fredag 18 november 2011

Ljuspunkter i fönster... bland annat


Sinneskatten vill se ljuspunkter och 4U2 tänker på fönster. Varsågoda här kommer en massa fönster med totalt åtta ljuspunkter, vilket kunde ha varit betydligt fler om jag hade tagit fotot efter klockan fyra då det är mörkt. Men då min kamera inte mäktar med mörker så får ni vara nöjda med bilden jag lägger upp.

Ytterligare en ljuspunkt
Praktikanten fyllde år idag samtidigt som det var hennes sista dag på jobbet. Måste säga att jag är mäkta imponerad över henne då hon hade köpt en tårta till alla som hade tagit hand om henne de senaste två veckorna. Den tjejen är en riktig ljuspunkt och hon har helt klart potential:-)
Å en ljuspunkt till
Min och makens ljuspunkt idag är att vi sticker till Ama-land - också kallat Spanien - imorgon. Två veckor, som enligt väderprognosen de närmaste dagarna kommer att bjuda på temperaturer mellan 17 och 20 grader samt regn. Vi har ju vanan inne från ifjol då Agadir bjöd på 1 ½ soldagar under en lika lång period... Vi hyr en lägenhet av grannen som har alla bekvämligheter, men inget bredband. Får väl göra som i juli i Turkiet och plantera mig på ställen som har wifi. Även här har jag ju en viss erfarenhet om man säger så.
Om det bli färre inlägg och glesare kommentarer hos er så vet ni i alla fall varför.

Fler ljuspunkter hittar ni här.
Vill ni titta på fönster kika in här.

PS. Vi flyger med Norwegian Air och på deras flygplan kan man använda internet. Yiiipphhiieeee:-) Ds

34 kommentarer:

cat sa...

Nu blev jag grymt avundsjuk, men önskar så klart en härlig resa :)

Gulligt av praktikanten, men hon skulle ju ha tänkt på att du inte gillar choklad ;)

Fönster och ljuspunkter i en lyckad BP-kombination.

Hörni sa...

Vilken underbar tårta, vad gulligt av praktikanten. Ha en underbar resa! Hoppas solen lyser på er och om den inte gör det får ni ha det så bra ändå. :)

4U2 sa...

Förstår att praktikanten impade på er så pass att hon blev "ljuspunkten" sista timmarna innan ni fick stänga alla "fönster" och sluta för dagen ;) :)

Härligt att resa när man kan. Hoppas det vänder med vädret så ni får mer sol och bad denna gång då. Håller tummarna!

Monica sa...

Härligt med semester nu när det är mörkt och tråkigt här.
Den där tårtan såg riktigt dyr och smarrig ut;-)
Ha det bra;-)))

Kicki sa...

Du får alltid till det så bra!!
Vilken imponerande tårta och...ska du redan åka! Trevlig tripp:)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Fina bilder. Härligt med en så trevlig praktikant. Hon har säkert haft det riktigt bra om man ska döma efter tårtan.
Trevlig resa/Lena B

SoF sa...

Så härligt för er!! :)

Ha det riktigt gott och förhoppningsvis mer sol än 1 1/2 dag.

Varma hälsningar!

Olga T sa...

Men sååå härligt! Vilken ljuspunkt! Plötsligt hamnade dina bilder i skuggan av Spaniens ljus.
Skön resa. Lapa lite sol åt mej tack:)

B i r g i t t a sa...

Hoppas ni får det riktigt fint och avkopplande!
Jag dreglar efter tårtan nu :)

Mona sa...

Häftigt perspektiv och läckert rundad byggnad. Vilken läcker och fantasifull tårta. Två veckor i Spanien låter underbart. Får bara hoppas att väderprognosen har fel. Ha det så skönt!

Shannara sa...

Åh, vad gott att komma bort från regn, rusk och kyla ett tag! Ha det alldeles underbart!!!

Sv: Det var inte verkstaden som hade sönder bilen (transmissionskedjan behövde bytas), men de tänkte låta mej köra därifrån utan bromsar och det är sjukt!

Efter en del skäll och hot om anmälan angående den saken så sänkte de priset på bytet av kedjan från 45000 till 25000 som plåster på såren! Typ... Kommer aldrig lämna in min bil där igen i alla fall!

Anonym sa...

Hoppas att ni får det riktigt skönt på resa och du den tårtan såg ut att vara i min smak.

Jane sa...

