måndag 22 februari 2010

08-Antarktis i bilder

Nu när jag har fått en ny header och en "bredare" blogg skapade av duktiga Joakim Forsberg tänkte jag att visa er min dag i bildform. Bilder säger ju som bekant mera än 1 000 ord;-)

Prinsessan och prinsen
Vid 23,8 minusgrader kan man inte få nog av varma tankar. Därför lägger jag upp den varmaste, sötaste och mjukaste bilden jag kan tänka mig just nu: Prinsessan Veronika med sin ”Prince”. Pappa Radde tog många fina bilder av ”paret” men jag valde den som fick mig att smälta mest i kylan. Hoppas fotot har samma effekt på er.

På väg till jobbet
Alla pendlande stor-Stockholmare gnäller på SL just nu. Det gör inte jag, inte alls. Jag menar när bussen vid hållplatsen intill motorvägen kanade av vägen gick chauffören själv ut med en skyffel och försökte få loss den. Samtidigt agerade han trafikpolis och dirigerade alla bussar bort från den isiga hållplatsen. Killen tog sitt ansvar helt enkelt och lät oss väntande, huttrande själar frysa ihjäl vid hållplatsen.

På jobbet
Kollegan Janne cyklade till jobbet idag... också. Nej han är inte lagd åt m/s hållet. Han är bara lite "onormal". Sex lager kläder och allt "bråte" som ni ser på bilden gjorde att han - svettades. Mmmmmhhhh, borde kanske cykla jag med då jag inte vet hur det känns att svettas längre.



Under dagen
Ja vi noll-åttor kunde njuta av sol och blå himmel hela dagen - vid cirka 23 minusgrader. Då gjorde det inte så mycket att jag fick vänta på 73:an 25 minuter på morgonen och 45 minuter på kvällen. En dubbeluppsättning långkallingar och handskar/vantar räckte långt ...NOT.



PS. Om ni är sugna på fler bilder på prinsessan och hennes Prince, säg till:-) DS

17 kommentarer:

Olga T sa...

Dubbla långkalsonger var ju fiffigt!
Hur många långkalsonger hade Janne? Janne skulle kunna bo i Falkenberg, här cyklar alla oavsett årstid, ja nästan, jag skulle inte cykla i -23!

Jess sa...

Bilden på prinsessan och Prins är helt underbar! Den värmer gott!
Cykla i 23 minusgrader??? Han är inte klok! Fast å andra sidan höll han ju värmen! :)
Du skickade väl in dagens ros till SL? :)

Jess sa...

Glämde säga att jag verkligen gillar din nya header!! Samma coola fast ändå med lite ny design!! Me like!

anne sa...

Dubbellagret räckte inte? Hmmm...Termobyxor på det?

Klart vi vill se fler prinsessbilder! :)

LissenTo sa...

Får börja med att säga att header ser snygg ut. Gillar budskapet och du brukar få mej att le :-)!
Söt bild på prinsessan och prinsen!

Här -20 i morse.
Håller med skicka in dagens ros till chauffören

Anonym sa...

På den tiden jag jobbade så cyklade jag alltid (=alla dagar året runt). Men det det var inte i Stockholm det. Lite åt fakirhållet är det nog.
/red-Olle
(Åsså har datorn tappat bort Google-konto-kakan igen)

Ellis sa...

GUD VILKEN BEDÅRANDE BILD!!!! <3

Vi hade också -23 här - bor knappt 20 min med tåg ifrån självaste stan, tar mindre med bil :) vi säger såhär - jag tar pendeln till sthlm, de är några stationer ifrån älvsjö - DOCK inte slöddertälje :) Hajjar du? :)

Alle vi danse massor idag vid busstationen då bussfan var 15 min sen! Såg lite kul ut, men vi kände ju inte av fossingarna!

sv: Ja klart du får gilla Isac, jag har riktig förkärlek till Cazzie just för att jag verkligen tagit hand om henne sen födseln, är hennes andra mamma, Isac har jag med tagit hand om under hela födseln, men de band jag fick med cazandra är annorlunda.. Tänker blogga om det en dag :)

Haha du känns lite som om du skulle stoppa tillbaka ungen i magen på dig när du fått veta att de var en tjej och skrika: JAG VILL INTE HA EN ROSA UNGE, GE MIG EN POJKE ISTÄLLET! Hahaha :D

sv2: Jag grät faktiskt inte av kylan, men jag kände hur de stelna I näsan när jag andades in, hahaha!!

sv3: Blottat!? Hurdå?

Ellis sa...

sv: Haha jag trodde jag gjort bort mig i mina svar! :O

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Din nya header är läcker och ger tankar, är nog meningen också.

Jag var inte riktigt närvarande när jag först läste -23,8 men nu ser jag kylan. Tur att du har fått de varma underbara bilderna att värma dig med. Här är det inte mer än -20,8 just nu men som vanligt är väderprognosen ca -25 imorgon. Skönt att smälta med lite varma bilder.

Jag gillar din busschaufför. Lite får man tåla med en sådan ansvarsfull gentleman.

Cykla på vintern? Skulle aldrig ens komma på tanken och varje dag när jag promenerar till jobbet så funderar jag över cyklisterna på vintern. Visst det kanske går lite snabbare till jobbet, men ...

Med byxor, jacka och mössa hade du kanske inte frusit. =)

Själv har jag suttit med spikmattan i min mysfåtölj och haft varma KALLA och övriga KALLA gänget framför mig på TV:n. Att KALLA kan värma en så under kalla dagar är underbart.

Du har kanske problem med att ta hennes namn över dina läppar just nu. =)

Hoppas att det ser bättre ut för er imorgon det lär det inte gör för oss, inte enligt väderkartan i alla fall.

Ps. Självklart vill vi se fler bilder av prinsessan och hennes prince, trots att jag inte är intresserad av vad som händer inom monarkin.

Ellis sa...

Jag ger ej bort mig, utan GÖR BORT mig i mina svar haha.

Ha de så kul i duschen ;)

Britt sa...

Vi som har haft vinter i några månader nu är van vid kylan...jo man vänjer sig. Jag var ute med barnen i över en timme på förskolan med bara mjukisbyxa och en termobyxa på underkroppen. Annars har jag bara mjukisbyxa på mig när det är kring -20 grader till och från jobbet. Däremot har jag alltid varma vinterskor, mössa och varma vantar. Det klara man sig långt på...och ja jag hade en vinterjacka på över kroppen.

Gun sa...

Hahahaha! Det blir nog varmare snart ska du se.:D
Jag förstår verkligen att det är jobbigt när man måste vänta i kylan på en buss som inte kommer. Det har jag själv gjort många gånger. Numera har jag täckbrallor, curlingkängor, mössa och dunjacka på mig när jag går ut. Står inte ut med att frysa.

Lilla prinsessan är så söt! Självklart vill jag se mer av henne:)

Ellis sa...

Jag HATAR att bada, de bara dusch som gäller för mig.

Sov gott! :D <3

Malin B sa...

Söta prinsessbilder är precis vad som behövs i dagens snöyra!
I går hade jag termobyxor till jobbet. Brr! På kvällen när jag var ute med vovven var det riktigt varmt, minus 7. Skillnad på 20 grader mot morgonen, inte undra på att det kändes som vårvärme!

Din nya layout är så snygg så! =)
Glömde säga det i går.

Daniel sa...

Man ska ha tredubbla långkaslonger!

egoinasmamma.nu sa...

Vad fin din blogg har blivit och vilken underbar bild prinsessan och nalle!! :D Härligt!

Shannara sa...

Så mysigt det såg ut med nallen å sessan...