tisdag 12 november 2013

En kram av en världsmästare



Det är nog inte varje dag att jag kan skryta med att ha fått en kram av (eller gett en till) en världsmästare. För att vara ärlig så har det nog aldrig hänt. Men denna gråa, trista, blåsiga och väldigt blöta tisdag i november skedde det.

Honolulu
Favo kollegan Yvonne och hennes 131 körsystrar från Rönninge Show Chorus grävde och vann nämligen guld i Barbershop VM i Honolulu på Hawaii i lördags. Kören vann en jordskredsseger med högsta poäng som någonsin delats ut under mästerskapets historia. Dessutom kammade de hem "Most Entertaining Chorus Award", "Celebrity Award" (kändisdomarepriset) samt publikpriset. Vinsten uppmärksammades till och med i Rapport och i Sveriges Radio. Det ni! Jag rekommenderar varmt att titta och lyssna på denna imponerande uppvisning här. De första fem minuterna är försnack och intervjuer med tillresta svenska supporters – ungefär som inför en fotbollslandskamp alltså. Prick 5:00 börjar showen. Å ni som gillar Schlagerfestivalen kommer att bli lyriska, jag lovar!



Sonny
Det känns suveränt att ha en världsmästare som arbetskamrat:-) Dessutom en kompis som tar med sig en ”Sonny” till mig som souvenir. Den söta orangea glasormen med de bedårande ögonen är knappt en centimeter hög och har redan intagit en fast och vakande position på min bildskärm på jobbet.

PS. Nej Yvonne reste inte med hula hula girlanderna som ni ser på bilden runt halva jordklotet. Dom fick hon av mig såklart;-) DS.




22 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Wow !!! Det här kan ju pigga upp vem som helst även den mest gråmulna eftermiddag. Vad roligt för tjejerna och vilken kick.
Guld i Barbershop VM i Honolulu på Hawaii. Imponerande !!
Ja du Beate, du rör dig i rätt kretsar du och lite avis är jag på din Sonny. ..men mest av allt över att du fick en kram av en världsmästare förstås ;-)

Du får en kram av mig också men bara i tanken. Varför..?? För att du är den du är, för att det alltid är en glädjekick att kika in hos dig, för att du delar med dig till oss andra och för att du smittar, iallafall mig, med din otoliga entusiasm.

Härligt färgglada bilder ovanpå allt också ;-)

Husbilen-Ellen sa...

Härligt med kramar, förstås även av världsmästare. Sonny är gullig, du kan väl inte vara annat än glad. Kram ELisabeth

Monica sa...

Ja jag såg det på tv vad kul för dom ETT STORT GRATTIS;-)
Vilken läcker orm, vill ha
Ha en skön kväll

KajsaLisa sa...

Typiskt, sånt här får man inte läsa om i media, men har en av idolkidsen brutit lillfingernageln, så Guuuud hur skall han eller hon fixa finalen på Fredag.
Men nu fick jag ju läsa om det hos dig i alla fall. Hälsa och gratta :)

Kicki sa...

Vad roligt!! Gulligt av dig att gratta med girlanger!:) Har svårt att föreställa mig hur stor/liten ormen är som bara är en centimeter hög...kan du inte lägga något intill så man förstår litenheten/storheten!?

En plats i solen sa...

Whooo vad kul att de vann! :)

Jag bloggade innan på en annan blogg, slutad ei januari och började igen på denna i september, kunde få tillbaka mina följare :) Så alla de är från många år, har bloggat sedan 2006 :)

llh sa...

Men vilket roligt och oväntat inlägg. Tänk att du kramat en champinjon. Grattis till er båda!!!
Den lilla ormen är så läcker att jag skulle kunna äta upp en - och då hatar jag ändå ormar.
Tack för att du finns Beate :)

Rantamor sa...

Inte för att jag känner din jobbarkompis ...men du kan väl gratta hon från Västertoppen också.
Och här har vi inga hula-hula ringar eller hula-hula girlanger, utan som du såg mig på fotot med en stor varm flytoverall...hahaha
Men va duktig dom var som kammade hem guldet.
Tolbra ju.

Och din orm var ju bara för söt.

Tjingelingen från Rantamor.

Freja sa...

Meeeen, jag kollade ju Rapport och såg inget! Nästa gång de ska tävla tycker jag att du och jag följer med och är hejaklack! Min dotter vill bli adopterad av min kompis som är med i kören...

Rantamor sa...

Oj då glömde tacka för det fina vädret du skickade upp till oss igår.
Tjingelingen.

Susjos sa...

Aha, va kul! Då måste jag förstås se inlägget! (schlagertokig som jag är!) Trodde först att du fått en kram av Zlatan, tihi!

"Sonny",borde man känna till honom? Söt är han i alla fall!

Hörni sa...

Men vad KUL! Stort grattis till dem! :D

Eva Trillian sa...

:) SÅ himla kul! Grattis till världsmästarkramen OCH grattis till dem!!
Gillar Sonny! Det ser ut att vara en mycket sympatisk kompis!

Ama de casa sa...

WOW! Vad kul och såååå välförtjänt! Jösses vad duktiga dom är!
:-)

Stare Ström sa...

Men så kul att de vann! Grattis till dem! Och vilken söt souvenir du fick!

Marit Johansson sa...

Så kul att dom vann, stort grattis till kören!!

Ama de casa sa...

sv: "Fladdermusen i skon"-incidenten skrämde mig så till den milda grad att jag inte kom mig för att fota. Det var Anders som tog bilden - tur det finns backuper till bloggerskan ;-)

Han sa sen att jag måste ha blivit tokrädd, eftersom jag inte kom på att jag var tvungen att fota till bloggen det första jag gjorde :-D

cat sa...

Vilken härligt talangfull kollega du har! Vad kul att deras vinst uppmärksammades så mycket :)
Ursöt liten glasorm. Jag blir alldeles betagen!

Tack för din tolkning av konsten hos mig. Nu ser jag helt klart den döda fisken :)

Olga T sa...

Vad kul!! Ska lyssna NU!

En plats i solen sa...

haha, nej ingen separation här inte, är singel så har ingen och separera från heller :)

Ja, när man ser vilket bry han får Svensson så är sjögran nog glad hon slapp en bil haha :) hon hade val inte behövt skatta lika mkt, hon har inte lika hög lön som svensson :)

Della sa...

Härligt med såna världsmästare.
Ha det så fint på din resa!

Mias Mix sa...

Nej en världsmästare träffar man ju inte varje dag precis! Vad roligt för dem! Jag minns hur stolt jag var när sonen tog första SM-guldet i innebandy. Skulle ringa till hans syster o rapportera eftersom hon inte kunde vara med och jag bara grät i telefonen :) Tre SM-guld har det blivit men något VM-guld lär det nog aldrig bli.
Vilken söt glasorm! Jag som inte kan se en orm utan att drömma mardrömmar men denna är ju bara för söt :)
Nu håller vi tummar och tår för Sverige ikväll!