måndag 22 juni 2009

Och vinnaren är... Elliott

Namntävlingen om den här krabaten är avgjord: Från och med nu är det Eliott som vandrar runt i natten. Det vinnande förslaget lämnades in av Nettan! Stort grattis!!! (Ett litet pris "som du kan bygga vidare på" skickas med posten imorgon)

Fem sekunder
Leine valde bland totalt 12 namn och det tog henne inte mera än fem sekunder att bestämma sig: det blev Elliott, trots att hennes chef Annika försökte få henne på andra tankar genom att förelå Redit, MrsBettans kandidat. Nej, Leine var bergssäker.

Klockrent
Måste säga att Elliott kändes klockrent för mig med trots att jag sneglade lite på Sprout (Anne) och Noomi (Ulrica) också.

Totte
Skrattade gott (och högt) när fler av er föreslog "Totte". Till er vill jag bara säga att Totte har inga likelser med Elliott, inga alls. Har tittat på båda (ofta och noggrannt) och de har inte ens ögonfärgen gemensamt. Tror dock att IT-kollegan kände sig ganska så smickrad ;-)

PS. Elliotts "pappa" tillika med konstnären Simon kommer på onsdag till mitt jobb och hänger upp ytterligare tavlor. På hans blogg valde han också Elliott som favorit, tvåa Grodden (ännu en Anna:re ;-). Succé med andra ord. Yessssss! DS

13 kommentarer:

Malin B sa...

Ingen likhet, Totte och Elliott VANDRAR!!!
Alltid spännande med tävlingar och se hur resultatet blir.

Nettan sa...

Jippi !
Va roligt !
Men han ser ju ut som en liten Elliott !!!!!

Kul att ni tyckte om det !

kramiz

anne sa...

Se där, se där, jag tar mig upp i namnförslagstävlingsvärlden! :)

Jess sa...

Stort grattis till vinnaren!!!

S o F sa...

Men...Elliot, det var väl himla gulligt. Perfekt!

Grattis Nettan!

Maria sa...

Tittar in och säger hej och natti natti :-)

Kram kram !

Jess sa...

sv: Jag tror inte du blir besviken. Visst var det mycket som inte fanns med i filmen men på det stora hela hade de fått med det viktiga och Noomi Rapace gör en perfekt Lisbeth Salander!

Lissen sa...

Grattis till vinnaren, Elliot låter ursött! Oh ska han hänga tavlor hos er igen. Skulle velat titta nära på dom!

Mrs Bettan sa...

Grattis till Nettan. Kul att hon vann.
Kramis MrsBettan

Ulrica sa...

Han passar som Elliott också :) Tavlorna är underbara fortsätt visa dem här på din blogg.

Lena sa...

Elliott, var ett fint namn på figuren :D

Hoppas du har det lika varmt och skönt som vi har det där jag bor. Nu har jag längtat så efter värmen och tänk den kom, härligt!

Anonym sa...

Snygg skorpion...det är så jag känner mig när jag cycklar...dödligt...less...avskyr motion!

anne sa...

Visst ska jag till Oslo! :)