det dubbla, men det drabbar ju ingen fattig;-)
Det jag reagerade på är att det är dubbelt så dyrt att klippa sig i en förort som Täby jämfört med Vasastan i Stockholm.
Ännu konstigare är att båda ställena tillhör priskategorin "låg" här. Märkligt...

Olga T sa...

Ha ha ! Nu har jag skrattat åt både gårdagens och dagens inlägg :) Tack!!!
SV: Ja vilken toppenresa det var till TA!

Husbilen-Ellen sa...

Färgerna gick inte riktigt fram, men många byggkranar har du i storstan! Slask gör inget ljusare eller något humör bättre!

KajsaLisa sa...

Nej, det har aldrig blivit ljusare med snö i den här stan :) Skyltningen i Sergelgången har suttit uppe sen i Oktober. Kul att du också upptäkt duvorna.
Jättesnygg bild på Gallerian och Sverigehuset med kranarna, tycker den blev helt okej med grå himmel.

Anki sa...

Häftiga bilder med byggkranarna! Vet inte hur det gått till, men jag börjar faktiskt gill kranarna jag också - riktigt stiliga faktiskt!
Idag är vårt tunna snölager borta och det är det nog hos dig också. 6 plusgrader är i alla fall bättre än nollgradigt.

Femte året i Hjo sa...

Du har rätt, ingen rolig årstid detta. Vilket syns på alla dina svart-vita foton. Fast i morse sken en blek liten sol i Hjo. Inte nu längre.

Susanne sa...

På sista bilden ser man verkligen hur en Stockholms vinter ser ut ;)

Carita Liljendahl sa...

Inte ska man ha fågelskräck som härstammar från Hitchockfilmer om man ska stå så där :-)

Och den där bollen, jag undrade först vad det var - nåt man inte vill få i huvet i alla fall :-D

Eva Trillian sa...

Hur grå och slaskig är dagen när även de röda kulorna ser går ut? ;) Bilden med duv-damen får mig att rysa lite - skulle nog inte ha sett "Fåglarna" när jag var ung ;)

Anni sa...

Den som säger just sådär, att allt blir så mycket ljusare med snö, har aldrig sett stockholmssnö ... Tur att eländet försvann!

Byblixtra sa...

Joo, det blir ljusare med snö. Det du visar är slask. ;-)