torsdag 13 augusti 2009

"Grab toe side backside 720"

Östra Station vid klockan 17:00: T-banan hade drabbats av signalfel eller blixtnedslag, har ingen aning. 20 minuters väntan var det i alla fall. När tåget äntligen kom stod jag som en sardin (med två stora, tunga kassar och ett droppande paraply) inklämd mellan en
- illaluktande herre
- några mobilchattrande tjejer
- två unga grabbar, som jag gissade skulle gå av i Danderyd.

Skate-, snow- eller wakeboard
Killarna pratade "vanliga meningar" fast i termer som jag aldrig hört förut, typ
- grab toe side backside 720, 960
- inverted 540
- sidegrab
- vi knockar off honom
- corkscrew (och då menade killarna säkert inte det jag använder den till)
- med mera.
Nu är frågan om det handlar om skate-, snow- eller wakeboard. Google-sökningen lämnade inget entydigt svar. Gud vad man lär sig utan att veta vad det är.
Mycket riktigt gick grabbarna av vid Danderyds sjukhus. För att komma ut ropade dom glatt:

- Företräde, två kändisar ska av.

Tror det eller ej, men sardinerna lämnade plats utan att morra. Snyggt jobbat killar. Ska komma ihåg den meningen! Här lärde jag mig något använtbart och nyttigt ;-)

PS. Bilden jag lägger upp har uppenbarligen ingenting med inlägget att göra. Fick den av Frank, en kompis i Australien. Man blir liksom aldrig för gammal för att leka med Lego, eler hur?! Tycker den är lite fräck och rolig :-) DS

12 kommentarer:

Joakim. sa...

sv: TACK så jättemycket, den tog sin tid att få klar :)

anne sa...

Wow! Kan man göra sådant av lego!?! Vi har precis plockat undan tre stora backar för barnen är färdiga med dem...

Sv. Jo, det är den där mentala närheten, eller distansen. Personer man gillar, ja, du vet: man vill inte bada med alla...

120 cm är väl litet mer än "normen"..?

anne sa...

Ja, definitivt MER än 60 cm från ansiktet! Sidledes är jag nog ganska tolerant, men ogillar att "vända ryggen" till, sitter endast om inget val finns med ryggen mot en dörröppning.

Olga T sa...

Vad kan de ha pratat om?? Mina söner för sådana där helt oförståeliga samtal så och då och då handlar det om olika datorspel. Totalt helt obegripligt och många specialuttryck.
Lit kul att lyssna faktiskt när man är helt nollad!

Olga T sa...

Oj! Så ska bort. Då och då ska det stå. :)

Jess sa...

Haha, har aldrig tänkt att man kan bygga så med lego!

Jess sa...

sv: Ska försöka dokumentera i Athen när jag åker dit, tyvärr är det inte förrän i oktober vi ska dit. Den här veckan bär det av till Stockholm! Ha det bra!

Daniel sa...

Vad cooolt!

Älskar fortfarande lego, men det där skulle jag aldrig lyckas med!

Johan sa...

Man blir *aldrig* för gammal för LEGO.

Det är en bevisad omöjlighet. :)

Ulrica sa...

Bilden är grym, hehehe... tur att det finns lego för vuxna;)

Och tack för att du delade med dig av tipset. Är det trång på t-banan när man ska av vet jag precis vad jag ska ropa.... undra om det fungerar bara:)

Lissen sa...

Vad man kan lära sig i trängsel,l!?

Anonym sa...

I am not able to see this web site properly
on my telephone :(

Here is my homepage - having trouble getting pregnant at 40