lördag 18 november 2023

Bokmärke och så kallad sol



Dagens bokmärke är återigen en donation av LillaSyster. Om ni tycker att hennes märken har varit med ganska ofta på sistone, så har ni helt rätt. Anledningen är bland annat att jag har ett antal fina bokmärken kvar som jag fått av Karin, men de har alla julmotiv. Tusen tack LillaSyster för dagens kultiga märke:-)

Bokmärken med julmotiv
Så jag har sparat Karins bokmärken till julveckorna. Sedan har jag några andra märken kvar, men som det ser ut just nu, kommer jag slänga in handduken för temat vid årsskiftet. Man ska sluta när man ligger på topp som ni vet;-)

Den så kallade solen
Så jag skrattade igår och i morse när både SMHI.se, väderappen i mobilen och en ny väderlänk jag fått av Steve visade en strålande sol och en minusgrad. Lycka:-) Alla tre lurades, och mobilens app ljuger än. På den skiner solen fortfarande, trots att den gått ned för mer än  två timmar sedan. Hur vädersituationen såg ut mitt på dagen ser ni nedan. Temperaturen låg konstant på -3,8.


Tröst
Detta krävde en tröstrunda i Täby Centrum. Bara för att. Där är 18 grader varmt året om och solen skiner alltid. Sägs det;-) Hade världens tur för jag träffade bland annat på en av Sveriges största profiler/kändisar som överraskade väldigt positivt på mig. Jag ska skylta med personen i min Skyltsöndag imorgon. Japp, det blev onekligen en cliffhanger här;-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Spännande med en cliff hanger=) Helt rätt att sluta på topp! Sol i max 50sekunder.

Geddfish ♥ sa...

Det kultbokmärket gillade jag! Så du slänger in bokmärkshandduken efter nyår. Ja, jag har varit på väg flera gånger för det är ju fejk allt jag gör numera...

Tråkväder här idag men jag har pysslat massvis.
Nu blev jag allt nyfiken på din söndagsskyltning!
Allt gott.

Guldkryckan sa...

Väderappar har jag haft många, de flesta har varit skräp får jag ju säga.
Men just nu har jag sen som verkar fungera, undrar hur länge det förblir så. ;)

Ha det fint nu Bp.

nalta norrland sa...

Nix pix inte något bokmärke hos mig men ett Hoppa på tåget 🚂
Sol idag oxå… bevis får Du en annan dag, jag har inte kommit ikapp dagarna än 😅
Ordet Struktur har viss betydelse 😜
Fint bokmärke och snällt av Lillasyster att tänka på Dig ❣️
Om vi ska ta en diskussion om vädret så har vi haft sol ☀️ och nu minus 20 🤩
🤗

femfemman sa...

Samma väder här. Fast det hade lovats sol. Den dök upp under en timme, lite då och då, mellan molnen. Jaja, det är så det är så h'r års.
Ska bli spännande att se vem du träffade....

Hanneles bokparadis sa...

Snyggt, fin nostalgi.

Carita Liljendahl sa...

Kan man stämma dessa appar som ljuger?! :-D
Vi blir ju lurade hela tiden.
Bäst att titta ut genom fönstret och konstatera - sol eller inte!

Ditte sa...

Fint bokmärke! Men jag kan förstå tanken med att "kasta in handduken" vid årsskiftet. Att sluta på topp är aldrig fel.
Ja, solen idag var det inte mycket bevänt med. Tittade efter den och i ca 20 minuter var den på plats. Hoppas på mer sol i morgon.
Trevligt med en tur till Täby C och inte minst ett trevligt möte där.
Önskar dig en bra kväll.

Klimakteriehäxan sa...

Man kan definitivt inte lita på sin väderapp. Bara hoppas att vädret blir LITE bättre än den visar ...

Susjos sa...

Coolt bokmärke du fått av Lillasyster!
Å vilken ciffhanger...väntar med spänning på morgondagen!
Kram!

Paula sa...

Spännande cliffhanger!

Stare Ström sa...

Det var tydligen jag som lade beslag på solen!

christian sa...

VA?! Inga kommentarer om fotbollen?!?!

KajsaLisa sa...

Minns honom som på spåret gubben :) Cool elbil. Länkar upp dig nu.