lördag 26 juni 2010

Bilduppdraget: "Något blått"

Biluppdragets helgtema är "Något blått". För cirka en halvtimme sedan gick jag ut på balkongen för att hitta ett "stycke blå himmel" bland alla moln. Det lyckades jag med. Fem minuter senare brakade åskvädret loss och det kändes liksom inte så roligt längre. Men bonusbilden visar "något blått" däruppe.

Glenn Strömberg
Sedan slog det mig! Det är ju fotbolls-VM! Glenn Strömberg jobbar som SVTs bisittare och är turneringens behållning vad gäller matchanalyser tycker jag. Nu är det inte han som är blå, men när han signerade kokboken jag köpte för någon månad sedan gjorde han det definitivt med en blå penna. Något blått sådär i fotbollstider. Ganska fyndigt, eller hur;-)

Fler blå bidrag hittar ni här.

15 kommentarer:

LissenTo sa...

Glenn Strömbergs signatur vårdar du väl ömt. Fotbolls älskare som du är!

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg.
Kram Lissen

Får dom ligga i kylen såååååå länge?

Hörni sa...

Här är det faktiskt riktigt blått än så länge, och igår kväll var det underbart blått på hela himlen! Kul att du har Glenns signatur i blått.:)

Olga T sa...

Strålande Beate!!! Kunde inte blivit bättre!
SV: Jag testar mej fram med Nespresson och ska återkomma med mina erfarenheter. (Jag har också en knapp för stor kopp.)

S o F sa...

Snyggt BP!

Glenn är min kommentatorsidol och därför blir ju din bild i mina ögon perfekt. :)

Sooooliga ;) hälsningar!

anne sa...

Bra val av something blue!!!

Monica o Jacob sa...

Härligt med lite annorlunda blått,den boken vårdar du ömt förstår jag;-)
Här skiner solen nu,
ha det bra;-)

Photos by Storm sa...

Väldigt bra val, så kul med autograf och jag håller med dig om att han är bra. Säg inte att det är "din" åska som är på väg hit. Tropisk värme just nu/Lis

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Men Glenn Strömberg har ju varit hälften blå. Blåvitt och änglarna, vilken kombination av blått och din felläsning i ditt senare inlägg.

Här har det också åskat lite. Vad bra att jag tittade in hos dig och kom ihåg bildtemena. Bilduppdraget hinner jag med i morgon men Shannara måste jag försöka lägga upp under kvällen. Har helt glömt bort vilken veckodag det är idag.

Jag gillade ditt val av blått och vad är mer rätt än någonting som handlar om fotboll, indirekt i alla fall.

"Lillagul" sa...

Häftig/kul tolkning :)
Inte för att göra dig avis på något vis men här i Halmstad har solen lyst precis hela dagen !

Pialotta sa...

Härliga bilder båda.. men din signerade kokbok den gillar jag.. riktigt läckert på bild:)

http://ellisu.blogg.se sa...

Perfekt bidrag! :D

Cecilia Artista sa...

Visst var det fyndigt av dig att visa upp signaturen! Kreativt!

Jess sa...

Det var fyndigt och blått!

Anonym sa...

Här kommer mitt blåa inlägg:
http://mariannlostinline.wordpress.com/2010/06/27/bilduppdragetnagot-blatt-phototasksomething-blue/
Ha en fortsatt trevlig sommar!

Heidi sa...

Woow coolt!! Vi har oxå den kokboken, är det ok om vi byter o jag skriver Heidi i den istället..schyssta..hahaha!!