måndag 20 juni 2022

Glad måndag







Väcktes av riktigt rolig musik i morse. En blandning mellan rap, hiphop, rock och pop eller nåt sånt;-) Musiken var så bra att jag omedelbart somnade om, vilket var ett stort misstag. För som jag berättade i torsdags så var det en filminspelning på innergården idag.

Regnskur
Nästa gång jag slog upp mina små gröna var det ingen musik som väckte mig utan en häftig regnskur. Den gången gick jag upp och var fast besluten att inta min Nespresso på balkongen – trots regn. Och det var precis vad jag gjorde.

Roddare och utrustning
Först då slog det mig att det ju var en filminspelning på gång. Eller fel, den hade ägt rum väldigt tidigt och nu höll roddarna (fyra killar och en tjej) på att samla ihop tusen och en pinaler under två tält. Fråga mig inte vad det är, men det bakre tältet innehöll en himla massa förfriskningar och frukt. Där trodde jag ett tag att jag inte missat inspelningen...

Inspelning
Har ingen aning om vad det var för inspelning. Den morgonpigga grannen berättade att han hörde men inte såg skateboardare. Jaha.

Tycker det är ett bra bidrag till ”Glad måndag”. Det är kul att bo i ett välskött och attraktivt område där det ofta händer nåt. Sånt gör mig glad.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

15 kommentarer:

nalta norrland sa...

Att Du somnade om utan att kolla varför det spelades bra musik utanför fönstret förbryllar mig… att Du vaknade av en regnskur och bestämde Dig gör att inte morgonkaffe på balkongen gör mig än mer förvånad 😯
Skoj att det är filminspelning trots innergården ofullständiga utsmyckning.

Äventyret framtiden sa...

Ljuv sövande musik och man somnar om det kan jag förstå hur bra som helst, men
till en blandning mellan rap, hiphop, rock och pop eller nåt sånt. Du är bara för härlig! Å andra sidan kan jag ju förstå den musiken också, för nu för tiden sover jag fastän det dunkar på andra sidan gränden. Men musik är det inte jag hör :)
Kul med filminspelning även om du missade den, men rör på sig det gör det ju i dina kvarter.
Glad Måndag!

femfemman sa...

Glad måndag, toppenrubrik/tema!
Kul när det händer något, det förstår jag! Hos oss får vi ju fixa sådant själva. Synd att du missade filminspelningen! Hoppas att du får veta vad det handlar om för film! Glad måndagskväll!

byblixtra sa...

Kul med filminspelning igen men lite trist att du missade den.
Ditt bostadsområde brukar dyka upp då och då på tv som bild mellan program. Det brukar visas vyer från olika städer. En stadsvy över Boden har också visats.

Susjos sa...

Va spännande med filminspelning, synd att du missade den, kan det vara reklamfilm tro? Vi får kanske se snart på nån kanal?
Här i Solna kom väldigt lite regn idag, tänk så lokalt en häftig regnskur kan vara!
Ha en fin kväll!

tant Hannele på Hisingen sa...

spännande, jag har varit statist i en zombie-film

Geddfish ♥ sa...

Regnskur? Jag solade mig i all solens glans hel dagen. Jodå, här får vi år beskärda del av regn också ibland.

Missade du filminspelningen?? Men, vad synd! Jo, håller med det händer alltid något hos er.

God kväll!

KajsaLisa sa...

Jag tycker din innergård verkar gå från klarhet till klarhet, snart är den säkert klar också.

Ditte sa...

Instämmer helt i att det är en fördel att bo i ett område där det händer något och att man kan ha lite koll från balkongen. Piggar liksom upp. Tack för att du delade med dig.
Hos oss är det väldigt mycket som händer på kajen och i kanalen så god underhållning erbjuds alltid. Gillar det.
Undrar vad det var för inspelning, men verkar vara någon musikvideo med tanke på just musiken. Kanske även reklam för kläder .

Ama de casa sa...

Det händer verkligen mycket där i "din park". Dom borde ha uppgifter på hemsidan av typ "händer idag", så man inte missar nåt :-)

Eva sa...

Du har verkligen gott om teman att hämta från eran gård. Så spännande med inspelningen och vilka häftiga bilder!

christian sa...

Synd att du missade inspelningen, skulle vara intressant att veta varför de använder ert område så ofta....

Stefan Karlsson sa...

Bra musik får mig att vakna och grannarna att tvingas hålla sig vakna. Nej, det var nog mer i unga dagar. Fast till tung hårdrock diggar jag hellre än sussar.

Klimakteriehäxan sa...

Man häpnar över hur mycket prylar det behövs när det ska göras lite film!

Paula Merio sa...

Asch då att du försov dig just den här dagen! I första delen av Snabba cash har en del scener spelats in i barnbarnet Simons lägenhet i Solna! Han fick flytta hemifrån några dygn o bo på hotell---