fredag 22 september 2017

Musse Pigg och Kalle Anka



Idag har det duggregnat hela dagen. Då gäller det att helst låta bli att titta ut. Det lyckades maken och jag ganska så bra med kan jag säga. Vi tog oss nämligen till Täby Centrum, och där slipper man fönster mot den gråa utevärlden;-)

Disney Store
Just ja, igår öppnade Myrorna och idag var det dags för invigningen av Disney Store. Den butiken ligger dock inne i centrum, då företaget nog har råd med hyran… En snabbtitt inne i affären visade att där fanns precis allt som jag inte hade behov av/ville ha, men färgglad var den:-) Precis vad jag behövde denna trista dag.




Innetorget
Täby Centrum har ju två torg – Döda Torget utomhus och ett i högsta grad levande torg under tak. Även här firades invigningen av Disney Store med allt från filmvisningar, ansiktsmålning och popcorn till utdelning av Musse Pigg öron som varenda unge i centrum bar på. Riktigt roligt med sådana jippon när det regnar ute måste jag säga.

17 kommentarer:

Anki sa...

Härligt med inomhusaktiviteter när det regnar utomhus! Disney Store verkar vara en kul affär och även om det inte är något man behöver så kan den i alla fall höja humöret lite :)

Geddfish ♥ sa...

Kul och färgglatt inlägg! Ja, man måste distrahera den grå vardagen. Här har det regnat och varit mulet, usch, vi går mot sämre tider.
Och jag kämpar med min förkylning, bah.....

PS. Kul att du upptäckt min nygamla sida. Jag har varit teaterapa sen länge, när det känns rätt.
Jag var sminkös och spelade även sårad soldat i Karl XII-spelen i Ed för många år sen. Och de videos min kompis tog nu, haha. Kan allt skoja loss, även utan vin.
DS.

Emma, Sol som sol? sa...

Åh, de där Musse Piggarna är ju jättefina! Vi köpte en liten när vi var på Disney World för en massa år sedan, jag tror jag har den magasinerad,

Anonym sa...

I H A T E DISNEY !!!!

Ruth i Virginia

Ditte sa...

Klart uppiggande en regnig dag. Just Disney Store har vi besökt många gånger under årens lopp med döttrarna runt om i USA och några gånger i London. Tycker Stockholm är lite sena med den, men roligt att Täby C var först. Gillar Täby C och tar då och då en tur dit. Dock helst med Roslagsbanan som känns enklast.
Och fart och fläkt var dte förvisso. Kanske fick du också ett par extra öron?
Skickar både sol och värme och hoppas det hinner fram tills i morgon.

BP sa...

Svar till Ruth: Jag med!!! Du förstod nog:-)

Ama de casa sa...

Haha! Jag tyckte nog att Ruth var lite otydlig där, men som vanligt så är ni rörande överens ;-)

Kul med färg och jippon tycker jag. Skoj att studera människor i alla lägen, och jippon drar ju åt sig en hel del studiematerial :-D

Biggeros sa...

Gillar din lösning på hur man kan slippa det trista vädret....Ja, varför inte invigning i Disney stil. Här är det sol på dagarna och något svalare på kvällarna/ Skönt!!

Anita-Malta sa...

Ett uppiggande inlägg! Tack vare all färg, tack för det. Här regnar det också som det så ofta gör i tropikerna, och himlen den är sällan riktigt blå. Att gå till en shoppingmall gör jag bara om jag absolut måste för där är så himla kallt av alla a/c. Ute är det grått men varmt! Nej, längtar inte alls hem till Malta, det här är bara kul och maken ligger nedbäddad av förkylning ;-) Jo, jag längtar faktiskt hem, iallafall idag.

Steve sa...

Allt går att sälja med mördande reklam.

nalta norrland sa...

Började skriva en kommentar igår kväll,
men så ringde C å plötsligt tappade jag tråden...
gör ett nytt försök idag :)

Klart att Musse Pigg å gänget har flyttat till Täby,
det är väl där allt händer ;-)
Att det kanske icke är en affär där "alla" handlar är väl en helt annan sak, det lär ju vara fräschare än på Myrorna ;-)

Monica sa...

Mycket finns det för kidsen nu för tiden
annat var det när syrran och jag lekte affär
i materialboden på landet och gjorde morfar galen.
Sedan ut i skogen och satt ben på kottar och hade
dom som kor även en boll med snöre i dög som vovve.
Det var tider det undrar om vi inte hade roligare än
vad man har idag.
Pga löss och annat otyg är jag väldigt försiktig med
vad jag släpar hem.
Ha en skön helg i morgon kommer sommaren igen sägs det
vi får väl se :0)

KajsaLisa sa...

Du fick till jättebra Disneybilder. Sen ovanifrån bilden blev super. Själv irrade jag runt i Gamla Stan i duggregnet igår. Fick ett Guldkorn till din skyltsöndag, fixade gems of my life och lite annat smått och gott. Räcker för en halv veckas bloggande.

Marita sa...

Tittade in idag hos Disney. Det finns barnbarn i familjen så för oss fanns det ögongodis. Maken var intresserad att köpa Kalle Anka, som du har på bild, till sig själv som tydligen varit ett fan av Kalle sen liten... Jaja vad ska man säga.

Jag har inte lämnat Täbykonstnärerna och Karby. Efter en paus på ca fem år från Roslagsmålarna gick jag med igen i år. Tänkte att man kan iaf vara med på någon samlingssalong. Men kommer inte vara aktiv i föreningen. Jag har fullt upp med Täby konstnärerna och för att inte tala om "Konst i Roslagen" som är den 7-8 oktober som jag är involverad i allra högsta grad.

Du är välkommen att besöka mig den helgen, kolla in på www.konstiroslagen.se

Anders W sa...

Att ögonshoppa är dessutom billigt ;-)

Anni sa...

Åh, vad jag skulle gillat att se dig i Musse-öron och de där gröna skorna i förra inlägget :-)

Eva Trillian sa...

Idoler som inte tappar i strålglans; Musse och Kalle :) Evigt unga för de unga (i alla åldrar)!