söndag 19 november 2017

Skyltsöndag #132

Johan & Nyström

Snart kommer Johan. Kafferevolution med spegelvänd LOVE i rött. Riktigt fyndigt måste jag säga. Väl i klass med Claes Göran.

Nu har jag faktiskt glädjande (förhoppningsvis) nyheter för er. Detta tack vare bloggkompisen Anni som förrförra veckan befann sig vid Odenplan och i förbifarten tog två bilder som visar att Johan & Nyström verkar ha för avsikt att gå i Claes Görans fotspår och fortsätta med traditionen att skylta. Yiipphhiiiieeeee! Det finns hopp om "skyltlivet" och ni slipper bilder på trosor framöver:-) Tusen tack Anni för att du mejlade bilderna till mig!
Ska till Odenplan på onsdag och hoppas på en uppföljare.

Veckans skyltskörd

Vid utgången hos Picard i Täby Centrum förföljs man av skidor.


Finn ett fel, nej förresten tre!


Ur & Penn har öppnat en Outlet i sina gamla lokaler i Täby Centrum. 10 kronor för ett mobilfodral i rosa, nej tack;-)


Hittade även en pappa.


Så här roligt kan det bli när bokstäver ramlar bort. Info mat on. Info mat off nästa kanske;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad kul att skyltningen kommer att bli förvaltad även där på Odenplan! :-)

Jag måste ha totalt hjärnsläpp. Hittar inte ett enda fel? Förutom att strömmingsfilén med alla dom otäcka benen inte har på nån lista att göra alls. Om inte strömmingen är sur då ;-)

Äsch. Du bara luras. Du slog nog till på det där fodralet till luren :-D

Sen verkar det otroligt läskigt att bli jagad av en massa skidor sådär :-D

Åke sa...

Kul att skyltningen liksom fortsätter på något vis från gatan... men kommer att sakna trosorna ;) Ja nog springer man om man har eld i baken :) Kundens topp fem håller jag inte med om, 1:an kan vara kvar med sedan kommer Strömmingsfille :) Skagenröra, Makrillen och sist Laxfillen :) Men det är ju min smak det...

Ditte sa...

Tack för goda nyheter vad gäller CG. Kanske får du titta in till Johans kaffebutik och berätta om vikten av deras skyltning. Kan tillföra något på flera plan.

Rolig och varierad skyltning och jag gillar verkligen din förmåga att se detaljer.

De tre felen? Ett är "makill" jag trode det hette makrill. I övrigt kan den utgå liksom strömmingen. För min del även de rökta räkorna.
Kanske tänkte du på annat sätt. Jag skulle nog även säga varmrökt makrill.

Susjos sa...

Kul att skyltningen fortsätter vid Odenplan,sjysst av Anni att berätta det!
..och ett fel ser jag...ett r är borta i makrill, annars vet jag inte, gott är det alltihopa!
..och Picard skyltningen med jagande skidor ser verkligen roligt ut!
KRAM och ha en trevlig kväll!

nalta norrland sa...

1. R i Makrill
2. Rökta räkor
3. osäker men tror Du tänker typ Varmrökt makrill

Idag har jag ätit fisk för tredje dagen denna vecka :)
Min mor bjöd på rödspätta, tidigare i veckan har jag ju ätit lax.

Geddfish ♥ sa...

På finn felen, ser jag bara ett fel och det är stavningen på makrill. De andra varianterna finns faktiskt.

Idag är du skylttapper. Åka skyltskidor verkar jobbigt, hehe. Fast här fanns lite underlag i morse.

Susanne sa...

Sv: Jajjemen, vi fixade alla snittar helt själv och detta pga att vi är så grymma ;)

Sanna/MrsSusanne sa...

Ett fel fann jag, men var så glad att nästa ägare förstått det där med egna skyltar och texter, något han kommer få gratis reklam av genom dig nu kafe dax att besöka odenplan ;)

Det första jag sa när jag såg glasundeläggen var att jag ville ha dom till bordstabletter med korkundelag, meddelade dom att jag var köpare direkt om hon funderade på dt ;) haha så kul att även du gillade dom, jag gillade ju även blåbärssneakersen men det var nog för att jag skulle vara rätt ensam om att glida runt i dom men som tydligen sålt bra i Japan :)
Skidorna som jagade ut var talande INGA skidor kan vara bra ;) se hur det gick för mig haha.
Jag vill ha en MOM bil (ifall jag glömmer det när jag blir äldre ;)
KRAM och tack för en underbar skyltning
Kram

KajsaLisa sa...

Gillar strömming faktiskt, Jättekul att du hittat en uppföljare till Claes Göran. Sen tycker det var snällt av hyresvärlden att börja med middagen:)
Det kanske var deras bil.
https://www.youtube.com/watch?v=HEe2_wr6TQ4
Länkar upp dig nu.

Anki sa...

Härligt att skyltningen fortsätter i samma anda som förut!
Jag är nog blind, för jag ser bara ett fel - r saknas i makrill. Som alltid en suverän skyltning av dig!
Kul men borttappade bokstäver!

Olga T sa...

Makrillen har tappat sitt r. Sen ska ju inte räkor ha stort s i det sammanhanget och inte varmrökt heller. Kan det vara de tre?
Kul att skyltningen på C-Gs skylt fortsätter!

Ama de casa sa...

NU ser jag allt! Men det kan bero på den förklaringen jag fick ;-) Fast Ma(k)rill Varmrökt känns fortfarande helt okej :-D

Steve sa...

Kul att Claes Göran fått en uppföljare.

Anni sa...

Vilket elände till suddiga bilder du fick, jag måste byta mobil och stå lite mer still. Men tack för länken ;-)
Hungrig blev jag av din fiskskylt, så pass att jag har överseende med språket.
Det rosa fodralet får mig enbart att kräkas på all plast och alla prylar som produceras. Detta överflöd av onödiga produkter!
Hoppas hyresvärden sköter sina fastigheter bättre än sin skylt ...

Klimakteriehäxan sa...

Största felet på din fiskskylt är ettan, helt oavsett stavning etc.
http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2011/09/rok-inte-mina-rakor.html

Husbilen-Ellen sa...

Kul skyltar!! En del riktigt fyndiga!

Eva Trillian sa...

Oh! Heja Johan :) det har kan ju bli bra :)