tisdag 14 augusti 2018

Weekly Photo Challenge: Vecka 33 – ”Mjuk”

Efter i mina ögon svåra teman de senaste två veckorna var jag aningen lättad att se ordet ”mjuk” i Sannas lista. Lätt som en plätt;-) Å då jag ofta har turen med mig när jag letar lämpliga bidrag, så kan jag berätta att alla fyra bilder jag lägger upp är tagna igår och idag. Jag snubblade liksom över dom;-) Enjoy!


Antar att ett barn hade tappat detta söta mjukisdjur, och att en trevlig person satte fast det i dörrhandtaget. Upptäckte djuret igår, det var borta idag. Hoppas att det återförenats med ägaren.


Den skylten snubblade jag – nästan bokstavligen talat – över igår vid Medborgarplatsen. Affischen är aningen skamfilad, men att kiosken säljer mjukglass går ändå inte att missa.


Hur jag lyckades med att få det vita toapappret att se orange ut vet jag inte. Men mjukt är det i alla fall.


Här skrattade jag gott. Bostadsrättsföreningens självutnämnda trädgårdsgrupp har inte varit i farten mitt på dagen sedan den extrema hettan började. Då skötte damerna skötseln av blommorna på innergården på kvällen. Men idag var det ju grått och bara 19 grader ute. Alltså gjorde de en mjukstart inför hösten med början klockan 10:00. Kvinnorna måste ha vetat att dagens tema var ”mjuk”;-)


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera mjuka bidrag hittar ni här.


22 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Fina mjukisar! Inser att jag inte ätit mjukglass på VÄLDIGT länge!

Geddfish ♥ sa...

Jag gillar alla mjuka bilderna. Glass, har jag ätit nyligen, men just mjukglass vågar jag mig inte på, då jag äter för sakta, med risk att den rinner bort.
Det är fint med en mjukstart.

nalta norrland sa...

Bra gjort *tummen upp* mjukglass måste ha sålt väldans bra denna sommar.

Johanna sa...

Mjukt var det här och klart toapappret skulle bli orange :) Det lär nog bli en hel del sånt i bloggen, ja inte toapapper utan orange. Har ju åter skaffat säsongskort på ifks matcher! :)

Japp det är min blogg, men jag kommer ändå respektera Eriks belsut. Han kommer lämnas utanför istort sätt helt.. Och jag kommer tänka på vad jag skriver om Hugo. Men om mig kommer jag blogga som vanligt! :)

Ditte sa...

Vilket "mjukt" och kreativt toppenbidrag! Perfekt! Och mycket mjukt var det. Kanske fastnade jag mest för sista bildens "mjukstart". HUmor där!

Susjos sa...

Mycket mjukt i din blogg idag. Mjukglass är nog en av de få glasstrutarna som jag gillar, men oj vad det var länge sen jag åt en mjukglass!
Mjukstart var också fiffigt ord till den sista bilden!
Kram och sov gott snart...

KajsaLisa sa...

Hoppas den kom tillbaka till rätt barn, sådana mjukisdjur kan vara oerhört betydelsefulla på ett sått vi vuxna inte kan förstå. Mjukglassar har det blivit några den här sommaren. Sen kan du vara glad för att entusiasterna finns, sådant kostar pengar för föreningen att lägga ut annars. Mycke utrustning till mjukstarten.

Anki sa...

Snygg blandning på mjukisar! Hoppas mjukisdjuret hittade hem till sin ägare.
Min farfar och farmor hade ett kondis i Norrköping - de var först i sta´n med mjukglass och det var någon gång på 50- talet ... ;)

Steve sa...

Så bra att ni har en trädgårdsgrupp i föreningen, även om den är självutnämnd.

"LillaSyster" sa...

Vilket fint och nytt gosedjur, hoppas verkligen att den kom tillbaka till rätt ställe. Det är bra med mjukstarter=) Ha en bra onsdag!

Ama de casa sa...

Här var det många mjukisar minsann :-) Hoppas det blev en happy ending i den första bilden.
Mjukglass har jag ätit en hel del på senaste årens kryssningar. "Livsfarligt" när det bara är att gå och hämta... Men väldans gott :-)
Trädgårdsarbete är något jag INTE saknar. Tur att vi inte har nån gård att ta hand om :-D Dom senaste inköpen lever fortfarande ute på terrassen. Kors i taken! :-)

Finfin tolkning och en aktuell sådan också. Undrar om jag kommer att lyckas med färska bilder denna veckan? Tror inte det...

Carita Liljendahl sa...

Många fina tolkningar här som kan ge inspiration åt andra.
Jag funderar ännu lite - har också haft annat att fundera på de senaste dagarna... på privat plan.
Men bra jobbat av dig!

Biggeros sa...

Härlig bild på tanternas presterande÷)
Hoppas verkligen att mjukisnallen fann sin ägare÷)
Mjukt papper är det jag föredrar÷)
Mjukglass, glass i stora lass!

amo sin blogg sa...

Du er ein meister til å finne motiv som passa.
Alle bilda er fine, og det siste med refleksjoner over mjuk start er fantastisk.

Emma, Sol som sol? sa...

Det är något med lysrörsljus eller något som gör vissa bilder så där orangetonade. Vill man kan man ju mecka bort det i PhotoShop eller så.

Mjukglass, vad gott! Var länge sedan jag åt.

Herr Nilssons Fru sa...

Haha . vilken kanontolkning o bra bilder till mjuk.
De är ett elände det där när de små människorna tappar bort sina gosedjur, hoppas den kommit hem för ägaren får nog svårt att sova annars.

Mjukglass - ja den tolkningen var klart bäst.
Jag har mjukstartat jobbet, första veckan tar tid att få ordning på allt som inte gjorts under semestern. Pust.

PS. Helt klart ska man bort om man aldrig lägger upp skyltar, men nu är jag så illa tvungen så jag inte åker bort igen :) bra ju. DS
Kramiz

Vilt og vakkert sa...

Heisann, festlige og morsomme bidrag til ukas tema!

Mias Mix sa...

Toppen! Bra blandning och bara färska bilder!

Christian Lehmann Gisler sa...

Stackars mjukisdjur..... :(

Helén sa...

Vilket bra inlägg till temat! Fiffigt och du hade verkigen ögonen med dig och hittade mjuka saker.

Paula sa...

En mjukisgeting som kommit ikläm?
Toapapper, ja, det måste vara mjukt, supermjukt. Jag kan snåla och spara på det mesta, men inte på toapappret, det ska bara vara av allra mjukaste bästa kvalitet!

byblixtra sa...

Kul bidrag och tur som vanligt med att finna motiven! Härlig bild på mjukisdjuret i handtaget.