tisdag 19 september 2017

Weekly photo challenge: Vecka 38 – ”Plagg”

Veckans tema är ”plagg”. Och idag har ni tur, eller otur beroende på hur man ser det. I lördags ägde nämligen Täbys Kulturdag rum på Döda Torget som därmed genast blev mindre dött. Det var strålande väder och när jag tog mina bilder hade jag inte en tanke på att de skulle komma till användning till temat ”plagg”. Men när jag sedan tittade på fotona tyckte jag att de var som klippt och skurna till veckans utmaning. Med lite god vilja kan man till och med tycka att bildkavalkaden har en röd tråd – Kulturdagen;-) Enjoy!

Nej, Coffee Cow är inget plagg, däremot har kaffekossan en väldigt snygg jacka i rätt färg på sig. Å jackor är faktiskt plagg.


Är det kulturdag så är det. Den här mycket duktiga saxofonspelaren har lite udda plagg på sig. Ganska coolt faktiskt.


Här ser ni många plagg, inklusive ett par byxor som lika gärna hade kunnat vara en gardin respektive ett par pyjamas;-)


Trollkarlen har också ganska udda plagg på sig. Han höll på med avklippta snören som sedan mirakulöst nog blev hela igen...


Bicycle Beat hade jag aldrig hört talas om. De är ett gatuband som reser runt i världen bland annat med en cykel som är moddad med en trumma. Tio procent av pengarna bandet spelar in går till välgörenhet. Å den här t-shirten är riktigt läcker tycker jag.

Det är Sanna som har uppfunnit detta roliga fototema.

Fler inlägg till dagens tema hittar ni här

19 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Där fångade du många olika stilar på en gång! Fast inte så många av de där plaggen fick mig att känna "måste-ha" ... tur det!

Felicia sa...

älskar tröjan! så fin

nalta norrland sa...

Coffee Cow är min favvo :D

Gillar ko-mönster, dock vill jag icke gå klädd i det ;-)

FREEDOMtravel sa...

Coffee cow åååh! Det var en kompis till mig som startade för sisådär 15 år sedan Kag serverade åt dem några gånger (gratis) på några matcher och lopp :)

amo sin blogg sa...

Interessant og fint innlegg med stor variasjon i plagg !!

Takk for fine kommentar om bunader i innlegget mitt :)

Byblixtra sa...

Åh, en häxhatt minsann! Jag har ju några bilder på sådana på bloggen. :-)

KajsaLisa sa...

T-shirten gillade jag. Jackan förstod jag att du fotade. Gatumusikanten tycker jag ser ut som en typisk gatumusikant
Sen får du hålla med om att min kavaj är mycket snyggare än pyjamasbyxorna :)

Ditte sa...

Många variernade plaggg blev det och fint fångade på bild dessutom. Perfekt bidrag till veckans plaggtema.

Steve sa...

Coffee Cow, dä r fick jag lära mig nåt nytt igen.

Emma, Sol som sol? sa...

Precis som Steve har jag heller aldrig hört talas om Coffee Cow. Udda företeelse!

Ama de casa sa...

Härliga plagg! Snyggt fångat tema :-)
Minns 70-talets snickarbrallor. Då hade ALLA såna, och man stack inte ut ur mängden med såna som den där saxofonisten gör idag :-)

Roligt när det blir liv på Döda torget!

Anita-Malta sa...

Ett väldigt variationsrikt inlägg till temat plagg! Kaffekossan, har aldrig varken sett eller hört talas om men jag håller med, jackor är plagg och färgen helt rätt :-)

Måste säga att bildkvalitén är genomgående på topp här. Mycket skarpa och klara bilder. Inte för att det inte alltid är på topp här hos dig men ibland blir det liksom bättre än allra bäst, om du förstår vad jag menar.

T-shirt har jag inte haft på mig på mig sen jag minns inte när men trycket med Bicycle Beat är riktigt snyggt, färgstarkt och läckert.

Bilden med många plagg där någon bär pyjamasbyxor visar verkligen att smaken är som baken... ;-)

Bye bye från Kuching!


Musikanta sa...

Härliga bilder där du fått ihop massor med både roliga och annorlunda plagg. Vilken tur att du gick på Täbys kulturdag och hade kameran med dig!
Ingrid

Anni sa...

Så otroligt roligt att du fick perfekta foton till temat! Dina bilder från folkvimmel är alltid kul att se, men att de dessutom skulle passa till ett tema var extra kul. Nog är det intressant att se hur olika folk klär sig både vad gäller smak och väder. Jag ser det på turisterna som kommer in i butiken när jag jobbar och har både mössa och halsduk när jag står barfota.

Men jag vete sjutton om jag skulle vilja ha de där byxtyget som gardiner ...

Anki sa...

Vilken härlig blandning av både människor och deras plagg! Perfekt till veckans tema!
Trevligt när Döda torget lever upp! Kanonbilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Vilka härliga bilder och perfekt till temat! Det känns nästan som man är där! :)

Bevare mig väl sa...

JAA, jäklar i plagg ... så snitzigt fyndigt och underhållande kul är din tolkning :-)

Susanne ❤️ sa...

Underbar tolkning vännen !! älskar den sista t-shirten eller trycket skulle kunna ha det på en vit vägg här hemma :) blev glad.
Stor kram

Eva Trillian sa...

Härligt många stilar på temat :)