söndag 21 juni 2026

Veckans skylt och veckans foto #69.

På bilden syns den spanska 18-åringen Lamine Yamal. Han gjorde Spaniens första mål  mot Saudiarabien ikväll.



Vilken enastående midsommarhelg vi har haft här i Täbyland. Några få droppar igår kväll var allt som kanske störde grillningen, men jag tror inte det. Det passade utmärkt med en solig midsommarfredag, -lördag- och söndag, då alla matcher som visades från USA även dom visade idel solsken. Så skönt!

McDonalds
Kan såklart inte låta bli att lägga upp en fräck skylt som jag sett hur mycket reklam för som helst de senaste veckorna, inte minst hos min lokala McDonalds. Lamine Yamal och Thierry Henry är två av huvudprofilerna i McDonald's stora globala kampanj inför fotbolls-VM. De frontar reklamsamarbetet tillsammans med andra fotbollslegendarer som David Beckham, Thierry Henry, Son Heung-min, Christian Pulisic, Alphonso Davies, Santiago Gimenez och Ronaldinho.

Är jag sugen?
Kampanjen, som lanserades den 4 juni, erbjuder en exklusiv "FIFA World Cup 26 Meal" och nio unika samlarmuggar med ovan profiler. Måste säga att jag gillade tv-reklamen:-) Frågan är om jag är sugen på en mugg och vem vill jag ha på den;-)

Världens ballaste himmel
Det är inte ofta att man ser kondensstrimmor på himlen som ser ut som tänder. Men det lyckades jag uppenbarligen med. Helt klart veckans foto;-)

Det är Åke som håller i Veckans foto.

Christian har uppfunnit ”Skyltsöndag – trots allt”.

3 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ja vilken midsommarhelg det blev, vi kunde ju ha hoppat över gårdagens åska och slagregn- men jag är tacksam att jag slapp haglet stora som golfbollar som vräkte ner någon mil här ifrån och som slog sönder både altantak och fönsterrutor.
Du får nig inte välja mugg, utan blir nog bara tilldelad en skulle jag tro. Njut av den ljumma kvällen!

Susjos sa...

Visst har vi haft ett fantastiskt väder under midsommarhelgen, vi fick lite regn igår kväll, men det var inte mycket.
En mugg med snygga David Beckham tar jag gärna emot ;-)
Åkte förbi dina hus idag på vår väg hem från landet, vinkade lite till dej ;-)
Undrar om det blir oavgjort i Belgien-Iran matchen som pågår nu?!
Ha det gott!
Kram!

Ditte sa...

Visst blev det en fantastisk midsommar. Så även på Gotland och förstår att stora delar inkl. Täby hade det så. Har noterat McDonalds skylt har sett mycket reklam från företaget. Och kul med Yamal och Och Henry som frontfigurer. Kul även att andra fotbollslegender är med i kampanjen. Även jag gillade tv-reklamen , men en mugg...Nja.
Bilden på himlen har du verkligen fått till- Bra där!
Ja, Yamal är ju "outstanding". Så roligt för denne kille. Och kul med målet.
Nyss hemkommen från Gotland och det är Belgien-Iran och ännu 0-0.