måndag 18 mars 2019

Glad måndag


Om ni undrar vad det är på bilden så kan jag berätta att det är en vattenpöl;-)

Om jag minns rätt så berättade jag för några veckor sedan att jag var glad för att det regnade. Då trodde jag aldrig att jag skulle ”njuta av” regnväder. Idag kan jag bara ytterligare en gång konstatera att jag tyckte om att det regnade hela dagen och att det var fem plusgrader. Detta på grund av alla rapporter om hur mycket snö det fallit i norra Sverige.

Dagsfärska ”glädjeämnen”
Även om jag föredrar regn före snö så var det ju ändå ganska grått ute. Så hur gör man då för att få till en glad måndag. Kolla bilderna så ser ni hur maken och jag gick tillväga.


Ett besök hos den (nästan) lokala indiern är aldrig fel. Utsökt mat.


Njöt inte bara av den orange väggen utan skrattade gott åt herren på bilden. När vi kom till restaurangen vid klockan 14:00 satt han redan där med ett glas vin. Under tiden vi åt beställde han ytterligare tre vinare. Snacka om livsnjutare med spanska vanor;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Tack för att du berättade att det var en vattenpöl, jag tyckte det såg ut som en snöhög. Fast snö är ju i och för sig vatten det med om än i frusen form :-)

Maten såg helt suverän ut!

Ha en fortsatt glad måndag! :-)

Ditte sa...

Ja, regnet eller snön kan man ju inte direkt påverka. Faller det så faller det. Men visst kan regn stundtals var bättre. Men inte direkt så glatt. Hur som, så gillade jag bilden av din vattenpöl och än mer den indiska maten. även de orange väggarna piggade upp. Mannen som satt där kanske också behövde lite uppiggande.
Och en glad måndag blev det både för er och oss. Vi lämnade igår ett snögloppigt Arlanda och tog oss till Alicante/Torrevieja. Ett bra val och beslut. Och vi är bra på att fatta snabba beslut. Strålande sol och +24 mötte oss. Skickar hem lite sol och värme.

nalta norrland sa...

Happy måndag och visst det hade kunnat vara värre ;-)

Geddfish ♥ sa...

Tack för regnpölen. Jag har sådana här också, lika glad över att det inte är snö. Jag kunde cykla bekymmerslös ikväll.

Du och din make är också livsnjutare, vill jag påstå. Vilken härlig mat som låg på en tallrik där! Mums!
Herrn, som drack vin och pillade på mobilen, han såg riktigt gemytlig ut. En riktig goding ;) om man får säga så.

Då har vi haft glada måndagar!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Här har vi snö och nog blir jag ganska avis på er med regn istället. Är nu oerhört trött på denna snörika vinter. Vill ha vår och tussilago i backen :D

KajsaLisa sa...

Nej idag var det inget vidare, hoppas på sol tills jag skall ut och kolla gator igen. Spanska alkoholvanor och svenska mobilvanor, ingen bra kombo, men fin bild.

Klimakteriehäxan sa...

Min måndag började jättetråkigt men blev betydligt gladare när posten kom! Himla gulligt av dig, tusen tack! Kuvertets innehåll dyker nog upp på bloggen så småningom ...

Anki sa...

Visst är det härligt att vi får regn och inte snö!
Maten ser fantastisk ut!

Svar: Känns helt OK att hjälpa till när man kan. Nu vet jag inte hur han mår idag, kanske känner han att det funkar, kanske ger han sig ... men som du skriver, är man egenföretagare så gör ekonomin sitt till - liksom att som åkare kan man bli av med en bra körning.
haha ... jodå jag har faktiskt visat prov på hembakat förr, men det tillhör inte vanligheterna :)
Tycker du har alldeles för höga tankar om mig BP! Jag är verkligen inte bättre än någon annan! Kanske lite bättre än medelsvensson på svamp, men ingenting annat!

Emma, Sol som sol? sa...

Det såg verkligen jättegott ut!

Vet du, i dag regnar det här med! Eller regnade, i alla fall. 0,8 mm så det var ju inte mycket att skryta över. Men efterlängtat, det är ju snustorrt överallt. Misstänker dock att det var en del sand i det där regnet, var liksom lite gult ljus ute.

Unknown sa...

Hej!

Mitt namn är Sanna och jag jobbar på en digital marknadsföringsbyrå. Jag undrar om du skulle vara intresserad av samarbete?

Hör isåfall gärna av dig till denna mail.

Ha det gott så länge! :)

Sanna

Carita Liljendahl sa...

Den där maten ser faktiskt mycket läcker ut. Var den starkt kryddad?
Vatten är inte fel så här års, men lite sol då och då skadar ju inte heller - nu har det varit gråväder rätt länge.

Monica sa...

Lite imponerad av parkeringen vid husväggen
måste jag erkänna att jag är.
Njursten eller grus är inte roligt att ha vet av egen
erfarenhet värre än att föda barn påstår en del människor.
Hoppas du blir bra och vilket flyt bara tre timmars
väntan det var inte illa.
Jacob fick vänta i 6 timmar med ett inklämt navelbråck
men sedan blev det fart på dom akutoperation mitt i natten.
Tragiskt med alla dessa mobiler förr träffade man vänner
över ett glas vin nu sitter alla med sina mobiler istället.
Ha det bra

Christian sa...

Alltså den där maten....det vattnas i munnen, var ett tag sen vi åt indiskt.
Livsnjutare?!? Alkis är ett annat alternativ.....

Husbilen-Ellen sa...

Visst fick matbilderna mig att bli glad - härliga färgklickar!

Eva Trillian sa...

Matbilder som gör mig hungrig :) Kanske är det dags för mellanmål :)