lördag 27 augusti 2016

Inget bloggväder

Klockan är nästan 21:00 och jag var väldigt nära en bloggskolkning till. Det är liksom inget bloggväder här i stor-Stockholm. Idag strålande sol och 24 grader, som kändes svalare på grund av blåsten. Igår 28 grader och vindstilla. Nej, inget bloggväder alls alltså. Bäst att jag skärpar mig inför morgondagen med Skyltsöndagen som ju är min egen utmaning;-) Å det är inte bara bloggen som har blivit lite eftersatt den här underbara sommaren. Ni skulle bara se hur det ser ut här i lägenheten. Ibland gäller det faktiskt att prioritera om ni förstår vad jag menar.

Bilderna som ni förhoppningsvis kommer att gilla är tagna igår vid anrika Norra Bantorget i Stockholm. Enjoy!


Fontänen vid Norra Bantorget är otroligt vacker. Här ser ni den med några "ufon" i förgrunden. Mina ufon föreställer sådana gasolvärmare som man sätter på när man fortfarande vill sitta ute när det blir kallare.


Här ser ni fontänen en gång till utan ufon men väl med lite röda hjärtan som jag inte vet hur dom kom dit. Men en hjärtlig hälsning till alla mina fina läsare är ju inte helt fel heller eller hur!!?


Det här paret satt på samma ställe som vi. Kunde inte låta bli att zooma in liiiite där. Kolla alla tatueringar! Åsså är det faktiskt inte så lätt att se vad som står på skärmen när solen glassar som den gjorde igår. Jag vet;-) Observera även den rosa drinken. Någon som vet vad den innehåller.

PS. Ingen fara. Jag kommer gå på en bloggpromenad alldeles strax. Ska bara sätta mig på balkongen en stund till och läsa slutet av en bok. Vilken tur att man är nattuggla:-) DS.

16 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilken fontän du har fotat, sådant ser vi inte mycket av här uppe.
Och så den tatuerade tjejen, så tufft, själv skulle jag aldrig ens våga...
Ser att du inte mera är inne hos mig, men jag har ju inte heller bloggat mycket i sommar i avsaknad av uppkoppling.

Hoppas att du/ni har det bara bra.

Kram Rantamor.

Comsi comsa sa...


Du och dina ufon, 🤗 men fint är det...
Det blåste som tusan idag, var ute för att fota skyltar men blåste hem igen. Hatar blåst!!!

Kram ❤

Geddfish ♥ sa...

I andra fontänbilden ser jag ju flera vattentyper som dansar runt ;) om man har fantasi.
Tjusiga och speciella bilder. Sådana där zoomade bilder gillar jag.
Jag håller med dig, i detta hittills underbara vädret, väljer jag allt annat än datorn. Mig vara mycket på balkongen också.

Så här sent har du nog aldrig fått en kommentar från mig! Men jag har ju varit på nyktert Gospel Night ;)
Sov gott, när tid så är.

Ditte sa...

Norra Bantorget är så fint nu! Vackra bilder av fontänen och än finare är den med röda hjärtan.
Minns när det här var ett busstorg och många bussar bla. till Solna, Sumpan, Vällingby, Bromma gick härifrån och med Rotundan i mitten. Lite halvsunkigt!
Och inte är det bloggväder dessa dagar...
Sitter också nu i sena kvällen på balkongen och njuter av den sköna sensommarvärmen.



Susjos sa...

Halloj där från ännu en nattuggla! Vilken läcker fontän vid Norra bantorget, vart är den, mitt i där , nära Clarion hotellet? Coolt att få med röda hjärtan sådär, det tackar vi allra ödmjukast för!
Jösses så många tatueringar de har...och drinken, en ljusrosa..vad kan det vara, vet faktiskt inte?
Hälsningar från en som numera är sugen att köra motorcykel efter kvällens fest!!!! Haha!!!

Susjos sa...

Sv: Haha...näe, jag skippar nog mc-körkortet! Trivs bra därbak som spätta istället! Blusen/toppen jag har på mej på festen är faktiskt mörkblå, men ser att den ser svart ut, och byxorna var kritvita...faktiskt efter kvällscyklingen hem också! Hihi...

KajsaLisa sa...

Kan bara konstatera att du lyckades mycket bättre idag med att balansera himlen i andra bilden än vad jag gjorde idag. Jag stod mitt på i Sveavägen och försökte få en blå himmel utan att gatan skulle bli kolsvart.
Sen börjar jag nästan tycka att man reagerar på att folk är otatuerade nuförtiden, alla gör det. Men jag tycker du fångade gaddningarna bra i bilden.

Ama de casa sa...

Ånej... Du får inte bloggskolka utan förvarning heller - bra att du skärpte till dig ;-)

Läcker fontän! Gillar din hjärtliga hälsning i bilden där :-)

Såna där ufon har vi här också, fast dom kommer nog inte fram än på några månader. :-)

Steve sa...

Du skulle köpt en uggla på surströmmingsfesten så hade ni varit två nattugglor på balkongen. Det är ju mycket trevligare med likasinnat sällskap.

Monica sa...

Som tur var blev det inte så varmt här
ute i bushen och värmepumpen går att
använda som AC;-)
Hoppas ingen av dom ångrar allt som
ritats på dom för då blir det problem.
Ha en skön söndag

Anita Malta sa...

Men det är ju helt otroligt vilket sommarväder det är därhemma, vet att jag skrivit det förr men det tillhör ju knappast det vanliga och ja, vem vill sitta inne och blogga när man kan vara ute och njuta, helt rätt !

Snygga fontänbilder och så himla läckert med hjärtarna som väl är lite av ufon de med ;-)

Ja, ibland tittar jag till lite extra och förundras över om det är snyggt för de måste de ju tycka själva men jag tycker inte att det är snyggt, inte ens läckert, bara för mycket när de har så många. Ser ofta unga tjejer och killar här på Malta med hela kroppen fylld av tatueringar, ja, kan ju inte se hela kroppen men det som syns, de flesta går ju rätt lättklädda här i sommarvärmen :-D
Rosa drinken vet jag inte alls vad det är, finns ju idag så många.

Annette sa...

Vilka otroligt snygga fontänbilder! Jag måste komma ihåg den platsen och hinna in till stan innan de stänger av vattnet för säsongen. Jag har ju ett tema "stänk" att klara av :) Sedan gillar ju jag dina mammarazzibilder väldigt mycket. Människor i vardagen, deras miner, vad de gör, sådant är både kul och intressant att titta på.

Apropå tatueringar är det tur att jag inte hakat på den trenden. Om jag hade gjort en sådan när jag var tonåring hade det blivit Lilla My eller något i den litet bitskare stilen. Nu känner jag mig mer som Muminmamman ;)

Per-Anders sa...

Blir onekligen avis på ert härliga väder ni haft i södra Sverige. Sambon har varit i Göteborg i helgen och där var det tydligen också varmt och skönt. Här i mellannorrland har det varit storm med omkullblåsta träd och innesittarväder. Inte så kul.

nalta norrland sa...

Ha ha tycker Du inte jag är duktig på att mobilblogga 😜 Utan dator gör jag så gott jag kan 😄

Unknown sa...

Älskar den där maskrosbollen,som du kanske förstår. Rosa drinken ser mumsig ut, attans va törstig jag blev
Kiki

Anni sa...

Det gäller ju att suga ut allt från den här underbara sommaren. Blogga kan vi göra om det regnar.
Men fontänen, ja den är jag också förälskad i. Kan man vara det i en fontän? ja, såklart att man kan!