måndag 4 januari 2010

Sysselsättningsproblem 2: "Jakten på en nyckel"


Min köldskadade hjärna har fått (ytterligare) ett (sysselsättnings-)problem på halsen: Jag måste hitta en nyckel som ser ut som på lilla bilden i högarna som ni ser på det stora fotot.
Ser ni den? Nej, inte jag heller.

PS. Är helt slut efter detta mentalt oerhört krävande letande som uppenbarligen fordrar en högre tankeverksamhet än den min hjärna kan uppbringa i kylan. Bara en veckas semester kvar. Har alltså fyra arbetsdagar på mig att beställa en ny nyckel som (endast) kostar 350 kronor. Väl investerade pengar;-). Tack för att ni finns HSB! DS

9 kommentarer:

Jess sa...

Min första fråga är: Använder ni alla dessa nycklar? Passar de någonstans? :)
Skönt med en veckas semester till, själv börjar jag jobba på torsdag, så några dagar kvar har jag. :)
Hoppas nyckeln dyker upp så du slipper punga ut med 350 kr!

Ellis sa...

Haha håller med Jess - vad gör du med alla nycklar??

sv: Åh deT var en helvete till natt inatt, hostade så lungorna skrek, jag somnade nog 05 med en hög kuddar under huvudet. Inte varit såhär sjuk på LÄNGE!

Ellis sa...

Haha nää har inga planer på att haka på hans USA planer, det är hans dröm, min är verkligen inte det. :D

Haha dags o rensa nycklar seg jag?

Jag älskar också det där med fet "fetglömma" låter elakt men ändå inte haha.

Petra sa...

Hatar nyklar! Jag längtar till det nyckefria samhället. Visst borde det komma snart?

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Hi, hi jag har några exakt likadana nycklar i min ägo, nåja exakt och exakt för det är inte jag som har gömt undan dem för dig. Däremot känner jag igen den där nyckelgröten, har sett den i en låda i närheten.

Lite lustigt det där med nycklar eftersom jag och en väninna pratade om försvunna nycklar idag och en speciellt obehaglig händelse som jag var med om för några år sedan.

Hoppas att du hittar nyckeln någon gång, inte så kul med försvunna sådana.

Gun sa...

Hahaaha! Stackars din köldskadade hjärna! Hoppas du hittar nyckeln i tid. Skönt att du är ledig ett tag till då.

Sv: Du gör såklart bara utmaningen om du har lust. Det skulle inte falla mig in att ta illa upp om du struntar i den. Tyckte bara det passade så bra att ge den till dig, eftersom du berättade för mig igår att jag fått den av Ellis, och att du dessutom klagade ppå sysselsättningsproblem, hahaha!;D

Em sa...

Skicka alltihopa till mig så kollar jag.., men portot är kanske lika dyrt. :D

Olga T sa...

Nycklar letar jag alltid efter men tack och lov har jag inte sådär många!

S o F sa...

Va, har du kanat ut med gransidor!!? Nu blev jag riktigt impad. Tänk att du är/har varit så modig.

Men som jag minns de där stunderna med mina bröder, så verkade de inte det minsta rädda när de utförde sina bravader. Fast någon slags kick är ju klart att det var iom höjden på träden. Å, risken fanns ju att man kunde tappa taget och skada sig. ;)

Kul att du tittade in och berättade. Ha det!