lördag 12 november 2011

Det ”bästa” man kan göra med en ”trasig” billykta

Det är bra att 4U2 och Shannara verkar vara ”synkade” när de lägger ut sina fototeman.
För visst var denna bilägare väldigt smart! Han lagade den trasiga billyktan med förpackningstejp från Stockholms äldsta och väl renommerade byggvaruhus Fredells. Det bästa han kunde göra då han uppenbarligen inte hade gaffatejp till hands.

Fler bidrag till ”Roligaste, finaste, sämsta, bästa” hittar ni här.
Om ni vill titta på allt som kan vara trasigt så går ni in här.

16 kommentarer:

Susanne sa...

Ser stabilt ut ;)

cat sa...

Skulle inte vilja vara den som besiktar den bilen ;)
Fast det funkar ju bra så länge det funkar.

Olga T sa...

Hmm. Inte snyggt men ändamålsenligt:)

Bildgatan sa...

Jag hade varit glad om det bara varit det jag behövt göra i veckan - en bil mindre är däremot resultatet i dagsläget. Inga lagade billyktor hade hjälpt problemet.

Inget mer trasigt här och frivilligt resultat av det finaste, sämsta, bästa - kanske kommer vet inte.

Imorgon kommer jag heller inte att delta, manligt och kvinnligt är inte riktigt min grej. Blir bara lite irriterad när vi ska se på kvinnligt och manligt -jag är väl lite manlig med en hel del kvinnliga drag. =)

Jag vill hellre prata om människor. Därför finns kvinnofrågor och kvoteringar. Själv skulle jag aldrig vilja ha ett arbete för att jag är kvinna, vilken nedvärdering av min egen kompetens. Nu har jag väl ett typiskt "kvinnligt" arbete så jag skulle aldrig få jobbet för att jag är av kvinnligt kön.

Nu hamnade mina tankar här hos dig där det inte har att göra, utan det jag tänkt skriva lite om själv.
Ha en bra lördagskväll och njut att ett gott glas rött, eller var det vitt.

Anonym sa...

Hahaha, ALLT kan fixas med tejp och gem! Kanske en snörstump...
Titta bara på MacGyver! HAN vet hur man gör...!

Anonym sa...

Hahaha, ALLT kan fixas med tejp och gem! Kanske en snörstump...
Titta bara på MacGyver! HAN vet hur man gör...!

4U2 sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga, så är det! ;)
(speciellt när allt är så dyrt att laga och böterna för trasiga lyktor är rätt höga!)

Pysselfarmor sa...

Jag tror han tyckte att färgen på bilden och tejpen matchade varandra...

;-))

Shannara sa...

Haha, du får då alltid till det! =)

Sv: angående skjortor - Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv köpa en skjorta till ungarna som behöver strykas! Här kör vi varianten som är menad att var skrynklig eller strykfria skjortor. ;)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Tejp kan man ha till mycket :)

Mona sa...

Man tager vad man haver. Kreativt i alla fall!

Jane sa...

Teknikens under ... undrar om Fredells tejp funkar på kommentars"rutan" också :/ Har haft problem med att skriva kommentarer, därav cybertystnaden härifrån :( men nu verkar det funka iaf ... utan gaffa -eller annan tejp ;))
Ha en skön söndag!

Ama de casa sa...

Den tejpen matchar ju bilen väldigt bra också :-)

Åke Blomqvist sa...

Nöden har ingen lag, man tager vad man haver :)

Jess sa...

Hahaha, man tager vad man haver!

Hörni sa...

Det ser ut att funka rätt bra, haha. Själv lagade jag en lampa med ett plåster för ett par år sedan. Det var det första händige svärsonen såg när han gick husesyn hos oss för första gången. Han plockade genast fram verktygslådan och lagade lampan (vi var inte hemma), vilken perfekt svärson! Att han sen retas till förbannelse för att jag lagat lampan med plåster säger jag ingenting om. ;)