onsdag 3 juli 2024

Rolig onsdagsmix







Äntligen
Äntligen fick jag se bra fotboll igår kväll. Så mycket roligare det är att titta då konstaterade både min kompis Steve och jag. Nederländerna som vann mot Rumänien med 3-0 visade äntligen upp en rolig anfallsfotboll. Turkiet-Österrike (2-1) var turneringens hittills bästa och mest intensiva match med schyssta kampdueller från minut ett. Och Turkiets målvaktens räddning på nicken i matchens sista sekund kommer nog minnas ett bra tag framöver särskilt i Turkiet. Allt positivt ni läser om matchen –stämmer! Alla skandalrubriker – glöm dom!!! 

Regn
Då det regnat av och till – mest till - hela dagen bestämde jag mig för lite ”dekadens” igen. Lyckades riktigt bra om jag får säga det själv. Fick min vana trogen kostnadsfri underhållning av 6 medelålders kvinnor och en man i 40-årsåldern vid grannbordet. Ett sällskap som jag spontant gissade var från Täby Kommun och firade sommaravslutningsmiddag med avdelningschefen.

Tri-tip
Chefen påminde damerna hela tiden om hur mycket ett glas rödvin borde få kosta, varför man borde dela på en flaska vin och briljerade med kunskapen om vad en tri-tip var. När jag såg blusen som en av damerna hade på sig (se bild) förkastade jag snabbt idén om kommunen. Blusen är från Blvd Stockholm och kostade ifjol 2 900 kronor innan den reades till 1 600 kronor. Men kanske har lönerna höjts hos kommunen…

Ett fall för Vera
På grund av pågående Euro 2024 missade jag totalt tre nya avsnitt av ”Ett fall för Vera”. Tack och lov att det finns streaming nuförtiden. 

PS. Bilderna är dagsfärska och bästisen Yvonne är fotograf. De visar Nusnäs i Dalarna, där dalahästarna har sin vagga. Som ni ser är det en robot som gör ”hästjobbet”;-) Tusen tack för bilderna! DS. 

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Staketet är ju hur fint som helst och vilken tur att den gamla telefonkiosken fått stå kvar-urläcker =) Men det är fusk att ha en robot till att göra dalahästar.
Kul att du äntligen fått se en bra match.

nalta norrland sa...

Himla tur Du äntligen fick se en match Du är nöjd med 👏
Idag är det dag tre eftersom start = dag ett var i måndags 😊
Vi har haft okey väder visserligen mest mulet men tidvis sol men nu kom regnet +13 känns inte som sommar.
Om jag/Norrland ska straffas med skitväder under juli på grund av att vi hade minus 20 och sol & blå himmel i mars är det inte snällt.

femfemman sa...

Vera! Japp, favorit!
Såg, som vanligt, med halva ögat på Turkiet-Österrike. Och ibland med mer... Så den var nog bra!
Jäkla pris för en blus... och inte ens snygg. Ha det gott!

Guldkryckan sa...

Matchen med Turkiet kikade vi också på, jösses va Österrike tryckte på det sista där, synd att turkarna höll ut, jo, jag höll på Österrike förstås.
Jo, en del har alldeles för bra betalt, inte för att vara bitter…bara lite. 😉

Skål och godkväll Bp.

Ditte sa...

Absolut en rolig onsdagsmix med kul text och häftiga bilder. Staketet fastnade jag för men har ingenstans att ha det.
Och visst var matchen mellan Turkiet och Österrike en höjdpunkt. Verkligen. Även telefonkiosken piggade upp.
Vad gäller "Vera " har vi dels sett den vid sändning och dels på "play". Jag gillar verkligen henne. Ja, hela serien och karaktärerna.
Festligt med gratis underhållning och att fundera på gänget som satt bredvid. Vad gäller blusen kändes den väl prissatt.
Nu satsar vi på att solen är tillbaka i morgon och kan pigga upp lite extra. Ja, för min del i skuggan men jag tittar gärna på solen.

Anonym sa...

Ett tips om du inte sett, tänker om du gillar Vera, är Bortom Paradiset, finns två säsonger :)

Klimakteriehäxan sa...

Tri-tip - hade inte en aaaaning, klickade på din länk.
Tycker det var dyrt för den blusen om den inte var galet mycket snyggare i verkligheten än på bild.
Av alla bra brittiska tv-serier som finns rankar jag Vera väldigt långt ner. Ursäkta ...
Så olika det kan vara!!!!!

Äventyret framtiden sa...

Telefonkiosken är urläcker...
Villhöver den nog...kan ha den till växthus här på terrassen.

Susjos sa...

Ja, matchen mellan Turkiet och Österrike sågs här också, min man tittade mer såklart!

Å Nusnäs, dit åker vi alltid när vi är till Tällberg, i år ska här inhandlas en dop-present till Samuels lillebror!

Kollade också in din länk om tri-tip, jag var så säker att det skulle handla om dricks, haha...tji fick jag!

Älskar serien : "Ett fall för Vera", har avsnitt 3 redan kommit?!

Ha det gott!
Kram!
PS. Nej, nåt bad i sjön har det inte blivit för Samuel, vädret är inte riktigt med oss...

Åke sa...

Häftiga prylar från Nusnäs :) Vera följer vi också :)

Hannas krypin sa...

Håller med om att Turkiet-matchen var riktigt spännande. Det var inte samma typ av fulspel som man sett i tidigare matcher. Vilken fantastisk räddning han gjorde i slutet på matchen. Där ska det ju bara bli mål.

christian sa...

Tänkte väl att jag kände igen telefonkiosken.... ;)
Att Holland vann roar mej inte, men...den andra matchen var helt klart den allra bästa hittills å jag håller med till 100% i det du skriver....hård kamp utan gnäll, ge å ta, friska ärliga tag.....tror det kan vara domarens förtjänst till stor del....
I morron hejar du väl på "Die Mannschaft"