tisdag 2 juni 2026

"Just nu" med dagens bildskörd


Den här bilden är jag mäkta stolt över. Hörde ambulanshelikoptern hovra över E18, cirka en kilometer bort. Såg den irl men inte på kamerans display, där solen "speglade sig" i. Därför tog jag bara ett enda foto. Varför slösa tid på nåt som ändå inte blir bra. Ja, ni ser ju själva. Där hade jag en himla tur.

Just nu läser jag ”I cirkelns mitt” skriven av Arne Dahl. Älskar denna välskrivna bok som är första delen i Arne Dahls nya kriminalserie om Novagruppen och dess chef Eva Nyman. Rekommenderas!

Just nu lyssnar jag på barnen och deras föräldrar. Det är hämtningsdags på förskolan som ligger i grannhuset.

Just nu tittar jag på sista veckan av Robinson. Jag har kollat de flesta avsnitten faktiskt, och tycker att det är många deltagare som borde skämmas över sitt uppträdande. Skryter man med att man har tre småbarn som följer sin pappas resa borde man akta sig för både F-ordet, andra svordomar och fingret.

Just nu njuter jag av varje solstråle jag kan få samt temperaturer runt 20 grader.

Just nu oroar jag mig en aning över hur det kommer att gå för det svenska fotbollslandslaget under VM. Detta efter gårdagens bedrövliga insats mot Norge. Konstigt nog uteblev Graham Potter effekten helt och hållet. Kan bara hoppas att trollstaven à la Harry Potter kommer fram igen den 15 juni när Sverige möter Tunisien i sin första gruppspelsmatch i VM.

Temat ”Just nu” som är tänkt att göras i början på varje månad har jag hittat hos Klimakteriehäxan. Häng gärna på!

Nästan som i en sagoträdgård. De olika gröntonerna är så vackra. Kul också att se paret inspektera kryddorna i tårtbitarna.

Boken jag läser just nu.

Från min balkong såg det ut som en hund låg där på gräsmattan. När jag förstorade upp bilden såg jag att det var en gren - hahaha:-)


12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag fotade en helikopter igår som stod och hovrade i säkert 4min strax utanför jobbet, men min bild blev inte alls bra, gissar att "min" helikopter väntade på att få landa på sjukhuset. Just nu hade jag helt glömt bort, får ta tag i det. Förstår om du trodde att det var en hund som låg där. Här har regnat till och från sen 11-tiden, men även i lyckades jag ta mig torrskodd fram på cykeln.

Carita Liljendahl sa...

Vilken fantastisk bild du fick av helikoptern! De far ju fort förbi.

byblixtra sa...

Det blev en bra bild och dessutom är helikoptern limegrön. :-)
Växtligheten i tårtbitarna börjar ta sig.
Hihihi...grenen spelade dig ett spratt men nog liknar det en hund i gräset. :-)

Susjos sa...

Verkligen en snygg bild på "firma-helikoptern", fast vi på NKS har "fått" en egen helikopter som är blå!
Jus ja "just nu"-det vill jag ju svara på, det får bli ett inlägg i morgon!
Ja, Robinson ja, lite lustiga karaktärer är med i denna säsong, det måste man säga!
Tack för tipset om Arne Dahl, tror inte jag läst någon bok av honom?
Vi håller tummarna för fotbollslandslaget!
KRAM!

Klimakteriehäxan sa...

Min "Just nu" är på g!
Juste bild på helikoptern! Inser att jag inte läst Arne Dahl på jättelänge.
Potter-effekten ... ja man kan ju alltid hoppas ... missa inte mitt stekheta tv-tips!!!

Hanneles boktips sa...

Härligt att du njuter av solstrålar, men sommaren inte slut om 99 dagar… då börjar den bästa tiden :)

PROFESSOR DEUTSCH sa...

Grattis till "helikopeter-bilden", bra jobbat... själv får jag alltid en tung känsla i magen av allt vad ambulanser, sjukhus å sånt heter...
Angående fotbollen... visst tror å litar man på GP, men visst är det konstigt att man inte försöker spela ihop ett lag så här nära VM utan blandar å ger utan rim å reson...
hursomhelst tror jag inte på Sverige ja inte Tyskland heller för den delen, blir nog en överraskning i år, kanske nåt lag lag som pallar värmen bäst...
Må så gott <3

Gunnel sa...

Vilken kanonfotograf du är! Skrattade gott åt din "trädhund". Vi ser tydligen lika bra...eller dåligt. Ha det gott.

Annika sa...

Du fick en toppenbild på ett enda försök. Grattis till den!
Fast med lite god vilja ser det ju ut som en hund, haha. Alltså verkligen.

En vanlig man sa...

Skulle njuta av lite ladslagsfotboll... vad hände?!
Bra bild på helikoptern.

Hannas krypin sa...

Tycker att bilden blev bra ändå. Ja vi får se hur det går för Sverige. Håller tummarna att de ändå ska blixtra till på allvar när de "måste" på ett annat sätt.

Ditte sa...

KUl med temat "just nu".
Du fick verkligen till en toppenbild på helikoptern. Tur eller skicklighet? Jag tror på det senare, Boken i "Cirkelns mitt" har jag läst. Så bra! Robinson har jag sett en gång när serien var ny. Förstår inte vitsen...
Ja, solen! vIsst njuter jag av den. Men i skuggan. Går bra det också-
Ja, grattis Norge, säjer jag som halvnorsk. Sverige får nog sätta lite fart på bollen-