måndag 17 november 2008

En konst(ig) blandning

Det är roligt att ha kollegor som vet precis vad som intresserar mig. Olle är en sådan. Han hade visst fastnat framför datorn igår kväll och kommit över några riktiga godbitar i form av hemsidor som han mejlade till mig.

Mycket som är gammalt är vackert
Gamla industrilokaler, bostäder och gruvmiljör är några av de övergivna platser som en kille som heter Leif Söderlund har sammanställt på sin hemsida. Själv tycker jag att bilderna är otroligt vackra i sina miljöer. Hans sajt är hur snygg som helst. Leter ni efter något vackert eller vill ha lite varm inspiration i kylan, kolla här. Vågar inte "knycka" någon av hans bilder då han har lagt upp en "hotande" copyright symbol på första sidan. Mmmmhhhh, det borde man kanske börja med...

Roliga ugglor
Blandningen av dagens inlägg är lite konst(ig), det medger jag, men jag kunde inte heller stå emot frestelsen att lägga upp dessa ugglor.
Konstnären heter Ellen Auensen och är en välkänd norsk illustratör och politisk satirisk tecknare. På sin utställning hos Torstenssons på Mosstorpsvägen 18, Lidingö bjuder hon på fantasifyllda och färgsprakande bilder med fantastiska djur och figurer, målade på bl a glas. Vernissage lördag 29 nov kl 11-16.
Jag älskar ugglor (jag gör ju mina egna "mini-datorugglor"). De är så visa på något sätt.

PS. Nu är jag vis och tänker plantera mig framför Fotbollsgalan.Vis av erfarenhet vet jag att det blir Zlatan och Marta i år igen, då det inte finns några andra spelare att välja på.DS

Inga kommentarer: