onsdag 10 november 2010

Min dag som "moron"

Då jag nu officiellt är en moron - alltså dum eller en idiot om ni så vill - så bestämde jag mig för att leva upp till det också - fullt ut. Är man en "moron" så är man ju mentalt mellan 8-12 år. Alltså kan man smyga in via bakdörren på den knökfulla 73:an, plocka fram kameran och ta en dum bild, som jag tycker är ganska så cool ändå.

Dagens nytta som moron
Även som moron kan man ju faktiskt kräva kompensation för gårdagens förnedring. Man hoppas på att plågoanden har ett (mycket dåligt) samvete och ber honom att fixa följande:
- avstängning av Iphones egen stavningsfunktion. Herregud mitt namn är inte "Beastströssens" som denna moron envisas med att jag ska heta. Att varje gång klicka bort mobilens förslag tycker jag är tidsödande.
- Åtgång till alla adresser i företagets Outlook.
- Flytta ikonen "Kontakter" till någonstans där man kan ser den.

Dessa tre ändringar tog geniet ungefär 30 sekunder att åtgärda. Moronen var mycket nöjd och kommer att kräva fler insatser framöver - ersättning för sveda och värk så att säga.

Moroner kan vara mycket bestämda
Försöken att övertala moronen att ladda ner appen Roby the robot misslyckades. Däremot tyckte idioten att den är bedårande söt, eller vad tycker ni:-)))



Moronens egna bedrifter
- Nerladdning av msn till Iphonen vilket tog moronen avsevärt mera än 30 sekunder - uppenbarligen.
- Att hantera aluminiumpapper och skära sig i fingret på det (se bildbeviset till höger där det röda är idiotens blod) ligger helt i nivå med vad man kan begära av en 8-12-åring tycker jag.

PS. Självklart valde jag det svarta skalet till mobilen. DS

15 kommentarer:

anne sa...

Skitläcker bild från bussen du!!!!

Jag såg också till att göra mig av med förhandsvalet av ord... Maken förbjöd mig att messa honom på engelska för det blev HELT obegripligt....

Hörni sa...

Det kanske inte är så dumt att vara en moron ändå, om man får så bra hjälp av andra hela tiden.
Det verkar jättejobbigt att ha en iphone. Tack vare dig är jag ännu mer övertygad om att inte skaffa mig en.;)

Susanne sa...

Du verkar iaf ha himla skoj med din Ajfån ;)

Monica sa...

Fegt att välja det svarta tycker jag;-)läckert foto.
Ingen ifåne för mej inte, verkar jobbig avskyr allt vad stavningshjälp heter. Mailens hjälp vill göra Jacob till jackor och moa till mattor lite frustrerande faktiskt.

Jess sa...

Rolig bild från bussen!

Du kan kalla dig vad du vill MEN en moron är du verkligen inte!
Men jag skrattade gott åt inlägget! :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag har faktiskt lyckats att ta bort stavningen på min mobil helt själv, men fråga mig inte hur. Nu har jag någonting som låter varje gång jag rör en ikon, har inte lyckats få bort det men lyckas få dit det har jag tydligen. Hittar inte instruktionsboken.

Du fick även mig att skratta ikväll åt den bedårande roboten.

Jag har också fått blod ur fingret idag men då hanterade jag en kniv som jag inte skulle ha gjort på det sättet.

PS Angående historien så tänkte jag på min svägerska och hennes sambo som är stora Barcelonafan och inte var glad när Z kom till laget, han blir inte långvarig sade hon då. Nu när hon är nere på Teneriffa så ser de alla matcher på "deras" spanska fotbollsbar och har än så länge kunnat glädjas åt segrar. Det var synd att Tenerife inte höll sig kvar längre för då hade de kunnat se Barcelona på hemmaplan åtminstone en gång per säsong.

Blev ett lång PS men sådan är jag och det vet du ju. =)

Jane sa...

Bussbilden var verkligen tuff :)
Snacka om moron ... jag kan faktiskt ta bilder med min lilla enkla mobil, problemet är bara att de är kvar i mobilen - jag kan inte föra över dem till datorn *pinsamt*. Har ingen sladd/kabel/eller vad det nu heter och det finns inget minneskort heller! För att få bilden jag tagit till datorn måste jag messa den till nå´n jag känner som sedan mailar den till mig, ha ha. Föredrar alltså vanliga kameran ;))

Malla sa...

Gillar första bilden, sista bilden ser dock ut att göra lite ont!

Svorskan sa...

Jag håller med Anne, bilden är ju cool! Och de där tekniska sakerna är jag helt moron på också, mer moron är vad du är. :D

cat sa...

Tycker det var en cool bild från bussen. Jag är glad att jag inte är ombord dock, för jösses så fullknökat.

Hoppas du fick ett fint plåster på såret :)

Lysande ögonblick! sa...

haha. fina du.

och självklart lånade du bilden. :-)

Daniel sa...

Crazyt!

Ja tänk att vissa bara knapprar på manicken så e allt fixat. Medan vissa som jag knapprar 2timmar

Svorskan sa...

Sv: Helt rätt. Att somna om är lyxigt oavsett och nu har jag bestämt att jag SKALL upp när klockan ringer. Det betyder att jag måste vakna INNAN om jag skall kunna lyxa mig. ;)

Mrs Bettan sa...

Tuff bild, den får mej att tänka på gårdagskvällen då jag hamnade i samma situation. Gick in bakvägen i bussen och trängdes. Samtidigt tänkte jag på att detta slipper jag vara med om varje dag nu som skönt är. Hade nästan glömt bort hur det var att trängas.
Kram MrsBettan

Ellis sa...

Noooooo hur kunde du välja de svarta ? De så tråkigt och.. svart!?

Du är ingen Moron - du påminde mycket om mig i detta inlägg. VA VADÅ? ÄR JAG EN MORON?