lördag 25 november 2017

Lördagscitat




Citat: A gun is a necessity. Who knows if you're walking down a street and you spot a moose?

Källa: Pat Paulsen

Ja, just det! Amerikaner gillar ju sina vapen. Det här (roliga) citatet är också en förklaring till att låta bli att ändra vapenlagarna... Får jag föreslå att ”shoot a picture” med en iPad i stället. Mycket trevligare!

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

PS. Den här trista juldekorationen finns på Plattan vid Sergels Torg. Den japanska turisten som fotade älgarna var dock helt galen i utsmyckningen. Vet inte hur många bilder han ”shootade”. Till slut fick han vara med på mitt foto;-) DS.

13 kommentarer:

Ditte sa...

Dekortationen var ju inte så upphetsande direkt, men tydligen föll den japanen i smaken. Kanske är det hela mer glättig när det är upplyst.
Att skjuta med en kamera eller annat ofarligt uppskattar jag också.Mycket trevligare.
Har träffat en älg då och då och det gick bra utan att ens en kamera var med. Kom undan med blotta förskräckelsen
Fin bild till ditt citat.

Anni sa...

Om du visste hur ofta jag får förklara för amerikanska och kanadensiska turister vad som är grejen med alla älgar överallt. Jag bara skyller på tyskarna :-)
Undrar om jag ska försöka snitsa till ditt citat och använda det istället :-D

Geddfish ♥ sa...

Så himla älgbra!!!
Jodå, tyskarna vet, men inte de andra.
Toppenförklarat citat! 💙

Paula i pörtet sa...

Men du, jag håller med japanen, jag gillar dekorationerna. Är inte så mycket för glitter och blingbling så den var lagom diskret. Vi har ju en vit älg här i grannlänet, har sett så många fina foton på den.
Vet du, ibland blir jag ganska avis på de stora utbuden ni har i storstan. Picard, aldrig hört talas om. Ska jag handla i en större affär än vår lilla närbutik med priser därefter måste jag åka åtta mil. då hittar jag alla stora kedjorna. Men utan bil tar man sig inte dit ändå, o inte kan man bära med sig särskilt mycket på bussen. Men, jag klagar inte, fördelarna med landsbygden överväger! Under många år passerade jag dagligen Sergels torg, på väg från t-banan till Hamngatan där jag jobbade...

Ama de casa sa...

Jag gillar dom där älgarna - och älgar överhuvudtaget. Dom har så mjuka näbbar! Ja, dom oskjutna alltså.

En kompis till mig hade en älg i badrummet en gång. Den vräktes när hon vaknade på natten och hörde ett himla oväsen. När hon kom till badrummet stod älgen med tre ben i badkaret och ett utanför. Eftersom hon bodde i en lägenhet så trodde hon att grannarna möjligen kunde bli störda... HAHA!!!

Ja, ja. Det var en älgkalv. Men ändå! :-D

nalta norrland sa...

Jag som har vapenlicens är lite kluven till att förbjuda vapen, men visst vapen filanvändning i alltför hög grad å plogbil-rörelsen hade väl sina poäng 👩‍🎨
Älgarna jo men dem tilltalar mig 🦌
Däremot är det helt galet när tuska turister tar ner älgvarningsskyltar då dem passerar sånna längst de norrländska vägarna

Svar Vet Du jag tror faktiskt att jag är lite sjuk 😜 jag har konstant frusit sedan onsdagkväll, inte brukar jag tycka minus 9 är så värst kallt... men som sagt jag fryser som faan inomhus oxå, galet.
Men det blir bättre å bättre dag för dag 😁

Anki sa...

Ett bra citat - men gun borde bytas mot kamera :)
Ful i dagsljus, men säkert roligare som upplyst på kvällen.

Steve sa...

Amerikaner och vapen, alltför ofta en farlig kombination. Själv har jag alltid hållit mig undan vapen.
Dekorationen är anskrämlig i mina ögon. Gärsgårn går väl an, men resten. Huvaligen!

Susjos sa...

Ja, mycket trevligare med en kamera istället för vapen! Älgarna är så läckra, du har väl sett dem på kvällen när de är upplysta, de är såååå snygga då!

Byblixtra sa...

Jag tror de är finare när de är tända. Gillar den översta bilden där det ligger snö på älghuvudet.

Monica sa...

Vilket pådrag för ett larm, stackars människa.
Älgarna är fina speciellt på kvällen.
HAHA hon ser väldigt deprimerad ut kan det
bero på håret tro:-)
Monsteran och Toast Skagen säger vi inte nej till.
Här ute springer det många jägare blir alltid lite
illa till mods när jag ser stenåldersmännen faktiskt.
Ha det bra :-)

Husbilen-Ellen sa...

Betydligt bättre att ta foton istället för att skjuta!

Eva Trillian sa...

Alla ursäkter för en vanlig Svensson (och motsvarigheten till det i alla andra länder) är dåliga ursäkter. Hellre då plattor till folket ;)