onsdag 31 december 2008

Dags igen...

... att börja ett nytt år. Roligt!





Backspegel - 2008
Egentligen ska man inte blicka tillbaks utan bara framåt, men jag tycker att 2008 faktiskt var ett riktigt bra år med några höjdpunkter som har etsat sig fast på näthinnan:

- min blogg (inte direkt en höjdpunkt, men den får vara med ändå)
- mitt första veckolånga spabesök inklusive ansiktsmassage. Bra för kärringen, riktigt bra!!!
- Spanien vann Euro 2008. Suveränt!

Nyårslöften
Har aldrig avlagd några nyårslöften av den enkla anledningen att jag inte skulle hålla dem. Jag menar:
- att sluta röka är ju ett populärt löfte vid midnatt då de flesta är lagom säsongsberusade. Vad är poängen?
- att gå ner i vikt är ett annat löfte som är poppis vid den här tidpunkten på året. Lätt att säga efter fördrinken, vittvinet till hummern, rödvinet till oxfilén, Sherryn till efterrätten, konjaken till kaffet, olika drinkar under transportsträckan till 12-slaget, champagnen vid midnatt och ölen till vickningen. Ingen poäng där heller.

Förväntningar på 2009
Om 2009 blir lika lyckat som 2008 så är jag helt nöjd. Året får dock gärna gå lite långsammare, i år svischade allt bara förbi på nolltid.

Önskar er alla därute ett riktigt Gott Nytt År ... utan nyårslöften!

PS. Tack Aftonbladet för denna fina bild från nyårsfirandet i Sydney!

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Firade nyår hemma hos Gittan och Åke med , som vanligt, god mat och dryck.
Vad vi åt kommer på bloggen i morron, eller senare idag rättare sagt.
Gott Nytt År till er från oss
Kram MrsBettan