torsdag 24 november 2011

Benidorm calling: Dag 5

Ni kommer troligen inte att tro det här, men just nu sitter vi under jord och väntar på det sprillans nya lokaltåget som ska ta oss tillbaka från Alicante till Benidorm. Wifi finns... Yipphieeee:-)
Ett utmärkt tillfälle att berätta om dagens bästa med andra ord.

Missförstånd 1
Om man beställer guds meny på en restaurang men vill ha dagens rätt så får man en konstig blick av servitrisen. Det var maken som beställde "menu del deos" iställlet för "menu del dia";-)

Missförstånd 2
Om man klättrat upp för berget i 20 graders lutning för att nå kastellets topp här i Alicante är man väldigt stolt över alla nya muskler man har fått. När msn sedan går in på den lokala turistbyrån och får rådet att ta hissen upp till kastellet känner man sig väldigt snopen...

Missförstånd 3
Om man beställer "European hake" respektive "transparent gofie fish" ( inte att jag vet vad det är) och får sardiner respektive baby octopus så vet man att kyparen inte kunde engelska.

Allt för idag. Nu kommer det söta lilla tåget som bara har en enda vagn.

PS. Bilden som förhoppningsvis kommer upp visar plazan där vi stärkte oss med varsin öl efter bergsbestigningen;-) DS

11 kommentarer:

Malla sa...

hahha, underbara missförstånd :)

Kicki sa...

Ingen bild!
Det verkar vara en händelserik resa!:)

cat sa...

Tack för ett härligt skratt så här på fredagsmorgonen :)
Ingen bild tyvärr.

Ama de casa sa...

Haha! Läser du inte min blogg, va? Där har jag ju visat att man tar hissen UPP och går ner... :-D

Idag har finvädret kommit!

(Det är roligare och mer spännande att äta när det är språksvårigheter :-) )

Ha det så gott i solen!

4U2 sa...

Ama har sååå rätt om man vill ha en spännande rätt ... :)

Freja sa...

Guds meny låter oerhört mycket godare! Milk and honey, manna från himmelen, fisk och bröd....

Hörni sa...

Missförstånd är en del av charmen med att resa. :)

Ingen bild, men jag gör mig en egen inre bild av er båda sittande på plazan, drickandes varsin öl helt svettiga och andfådda. :)

Monica sa...

Bäst att hålla sej till mammas köttbullar;-)
Ser ingen bild men det går bra ändå;-)

Anonym sa...

Det låter lite som den typen av saker som händer när man är ute i världen. Jag gillar´t när det inte riktigt blir som man tänkt sig.

Jess sa...

Hahaha! Fortsätt njut nu!

Rantamor sa...

Men det var ju själva tusan...
igen en gång har ju min kommentar försvunnit...
skit bakom tangentbordet kanske...
och med den tanken är det nog bra att jag inte befinner mig utomlands för då skulle det nog bli stora missförstånd....

ha det nu fortsatt bra...
och inga mera uppförsbackepromenader...
kom hem utvilad...
dina bloggvänner väntar.

Tjingelingen.