fredag 19 mars 2010

Exklusiv ”intervju” med Glenn Strömberg

Ni som är fotbollsintresserade vet vem Glenn Strömberg är. Ni som inte känner honom kan kolla här. Själv har jag alltid gillat honom: utmärkt 7:a på mittfältet i Svenska Landslaget, en outtröttlig kämpe, inga skandaler, en rakt igenom sympatisk person … och idag en suverän expertkommentator i SVT
Igår hade ICA Metro i Täby Centrum arrangerat ett ”Glenn-signatur-kokbok-jippo”. Kokboken heter ”Mitt Italien” och kostade 179 spänn. Hade betalat det tredubbla (minst) bara för att se Glenn IRL.
Så här gick det till:
- Hej, jag vill gärna ha din kokbok.
- Hejsan, kul, vem tänker du ge den till?
- Till mig själv faktiskt.

Glenn skrattar åt svaret.
- Vad heter du då?
- Beate.
- Inte Beata?
- Nej Beate, med ”e” på slutet.

Medan vi småpratade lite ”oss f. d. fotbollsspelare emellan” så att säga, skrev Glenn flitigt i boken. Mmmmhhh.
- Får jag ta ett kort på dig. Jag vill gärna lägga upp det på min blogg om jag får?
- Självklart!

Klick….
Glenn fortsätter att skriva.
Jag kollar bilden jag precis tagit.
- Du Glenn, får jag ta en bild till. En där du ler.
- Du Beate, jag satt faktiskt på en Tapas-bar i Barcelona klockan tre i natt.
- Ja, du kommenterade ju matchen Barcelona-Stuttgart, jag vet.
- Så du förstår att jag är lite trött, men jag hann i alla fall hit.
- Tackar för det, men kan du inte le åt Barcelonas seger då och Zlatans passning till 4:0. Täbys ICA måste ju vara en liten antiklimax då om man säger så.
- Nej inte alls, det är faktiskt riktigt roligt!


PS. Glenn är extremt väl "konserverad" (han är faktiskt 50 år gammal), snygg och långväxt. Behöver jag nämna hans blå ögon.... Han är helt naturlig, utan diva fasoner och väldigt personlig. Tänk att ”leka” Marie Lehmann i fem minuter… yeeessssssssss. "Baci" betyder pussar... om ni vill veta alltså;-) DS

15 kommentarer:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Hm, och jag som nämnde min bok igår. Häftigt och du är nog mer framåt än mig, lite försiktig och vet inte om jag vågat be honom le. Han kanske nu går in och söker och hittar igen din blogg och fastnar i dina kluriga och roliga texter. En ny och spännande läsare, förutom oss alla andra fantastiska. =)

Nu har jag den första boken med ganska mycket text om han liv och karriär, har inte läst den klart men den står här i bokhyllan.

Blåvitt har ju "alltid" varit mitt lag som jag skrev i går och det beror på att jag varit gift med en man som har rötterna i götet och vi vistades där ganska mycket samt att han också var en duktig fotbollsspelare fast på "lite" lägre nivå. Det sitter kvar än och det beror mycket på att jag tyckte (tycker) om Göteborg.

Fotbollen har varit en stor del av mitt liv tidigare men inte som spelare utan som "fotbollsfru" och fotbollsmorsa samt som aktiv genom att fixa och dona på matcher. Jag har till och med gått en domarkurs en gång i tiden. Men idag vet jag inte en vad som är fram och bak på bollen. =)

Du får berätta vid ett senare inlägg om boken. Är det bara recept eller har den mer innehåll?

Jag förstår att du är nöjd över din träff och lite avis är jag väl allt, trots att jag inte vågat lika mycket som du.

Gun sa...

Hahaha, vilken fantastisk intervju du fick med honom!:D Jag förtår att det var kul att träffa honom och få hans bok signerad med en massa pussar! :D

egoinasmamma.nu sa...

Jag försöker kommentera en gång till, har problem med att få den genom..

Han låter väldigt sympatisk, precis som du är! ;) Och jag håller med dig om att han håller sig otroligt bra.

LissenTo sa...

Du jag blir faktiskt lite avis,skulle också vilja se den grabben på nära håll. Be honom skriva något speciellt, till bara mej :-)...........................

ska fråga dottern om jag får visa bilder. Natti natti

Ellis sa...

NEJ USCHA FÖR SNUS I KÄFTAR, hatar snus o cigg. Men kul att han var trevlig och du fick dig ett inlägg! :D

sv: klart jag vågar fota, jag skäms inte för något hahaha.

Baciiiiiiiiiiii

Malin B sa...

Vilken härlig intervjuv!!!
Undrar jag om det inte var denna kille som RYMDE när han fick se mig. Eller om det var Hysén? Jag hade ju siktet inställt på Svennis och krävde en bild på oss tillsammans. ;) Han såg MYCKET förvånad ut för att inte tala om folk omkring. Såklart man måste ta chansen när den bjuds så man inte går och grämer sig sedan.

Ellis sa...

Men jag och du skall ju inte pussas så de gör ingenting att du röker, och du har hel rätt om snuset, så grooooooooooose.

anne sa...

Jag kan ju inte påstå att jag minns vad han gjorde och åstadkom, hade nollkoll på fotboll då det begav sig.

Och vaddå "välbevarad, han är faktiskt 50"! Vad är väl det för ålder att snacka om? Han är i sina bästa år! Fast det är klart, karlar slits på ett annat sätt...

PS. Vi har inget vatten. Igen.

Olga T sa...

Bra gjort!
Tänk om du bett honom spott ut snuset och sedan le....Tur att du inte gjorde det men då hade han varit ännu snyggare.
Fick han blogadressen?

Olga T sa...

Oj, nu gick det fort.
Spotta ut snuset skulle det varit och bloggadressen om vi skriver svenska.

Bajsugglan sa...

Det du! En liten överraskningsintervju och signerad bok, inte illa!

S o F sa...

Fy sjutton vad avundsjuk jag är just nu!! ;)

Glenn IRL - Wow.

Genom den bild man får i media så tycker jag han verkar så sympatisk och det verkar ju stämma med din bild från verkligheten också.

Att han sen är en SUPERkommentator gör inte saken sämre.

Lyckliga du! :)

Soliga hälsningar!

Britt sa...

Jag vill också träffa Glenn. Jag vill också sitta på en taapasbar i Barcelona...

Anders W sa...

Kul! Lite sådana intevjuer kan du väl leverara på jobbet också!

Nilla sa...

Men vad härligt! Vilken fin intervju, du låter som en trevlig och bra intervjuare att prata med!