onsdag 16 mars 2022

Onsdagsmix





Vill gärna börja med en present jag fick i förskott. Totalt otippat men ack så glädjande. Det är gulliga Åke som tycker att jag 1. är värd ett tidigt "500-Skyltsöndagar-jubileumspresent" och 2. behöver ett hjälpmedel för att fota skyltar som står på golvet utan att gå ner på knä. Tusen, tusen tack fina Åke. Du är så givmild:-) Hoppas snart få användning för selfie-stativet. Det väger nästan ingenting och får plats i axelväskan. Genialt ju! 

Kriget i öst
Läste något väldigt tänkvärt, nämligen det som den polska regeringschefen Mateusz Morawiecki sa igår: - Europe must understand that if it loses Ukraine it will never be the same again. It will no longer be Europe. Rather it will be a defeated, humiliated and pathetic version of its former self. I want a strong and resolute Europe.
Kunde inte ha uttryckt det bättre...
 

12 dagar
Vad sägs om 12 dagar i rad med sol och blå himmel. Nu är det inte många isfläckar kvar på vägarna och balkonghänget pågår för fullt. Har dock hittills avstått från att vårstäda balkongen, då arbetena på innergården genererar alldeles för mycket damm som ”flyger upp”. Vill ju inte städa två gånger…

13 kommentarer:

femfemman sa...

Härligt väder! Men det är ok med öite regn också.
Vilken schysst kille, Åke! En som gör en glad ! Glad onsdagskväll!

nalta norrland sa...

Så gulligt av Åke att köpa en så bra present till Dig.
Kriget i Ukraina ger mig ångest och ingenting verkar få stopp på eländet.

LillaSyster sa...

Omtänksamma Åke =) Vilken perfekt present till dig som är skyltdrottningen. Idag har det mest varit tjock dimma/dis och råkallt, så jag stannade inne efter jobbet idag. Men helgens väder ser lovande ut =)

Geddfish ♥ sa...

Så gulligt av Åke att tänka på dig med en fin present!
Guld värt!
En mulen dag hos mig, men det kvittar, jag har mest sovit bort den...

Ditte sa...

Vad roligt med den här fina presenten från Åke. Klart att stativet underlättar. Och en toppengåva inför 500 jubileet.
Visst fortsätter vi att njuta av det fina vädret. Och resten av veckan och även nästa ser lovande ut. Tackar på förhand-
Klokt uttalande av den polska regeringschefen. Så är det troligen. Men hoppas det inte blir så . Och ett starkare och mer enat Europa behövs. Känns som om det är på gång.

Susjos sa...

Men åh så gulligt av Åke att skicka dej denna present, vilken kul överraskning!
Balkongen är inte städad här heller, mest av lathet!
Kriget ja, hur ska det gå?! Det är så fruktansvärt det som händer i Ukraina, så man finner inte ord! Modig TV-kvinna som i direktsändning visade den där skylten om kriget!
Ha det gott!

PS. Var faktiskt in till jobbet i går kväll med lite läkarkvitton ( vi får ju tillbaka pengar för det) och passade på att träffa några av nattkollegorna, lite nervöst och lite svettigt var det, har ju inte varit där sedan i januari . Många nya ansikten också, men så kul att träffa dem som jag kände igen. Kan inte påstå att jag längtar tillbaka till jobbet, man blir ju nästan arbetsskygg när man är hemma så här länge, haha! Men visst vill jag komma tillbaka till jobbet igen, fortsätter dock med eftervården då!

Ama de casa sa...

Men så snällt och omtänksamt av Åke! :-)

Här sopade Anders terrassen igår även fast mer sand ska ramla ned. Den var torr då, sanden. Blir ju värre med en lersörja när sanden blir blöt. Men med ert finväder som ni har så behöver du ju inte oroa dig för det :-D

Ha det gott!

Gunnel sa...

Vilken fin present! Vi har fint väder här med och det börjar kännas hoppfullt. Snart är det vårdagjämning och bara det gör att humöret blir bättre.

Anki sa...

Verkligen omtänksamt av Åke! Vilken jättefin present! Den är du värd!

christian sa...

Åke är bra snäll han . . . häftig present som verkligen underlättar en hel del
fotograferande.

Annette sa...

Jag är i chock över att alla världens länder sitter och ser på när ett folk massakeras. Det har lirkats och hanterats med silkesvantar, men uttalandet från Putin i går visar väl att han alltid har sin egen agenda. Låter man galningar hållas tror de att de har makten i sin hand. Jag hoppas att det finns en plan bland Sverige, Finland och Nato-länderna som vi inte känner till, och som sätts i verket när detta eskalerar förbi en viss gräns.

Kul med vänner som ger praktiska och roliga presenter! Man får försöka fokusera på ljusglimtarna också, även om det är svårt just nu.

Carita Liljendahl sa...

En sådan härlig present! Den var du verkligen värd, som förvaltare av Skyltsöndag och som aktiv bloggare och bloggvän med många, många!

Paula Merio sa...

Men va kul med en fin present från Åke! Nu kan ju du börja vlogga också! Det är väl ett sånt stativ dom använder? Jag fick en gång en selfie-pinne, har jag aldrig använt och tror den kom bort i flytten. Så ni mina vänner får även fortsättningsvis se alla mina rynkor i närbild när jag tar selfies...