söndag 20 januari 2019

Skyltsöndag #193

Den här veckan har jag varit dummare än vanligt, vilket ju i sig är en konst;-) La ju redan upp två skyltar i tisdags respektive i fredags. Så istället för fem skyltar blir det bara tre idag. Får väl skylla mig själv. Hoppas ni gillar resten av veckans skyltskörd ändå. Enjoy!


Hi Fi Klubben i Täby Centrum verkar än så länge klara sig riktigt bra. Ja, jag främjar butiken med jämna mellanrum. Så jag tar åt mig ”äran” att den inte ha fått ge vika för internethandeln än. Skylten är bra och fyndig.


Loomis har ni väl hört talas om!? Det är ett värdetransportföretag som tar hand om kontanter från butikerna som fortfarande hanterar ”riktiga” pengar. Bilden är riktigt rolig tycker jag, trots att den såklart visar att färgpatroner detonerar när en eventuell rånare skulle försöka sig på att öppna värdekassetten med våld.


Veckans höjdare – Loomis bil. På samma ganska smutsiga bil satt den här skylten. Brast ut i skratt när jag såg den. Undrar vad dom menar. Klurar fortfarande på det faktiskt;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.



17 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Jag har sett det där med telefonnummer på företagsbilar förut. Tycker det är superbra. Jag har faktiskt kontaktat ett företag just för att deras anställde körde som en fullkomlig idiot varje morgon på Almungevägen. Skitreklam för företaget är det ju vilket den som sitter vid ratten inte fattar. När jag jobbade på ett golvläggarföretag med montörer ute i socken hade jag också den diskussionen med chefen, Han fattade så klart men montörerna? En del av dem saknade några IQ-poäng ibland. Eller vad nu enheten vid IQ kan tänkas heta.

Klimakteriehäxan sa...

Undrar hur många som gör som Emma, hör av sig alltså? Idag har jag i a f hittat MÅNGA skyltar ... fast sinsemellan väldigt likartade. Den där varningen för färgpatronen vet jag inte om jag hade begripit utan din förklaring, men så är jag ju inte mycket till rånare heller.

Geddfish ♥ sa...

Jo, jag funderade allt, varför du slösade med skyltar sådär till vardags ;)

Riktigt bra skyltar, tycker jag. Den allra sista med skitreklamen, var en nyhet, men användbar.

Susjos sa...

Anande att det var som Emma skrev, att man helt enkelt ringer företaget om de inte kör som man ska! Cool skyltning hos dej som vanligt! ;-)

KajsaLisa sa...

Meningen är väl att man skall ringa och klaga ifall dom kör vårdslöst. Till exempel ifall dom kör för fort så kan rånarna ringa och klaga på att dom blev ifrånåkta. :)

nalta norrland sa...

Här har Loomis slutat att hantera kontanter till affärer eller förhandling pågår, enligt företaget så är det inte tillräckligt med kontanter i omlopp... det knäppa är att förutom tömma serviceboxen så sköter Loomis hanteringen av pengar i bankomaten så yes de kommer varje dag men ska alltså inte längre hantera serviceboxen 🤔 Det är service eller 💩
Mm jag vet att jag hamnade utanför Skyltsöndag med min kommentar men detta beteende som vissa ”stora” rikstäckande företag har not glesbygd gör mig 🤬
Postnord har bestämt att det är okey att folk får hämta sin post 1 mil hemifrån... dessutom åläggs ansvaret att se till att postlådan inte plogas över, förstörs etc på postkunden som alltså bor 1 mil bort.
Översitteri 👎

Ditte sa...

Kul skyltar! Och nog så fyndiga. Men ett lite smakprov fick vi ju i veckan. Bra att sprida ut dem också. Tittade på sista skylten och instämmer helt där med KajsaLisa. Bra att vid rån kunna ringa och klaga.
Loomi värdetransportföretag har jag hört talas om men inte sett dem eller loggan. Klart rolig och innovativ.
Första skylten är också bra. Och fint att butiken finns kvar. Idag har ju många butiker en osäker tillvaro.

Mias Mix sa...

Ja den där sista skylten kan man ju fundera över. Man borde kanske ringa bara för att det kan bli lite kul :) Bra skyltat!

Åke sa...

Vet av erfarenhet att den kan bli dyrt att gå in på Hi-Fi Klubbens lokal... men vill man ha kvalité så. Loomis ja... det är väl bara en tidsfråga innan dom också slutar...

Paula sa...

Men har du inte ringt numret och kollat vad dom säger??? Att färgpatroner förstör sedlarna är ju gammalt som gatan. Däremot finns inga penningtransporter här i glesbygd längre, inte postutbäring heller. Läste igår om en gård som snart får åka 11 km för att hämta sin post i brevlådan! Vart är vi på väg? Bra att du håller en butik under armarna, coolt, så gör vi här med vår lilla närbutik. Annars får vi fyra mil till närmaste mjölkbutik!
Det är ju inte antal skyltar utan kvaliteten som avgör, bra jobbat

Geddfish ♥ sa...

Svar: ta videon till fullskärm, så ser du bättre. Jag står längst fram till vänster som nr 4 från kanten, alldeles bredvid tjejen i rullstol. Jag har en rosa byxklänning med svart bolero till, på mig.

nalta norrland sa...

Minus 29 å jag tänker nu sova... förhoppningsvis får jag till en bild på supermånen i morgon... om det går att se nån måne 🤔

Eva Trillian sa...

Snabb kommentar: viktig nyhet 😁 Senaste säsongen av Doctor Who ligger på SVT play 👍🏻

nalta norrland sa...

Minus 31, ingen måne... eller jag har inte varit ut.
Nu tar jag med Frost och återvänder till sängen :)

Jag fick tvinga Elin att dra på sig "täckbyxor" över jeansen som är trasiga på knäna... jag vägrar släppa ut henne genom dörren då det är minus 31 utan att hon är klädd... yes jag vet att hon antagligen icke är "klädd" under skoldagen men har jag skickat henne till skolan väl klädd så vet jag att hon inte behöver frysa... om hon inte vill ;-)

Ama de casa sa...

Ibland "slösar" man bort skyltar på fel dagar, men å andra sidan finns det ju många roliga skyltar kvar ändå till Skyltsöndagen :-D

Här i Spanien saknar jag den där sista skylten fast en lite annorlunda variant. "Hur parkerar jag?" borde finnas på dom flesta bilar här ;-)

Kul skyltning!

Monica sa...

Varför blanda in barnen i allt inte undra på att
det finns 10 åringar som måste äta lyckopiller, herre
gud låt dom leva och vara barn.
Samma här jag äter det som är bra för min sjukdom hur
skulle det se ut om jag åt 10 frukter om dagen, skulle
få 10 dubbla insulindosen.
Vem tar vad forskarna säger på allvar nu för tiden förutom
politiker, journalister och kultureliten :-)
Härligt med någon som kan hjälpa en med mobilen ska köpa ny
vet du vilken som är bäst för tanter:-)
Man har ju lite motoriska störningar efter kraschen inte så
farligt men nog för att man ska bli lite klumpig.
Helst fotar jag djur och natur, människor fotar jag bara i undantagsfall.
Vi fick rejält med snö och sedan frös det på och blev strävt
så det har gått riktigt bra att gå här ute i bushen.
Ha en bra vecka:-)

Christian Lehmann Gisler sa...

Blir lite nyfiken hur du gynnar HiFi klubben....