tisdag 27 april 2010

Service och omtanke

För första gången sedan september 2009 (tror jag) har temperaturen masat upp sig till 15,8 grader i skuggan. Yiieepphiieeeee!!! Då jag jobbade hemifrån idag kunde jag njuta av 23 härliga grader på vår soldränkta balkong då och då. Så underbart:-)

Nytt handfat
Snacka om service hos HSB. Felanmälde vårt spruckna handfat igår. Klockan 8:45 idag kom fastighetsskötaren Roffe med ett fint nytt exemplar. Installationstid: 15 minuter. Tack Roffe, du är oslagbar!!!





Omtanke
Det känns tryggt med arbetskompisar som bryr sig. Jag har ju flera bästisar som ni vet men tre stycken måste ha saknat mig lite extra idag.
Så här skrev Eva som svar till mitt mejl att jag skulle jobba hemifrån idag:
Jag började faktiskt bli lite orolig när du inte dök upp!
Kram tillbaka och ha en skön arbetsdag hemma! (Men bara en, kom i morgon!!:-)


Yvonne tyckte följande:
Saknar dig mycket
Ses imorgon!
KRAAAM Y


Det är ju faktiskt ganska tråkigt att jobba ensam hemma. Skulle aldrig kunna göra det en hel vecka. IT-kompisen Totte förstod precis och mejlade ”ordern” att syresätta (!!!) hjärnan med att gå en promenad med kameran och fota. Sådana order lyder jag alltid. Resultatet ser ni ovan: Tack för att våren äntligen har kommit till Täby och tack för sådana arbetskamrater:-)

PS. Den lilla bilden föreställer inte en istapp utan visar ett ganska så mediokert försök att fota rinnande vatten i det nya handfatet. Medge att det är mera livligt än vitt porslin. DS

20 kommentarer:

Olga T sa...

Bra service är viktigt!
Så ni har haft sol idag. Här har det varit jämngrått hela dagen.

egoinasmamma.nu sa...

Det knoppas!! :D Jag har också jättebra service här jag bor, det är guld värd.

Monica o Jacob sa...

Knoppfotot urläckert.
Bra service, mamma bor på Marknadsvägen och brukar få vänta hur länge som helst.
Nu har dom kläckts mina fågelbabbas, far omkring som en yr höna och vaktar;-)
Ha en skön tisdagkväll

Petra sa...

Vad härligt med värme. Här har det varit 8 grader och blåst kallt, hutter.

Monica sa...

Nä men nästan på gångavstånd, Österåker en bit från Össebyvägen och anstalten;-)

PRuddan sa...

En dag med jobb hemifrån är helt underbart! Men sedan har jag lappsjuka....Härligt med kollegor som bryr sig!

Jess sa...

Bra arbetskamrater är superviktigt! Det har du förstår jag! :)

Pjoltas sa...

Jag tycker den sista bilden ser ut som bubbelplast och ett UFO.. en ganska vanlig syn här i Hägersten om man nu doftat på farmors tinnertrasa lite för länge.

Japp, en etta bor jag i. Har försökt att byta ner mig... men det är svårt.

=)

S o F sa...

Nä, nu blev jag lite rörd...

Låter så härligt när du beskriver dina kamrater. :)

Men vet du vad? Jag vet alldeles bestämt att de har en toppen(jobbar)kompis i dig också.

Varma vårhälsningar!

Susanne sa...

Vilken underbar vårbild =)

Hörni sa...

Vilket vackert foto på knoppen! Det har verkligen varit underbart skönt idag, men lite blåsigt, som vanligt i Stockholm.:)

Hörni sa...

Sv: Kungsklippan bor de på. Sju minuters promenad från centralen.:)

anne sa...

Wow! Tänk om man bara kunde ringa och sedan peka....

Bilden var läcker, jag gillar den!

MaMalena sa...

Knoppbilden är fantastisk. I morgon skall jag äta lunch på det där konstcafeet citrullus. Ska du med?

anne sa...

Sv. Skummelt med det dubbla inlägget...Jag tror inte jag tryckte twice...eller gjorde jag det?

Nu är det nog dags för han med det där långa, smala, stela redskapet...

...paraflaxet alltså! :)

Nina sa...

Grattis till en mycket lyckad makrobild! Visst är det helt UNDERBART med våren! Har inrett balkongen idag med ny konstgräsmatta och nya möbler, SÅ härligt!

Tack för din gulliga kommentar hos mig! Känns alltid skönt att vara saknad... :-) De senaste månaderna har varit lite crazy för mig, därav bristande daglig uppdatering av bloggen. Hoppas det lugnar sig snart... :-)

LissenTo sa...

Måste nästan vara härligt att jobba hemma ibland när du får så goa mail av dina arbetskamrater.
Dessutom hann du väl att sitta på balkongen med en kopp kaffe.

Tala om bra servie. Snygg macrobild,
Ha en skön dag.//Lissen

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Inte för att jag vill kverulera och kanske har du rätt. Men Bregott med havsalt är kärnat av: Färsk svensk grädde, svensk rapsolja och några nypor havssalt. Bregott genomgår inte alls den processen med blekning etc som margarin gör. När man äter efter LCHF är margarin FYFY!. Men du menar kanske att riktigt smör är enbart grädde? Nu utgick jag var som stod på Bregott-paketet, men även Kostdoktorn och Dr Dahlqvist rekommenderar Bregott. Hahaha, det verkar inte klokt att jag hakar upp mig på detta, men man blir så när man fokuserar på att äta "rätt". :D

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Åh vad jag är avundsjuk på temperaturen hos er. Här är det kallt riktigt kallt trots att solen varit framme hela dagen. Vet ej var värmen tog vägen, förutom ner till er.

Ett vackert foto med hopp om framtiden. Jag saknar fotandet och nu handlar det om att jag inte ids bråka med min kamera mer. Jag lägger ner till jag köpt en ny och det är inte lätt att bestämma sig. Det blir ingen dyrgrip men jag vill åtminstone ha en bättre än den jag haft tidigare.

Dina arbetskamrater verkar helt utöver det vanliga och det beror garanterat inte bara på dem utan även på mottagaren. Det går inte att älska alla, men hos er verkar rekryteringen ha varit lyckad.

Jag skulle kunna jobba hemma hur mycket som helst, tror jag. I slutet av veckan åker jag till Linköping för några dagars jobb hos "min utrikeskorre" som nu är hemma i Sverige ett tag.

Dina njutningar av temperaturen på balkongen lite då och då, låter som att du gillar din balkong av fler orsaker - samma som jag.

Ellis sa...

Vad gulligt av Yvonne!
Älskar knoppbilden här med, DE VÅÅÅÅR <3