tisdag 21 september 2010

Probably the best colleagues in the world


Visst har ni hört den här: “Probably the best beer in the world”. Idag undrar jag om jag inte kan skryta med att jag har de absolut bästa arbetskompisar i världen. Kolla här:
Har tillbringat dagen med att jobba hemifrån tack vare en förkylning som egentligen bara killar kan få/ha. Men varför ska jag sprida bacillerna bland mina arbetskamrater om jag nu har möjlighet att jobba på distans. Omtänksamt av mig, eller hur!!! Dessutom hade jag inte mycket till röst idag, vilket visserligen uppskattades av maken men inte är så lyckad vid eventuell irl kommunikation på jobbet.

Hyllning till mina arbetskompisar
Meddelade mina ”närmast sörjande” kollegor mitt beslut och när jag öppnade den privata mejlen imorse så var den full av ”krya-på-dig”-hälsningar. Kollegan Eva, som själv ligger hemma med feber och halsfluss hälsade. En kollega till. Arbetskompisen Yvonne kom med roliga ”fun mail” och den här (som jag kan rekommendera om ni vill ha ett gott skratt i regnrusket):

- Gå in på Google, klicka på Kartor, klicka på Vägbeskrivning, skriv in Tokyo (A) och New York (B) och när du fått fram vägbeskrivningen skrolla ner till punkt 21 och 35, lite fniss iaf.

IT-kompis 1 – Totte – undrade vart jag höll hus då jag inte var uppkopplad till msn. Detta undrade han kort efter att ha varit hos tandläkaren för nya fyllningar i två tänder. Då han – precis som jag - tycker att bedövning är för töntar och veklingar måste han ha vetat att han levde om man säger så med borr och allt – ändå brydde han sig:-).
It-kompis 2 – Radde - hjälpte en BP i nöd och såg till att hon kunde koppla upp sig till jobbmejlen (BPs skalle var (ännu) trögare en vanlig idag – men Radde är en gentleman och avstod från att påpeka detta).
You guys are best!!!

Bilden jag lägger upp har jag knyckt – igen. Oumbärliga tings foton illustrerar min dag perfekt.

23 kommentarer:

Jess sa...

Haha, fotot kan jag förstå att du behöver vara varm om huvudet och ipren för att döva det onda, men jag får inte riktigt i hop det med de två bakom Iprenasken... ;)
Krya på dig!!

Monica sa...

En sådan där vill jag ha och då menar jag inte lilla bilden hihi
Kul med kollegor som bryr sej, ja fenomenet varför mannen blir sjukare har ju många försökt lösa.
Tack för tummhållningen han är hemma nu vinglig men vid gott humör, några stygn blev det men dom går bort av sej själv på en 3-4veckor.
Ha en skön kväll;-);-)

Susanne sa...

hihihihi, det var en skojig bild. Krya på dig önskar en kollega som ej varit på arbetet idag....

Petra sa...

Tokälskar reklamen.

LissenTo sa...

Har sagt det förr, vilka toppen (arbets) kompisar du har. Så omtänksamma.

Blir lite otålig, ibland. Samtidigt som det är kul när det växer fram.

Har hämtat gammal fönsterruta, hos föräldrarna + köpt färg till väggarna i mitt sovrum.
Mera jobb, men lika bra nu när jag är på gång.

Krya på dej förresten. Kram

Olga T sa...

Bra kollegor är GULD värt!!!

Hörni sa...

Den där vägbeskrivningen är jättekul! Gulliga kompisar du har! Skulle tro att de är så underbara mot dig just bara för att DU är så underbar.:)

Susanne sa...

Sv: Grodan är redan överlämnad till min bästis C, så ingen av oss är förvirrad, glömska. Bild kommer senare på Cs öra, där grodan kommer att sitta.

anne sa...

Ugglan var då underbar!!! Hoppas du har en liten virkad mössa att håla dig varm med!

Malla sa...

AJdå, krya på dig!!
Verkligen fin bild :D

S o F sa...

Som jag sagt tidigare, jag är rätt avundsjuk på dig och dina "best colleagues in the world".

Behövde ni anställa fler, eller hur var det?

Ugglan med mössan är helt underbar. Tack!

Det röda paraplyet behövde inte användas idag på förmiddagspromenaden och på eftermiddagen har det faktiskt varit soligt.

Ha det riktigt gott!

Daniel sa...

hehe skoj!! Gulla dej frisk nu!!

Bajsugglan sa...

men å vilken söt uggla! bajsuggla minis bajs!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag älskar fotot även om det inte är du som tagit det.

Jag kan berätta att nu är jag tillgänglig för arbete, trots att min tjänst inte är slut förrän 30e, och du och dina arbetskamrater kan vara ett bra alternativ till de underbara jag har haft i några år. =)

Inget distansarbete på gång? Jag kan jobba med att sortera mappar i datorn, för visst blir det lätt oordning eller för god ordning ibland? =)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag glömde bort att du var sjuk och borde väl önska dig frisk och det gör jag, men så här tidigt på morgonen läser jag bara det positiva.

oumberligating sa...

Härligt inlägg och vilka fina bilder, undrar vad det är för klok person som hittat dessa på nätet?
Fattar inte att jag inte knökat in mig som följare till dig tidigare...gjorde det nu i allafall!
Ha en fin dag!
kram ifrån Peter!

Lysande ögonblick! sa...

Härligt med sådana arbetskamrater. :-)

Krya på dig fina du!!

Och den där ugglan, så så söt.

Lennart sa...

Söt liten uggla. Varken hinner eller orkar skriva mer, har alldeles för mycket att göra. Men jag tittar in här i alla fall så fort jag hinner.

cat sa...

Jag avundas dig dina fantastiska kollegor.
Urgullig bild.
Krya på dig!

Monica sa...

Pussen är framförd men falukorven får vara vet ej vad dom sövt honom med men det kommer inte en Chanel Nr 5 doft av fisarna i alla fall. Sitter med gasmask vid datorn, när ögonen gick i kors fick jag krypa till korset och sätta på mej den hihi
Telia får jag spunk på snart, dom bara snackar om att dom har 3 dagar på sej nu är det fyra + lördag söndag.

Ellis sa...

Skall kolla vägbeskrivningen efter jag bara kommenterat ! :D

Krya på dig Beate och vad snälla kollegor du har! Tur de. Underbart med en trivsam arbetsplats.

Men nu är jag dönyfiken på vägbeskrivningen så måste söka.

sv: Hahahaha ja men old ladies :D de ba blev så nu får du göra den awarden tycker jag

Svorskan sa...

Vad skönt att kunna jobba hemifrån. Krya på dig!

Marita sa...

Underbart med underbara arbetskolleger. Det gillar jag som bara har en så är det när man freelancar hemifrån.