söndag 18 augusti 2013

Skyltsöndag för en smått förvirrad skara ”skyltare”



Ni som inte har koll på Pumita (än) borde ändra på det! Man blir totalt (positivt) förvirrad där inte bara av hennes ”jobb” som språkpolis utan också av hennes sätt att förbrylla en hel bloggvärld som vill delta med ett bidrag till hennes uppfinning – Skyltsöndag, som inte är en utmaning eller ens ett tema utan bara… Ja ni förstår;-)

B som i bar
”B som i bar” borde ju rimligtvis betyda att Pumita har ”hottat upp” sin skyltsöndag med att få in skyltar som innehåller något på ”B”. Det missade jag ju totalt, men när jag såg reaktionen hos de andra bloggarna så var det nå’t på ”B” som gällde. Fast nu vet jag att så inte är fallet - alla skyltar är välkomna. Nähä Pumita (och ni andra), nu får ni faktiskt hålla tillgodo med min nytagna skylt. Å om ni inte ser ”B” i minst 50 utföranden så kan jag inte hjälpa er;-)

Fler bidrag till syltsöndag med eller utan ”B” finns hos Pumita.

PS. Huntemöller är en ny butik som har öppnat i Täby Centrum. Med ett sådant namn finns det bara tre länder företaget kan komma ifrån. Å det är inte Schweiz eller Österrike kan jag ju säga. Ingen butik jag kommer sätta min fot i, men skyltningen dök alldeles utmärkt till dagens inlägg. DS



22 kommentarer:

Pumita sa...

Hahaha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag skrattar. Det är trots allt roligt att röra om i grytan. Vad sägs om lite civilkurage, folks? ;) Du har fattat grejen... iaf från början innan du blev hjärntvättad av de andra. ;) Det är full anarki som ska råda på skyltsöndag, dvs. när det gäller teman. Now and forever. Det finns inga teman. Punkt.

Om jag leker med tanken att B skulle vara ett tema, då måste jag ta C nästa vecka och det vill jag inte utsätta mig själv eller andra för. Då är det inte roligt längre. :) Mina rubriker är "bara mina", för skojs skull.

Pumita sa...

Jag blev så förvirrad av all uppståndelse att jag glömde kommentera din bild: Jo, jag ser ett par Bröst och massor med Bhån eller Bhåar kanske det heter? ;) Modernt och tjusigt, typiskt ställe som Pumita passerar med en axelryckning. :)

Della sa...

Ja en massa b:en ser jag också. :) Inte direkt min typ av butik heller. Jag är helt inne på Pumitas linje att det är anarki som råder. "Skylt" räcker, annars blir det för komplicerat och för styrt.

Benita sa...

Många ben ser jag i ditt bidrag. Bara en slump att min skylt innehöll flera ben eftersom jag tog bilderna i fredags ;)

Olga T sa...

Fast det här blev ju riktigt roligt! Jag fick gå tillbaka till min skylt och kolla och jag hade också både bokstaven B och b i bilden. Du har ju som sagt massor!! Kunde ju platsat i veckans fönster också för där är ju en huvudlös där inne ;)

LissenTo sa...

Ser B i din skyltning också.

Vad kul att din man samlar kameror också. Som sagt dom behöver inte fungera, är ju snygg att se på.

Ha en fin start på veckan Beate

Stare Ström sa...

Har aldrig hört talas om butiken, men den platsar perfekt som skylt, eftersom allt som skyltas duger. Liberal hållning hos Pumita och det tackar vi ju för!

Margareta sa...

Hunkemöller, vilket namn på en underklädesbutik. Hunken, för de med stora ... jag allt kanske.

Nej, jag har inte stiftat bekanstskap och hur ofta har jag varit vid ett skyltfönster de senaste helgerna? Hm, i och för sig lite men inga nya roliga kanske - får bli en ändring om jag ska delta någon gång, eller man kanske inte deltar heller utan bara lägger upp.

