Förstår inte hur ett företag med namnet Acne kan vara så framgångsrikt. Jag menar: man vill ju helst inte ha akne i ansiktet så varför skulle man välja acne som jeans på kroppen. Men jag har så fel, kolla bara:
Acne* Art/Industry (jag tackar för att art betyder konst, så inlägget passar in perfekt på min blogg) består idag av
- en reklambyrå
- en webbbyrå
- filmproduktion
- jeans
- en tidning
- leksaker (senaste nytt)
Oooops, hur kan det komma sig?!
Svensk (konst(ig) design)
Bakom Acne* står svenska designers (toppen!). Undrar förresten om Acne står för Ann-Cristin och Nils-Erik (orkar inte kolla upp det).
Chester
Det senaste tillskottet är alltså leksakslinjen som består av "Chester" i olika varianter. (Se bilderna) Jag älskar Chester, han är fyndig (nästan som Robby), söt (inte alls som Robby), fräck (absolut som Robby) och - ja - unik liksom... för vuxna.
En nalle för småbarn ska vara mjuk, den ska ha päls och vara kramgo, och dessa egenskaper har inte Chester:
"Chester är en lyckobringande björn i vinyl (yuck!). Han har en medföljande adresslapp (vuxendagis?!) i nacken och ett fortune-datum (Made in China, så klart) inpräglat undertill." Suck!
Vill ha
Trots allt detta vill jag ha honom. Chester är nog ett måste för mig som vuxen med barnasinnet i behåll och som samlar på fotbollsmaskotar. Han kostar 475 kronor (hudlöst dyrt med tanke på att den ska vara en nalle avsedd till små barn ). En liten "hint" i rätt riktning till min man som alltid bävar inför jul, födelsedagar och presenter ska nog resultera i "min" Chester. Som tur är kan man beställa honom via nätet, då min man har butiksskräck.
PS. Bilderna är tagna från ett mycket generöst presskit på Acnes webbplats. Fattades bara en icke virtuell buffé med dryck. DS
Sista inlägget
1 år sedan
1 kommentar:
Men har var ju för gullig lilla Chester.
Kram MrsBettan
PS Idag är det 2 oktober. Du hr ju skrivit detta idag, eller. DS
Skicka en kommentar