Åh, bara att få åka till Spanien räcker ju till som ljuspunkt!!!
Hoppas ni får det riktigt skönt och fint väder. Ser med spänning fram emot vilka du kan ragga upp som hjälp till att komma över internetanslutning ;)) Det finns nog snyggingar i Spanien också :)

PS. någon äckelbild på min visdomstand var jag inte kapabel till att ta - jag tog mig från tandis det snabbaste jag kunde innan hon hittade på mer att göra. Såg sedan på kvittot att hon debiterat för "komplicerad utdragning" jo, jag tackar - det kände jag :/

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Ang kommentar hos mig: Försök o lägga dig i sängen där du. Herrgården på Skansen!! Kom inte närmare än dörröppning + att det var förbjudet med blixt.
Jag är nöjd själv med dessa foton o troligen hade det bara blivit ett ljust rum med blixt. Inte lika spännande ljus!

Rantamor sa...

Men kära du hoppas att ni får en kanonbra resa och att regnet håller sig borta...jag vill att ni ska få SOL och vackert väder...
ska plocka fram min glaskula och spränga bort alla fula moln från Spanien....
Och du tårtdregel blev det här...
vänta lite....


skulle bara torka mig om munnen.....

trevlig resa hoppas du kan blogga lite ibland annars längtar ju jag....

Tjingelingen...

Rantamor sa...

Förresten en fundering...
varför pippar fåglarna bara på våren...
blir dom aldrig sugen annars ????
Tänkte på det i morse till frukosten när vi hade så mycket fåglar på fågelbordet....
Rantafar bara skakade på huvudet och gick....
Kanske måste googla...**skratt**

Ama de casa sa...

Just nu pissar regnet ner. Hoppas det tar slut innan ni kommer! Väderprognosen har haft fel förr, och jag ska jobba för att det ska bli sol :-)

Ama de casa sa...

Tårtan såg dögod ut! Så om du inte gillar choklad kan du ju ta med den och ge till mig :-)

Ezter sa...

Ja det var många fönster :) Men det som faller mig mest i smaken här idag, det är tårtan! Jösses, vad god den ser ut! Varför jobbar jag inte på ditt jobb?

Jah Hollis sa...

Praktikanter på jobbet kan vara riktiga ljuspunkter, den saken är klar. Och vilken tårta det blev som ljuspunkten över i:et
Ha det så fint där nere i España.

Elisabeth sa...

Kan bli avis både på tårtan och resan. Ha det jättebra - med eller utan sol!!!

Malla sa...

kul med en praktikant med potential _:) me tårtan smakade du väl inte ens ;)

Marit Johansson sa...

Klockrent!

Freja sa...

Ha lite semester åt mig oxå, det låter verkligen "supernajs" med semester. Och den tårtan hade köpt mig direkt, jag skulle direkt varit bästa vän med den som kommer med sådana mutor....
Ha så kul på resan!

Susanne sa...

Det var ingen dålig tårta.

Pialotta sa...

Tårtan ser inte helt fel ut.. riktigt mumsig.. choklad som jag älskar :) Så reser ni iväg.. skönt. Egentligen skulle vi rest till Thailand i dagarna. Min dotter med familj skulle bjuda oss, då mannen min fyller jämt på lördag.. men på grund av andra omständigheter så blir det inte så.
Ha det nu så himla skönt på er resa :) Kram

Jess sa...

Vilka härliga ljuspunkter! Hoppas tårtan var god och att Spanien tar väl hand om er!

anne sa...

Det blir i alla fall varmt och regnar gör det kanske inte hela tiden, jag hoppas ni får ett riktigt härligt miljöombyte!!! :)

Ama de casa sa...

Finns det inget internet i Benidorm???
Imorgon vänder vädret och det blir superfint! Hoppas jag...

Petra sa...

Hoppas att ni har det helt underbart.
Kram

Pysselfarmor sa...

uj uj du har många ljuspunkter här på din sida...en kan man ju äta också!

så skönt du ska ha det och vila litet nu även från kommenterandet....man måste inte vara uppkopplad jämt ;-))

Lennart sa...

Vilken härligt smaskig tårta där, den gör mig alldeles knäsvag. Skulle gärna vilja ha en bit. Den övre bilden får mig att minnas då jag bodde i Karlskrona. Jag bodde i ett hus som inte bara var högt och långt utan det slingrade sig som en orm. Det låg ett eller två till likadana hus i området.

Bildgatan sa...

Än hur vädret nu är så får ni det underbart och jag ser att det fanns betydligt mer ljuspunkter hos praktikant nummer 2. =)

Fortsätt ha det underbart i värmen ... nej jag menar av ledigheten.

Anonym sa...

Skicka praktikanten vidare till MIG! Hon är varmt välkommen precis när hon vill!!!