Jag skulle garanterat ha kikat in om jag varit i närheten och haft tid, underkläder är inte fy skam.

Apropå sik så ska jag snart lägga upp en film med lite sikfångster - håller på att ladda upp den. Lite besvärligt när man först måste ladda upp den till exempelvis Youtube och sedan hämta den därifrån - men den kommer under kvällen, däremot ingen rökt. =)

Olga T sa...

Du kanske kan översätta sista ordet i min skylt? Treminen??

Susanne sa...

Den butiken går jag mer än gärna in i. Snart måste jag besöka Täby Centrum, finns så många butiker som jag vill shoppiloppa i.

llh sa...

Kan väl bara säga som så att det finns inte så många Hunkemöller i småstaden. Jag är nog rent av svältfödd på Hunkenmöller alla kategorier. Förvirrad? Vadå? Vem? Jag?!?

Susanne Hultman sa...

Hmm, vad betyder ordet Hunkemöller egentligen? Försökte googla det, men det ger mig ingen ledning. Fast jag upptäckte att kedjan finns på Emporia också, det flotta köpcentrat i Hyllie utanför Malmö. Har varit där ett otal gånger för arkitekturens (och Apple Store) skull, men aldrig sett butiken. Är väl som Pumita att jag går förbi sådana butiker.

Härlig vinkling på din bild som ger ett väldigt förvirrat intryck som jag tycker passar perfekt till skyltsöndag. ;)

KajsaLisa sa...

Hunkemöller lät ju kul, Undrar om den hunken har ådriga underarmar. Får kanske åka och titta på Hunken Möller :)
Kul bildvinkel.

Ama de casa sa...

Jag som råkar befinna mig i staterna måste säga att ditt B-inlägg är väldans "bra" :-)

PS: Du förstod va? Inte bra inom citationstecken utan BRA, helt enkelt :-)

Eva Trillian sa...

*S* Skrattade åt ditt inlägg och fnissade sedan vidare till Pumitas kommentar :) Och om inte alla hennes förslag på "B:n" i din bild duger så finns där säker B-storlekar i hyllorna ;)

Ama de casa sa...

sv: Du ska bara veta hur GLAD jag blir av dina kommentarer!

Du berömmer mina fåniga foton, tagna med en liten fyrantelåda. Jag suger i mig, det ska du veta.

Många gånger tar jag foton där jag tänker att: Det här skulle nog Beate gilla! Som då när jag dedikerade ett foto till dig från New York.

Love you, och din husband too :-D

Ama de casa sa...

PS: Min engelska är inte så bra. Har till exempel svårt att veta om det ska vara ett eller två o-n i to/too.

Men jag är bättre än Thorbjörn Fälldin.

Storyn gick ju... Då när han var ute och dansade på nån lokal.

Thorbjörn: I love you!
Kvinnan: I love you too!
Thorbjörn: I love you three!
:-D

PS: Förlåt för alla stavningsfel...

Monica sa...

Har dom bh för storlek större inte silikontuttar tro, ibland undrar man om man bara ska skyla bröstvårtan;-)
Snygg bild och påhäng till mjölkbar borde väl duga till skyltsöndag på B;-)
Ha det bra

cat sa...

Jag ser väldigt många B i olika storlekar och utföranden. :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pastoral

Marit Johansson sa...

Jag måste nog haka på er andra och vara med på skyltsöndag jag också. Kanske jag också borde flytta min Helgbilden till att starta måndag istället också, det är ju så mycket annat på söndagar!

Husbilen-Ellen sa...

Mycket på B, som alternativ till G!

Linnéa sa...

Men BP du har ju massor av B i bilden. BH:ar alltså. Har aldrig varit med i skyltsöndag. Hinner inte än. Massor av teman som jag missar, hinner inte med denna höst!

Sen tycker jag det är kul att göra lite andra inlägg - hur gör man för att få läsare när det inte är teman?