måndag 22 juni 2026

Glad måndag



Efter en helt fantastiskt solig och varm midsommarhelg har jag fortfarande ett stort leende på läpparna. Det kan bero på att vädret verkar fortsätta på den inslagna linjen. Inte mig emot. Alls :-)

Fotbolls-VM
Självklart har jag följt många matcher under årets mästerskap, men jag har konstigt nog hittat betydligt färre ”BP-teman” som är värda att blogga om – och få er att skratta. Det ser helt enkelt mörkt ut, vilket det förresten gör på de flesta tränarbänkar, där tränarna sitter i mörka kostymer i 35 graders värme.

Annonsering på arenorna
Personligen tycker jag att annonseringen på VM-arenorna är väldigt ”modest”. Jag menar vi befinner oss ju faktiskt i USA. Arenorna liknar inte de europeiska varianter och utrymmena mellan läktarsektionerna är höjdmässigt ganska låga. Så den enda annonseringen som står ut liiiite är ”ADI Predict Street”, en aningen halvlegal organisation i samarbete med FIFA. Varför är jag inte överraskad…

Det finns hopp
Det finns hopp för Audi Arabien (RSA) inte bara på planen utan även på läktaren. RSA förlorade visserligen mot Spanien med 4-0, men de hade en riktigt stor och livlig hejaklack med sig. Och den innehöll en enda tjej, klädd helt i en beige abaya. Precis som sina manliga kompisar och alla barnen på läktaren viftade hon febrilt med en flagga. Det sker framsteg!!!

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Bilderna är helgfärska och har väldigt litet med inlägget att göra. DS. 

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Glad måndag! Sommaren är här- bara att njuta!

Gunnel sa...

I slutet av veckan vanas för mycket varmt väder här. Fläktarna får väl gå på högvarv då. Kram

Susjos sa...

Vilken ljuvlig midsommarhelg, jag är lika glad som dej!
Såg just annonseringen om ADI Predict Street under matchen Argentina-Österrike, och undrade vad det var!!
Fantastiska Messi var det inte dumt att se in action under den matchen!
Ha en fortsatt fin fotbollskväll!
Kram!

Ditte sa...

Visst har det varit en fantastiskt härlig midsommarhelg och det vackra vädret lär fortsätta i veckan. Vi är hemkomna efter fina f´dagar på Gotland och där även jag badade på midsommardagen. Det var +20 så jag överlevde...Annars vill jag ha 25 grader men här kändes det helt ok att frångå den regeln.
Såg i kväll Messi göra två mål. Hur bra är inte det? Lovar gott.
Och visst blir en glad över dina somriga måndagsbilder.
Visst finns det hopp även i fotbollsvärlden. Och kanske kan vi hoppas på att Sverige får till det mo Japan. Kanske önsketänkande...

Klimakteriehäxan sa...

Jag stör mig på den rörliga reklamen frfr allt på planens långsidor, tycker det är riktigt irriterande faktiskt.
Messi är i en klass för sig, tycker mig höra hur mina argentinska vänner skrålar, jublar och skriker av lycka ...
Det fina vädret ska fortsätta, är det inte fantastiskt!

Stefan sa...

De matcher jag ser är de som börjar 18-19:00. Möjligen någon som börjar 21 eller 06, men då ska det vara intressanta lag.
Kul med alla överraskningar dock.

Anki sa...

Nu ny dag och jag önskar dig en fin tisdag!