måndag 24 mars 2008

Förre och efter

Har ärvt nå't igen! För första gången sedan 1997, då jag började med min datorkonst fick jag två kompletta laptops av min IT-kompis Radde. Med komplett menar jag att de kom i originalväskan med alla tillbehör inklusive manualen. Två 386:or med hela 32 MB internminne som har sisådär 20 år på nacken.

Brutalt våld
En sak som alla laptops har gemensam är att de inte vill bli "slaktade". De bjuder på största möjliga motstånd. De finns endast fyra synliga skruvar i botten på lådan - som man lossnar så klart men ändå inte kommer någon vart. Det går inte att komma åt någonting utan brutalt våld helt enkelt. Klart man skär sig och små delar flyger runt i luften och plåstren samt dammsugaren står i givakt i väntan på tjänstgöring.


Bilderna visar laptopen förre och efter slakten. Med tanke på vad jag kan återvinna i form av konst är det ganska så lite egentligen... efter 30 minuters hårt arbete... men är man masochist så är man.

Inga kommentarer: